Bilsnakk

Hei. Er kommet i en situasjon hvor jeg skal selge I-Pacen, og må kjøpe en rimeligere bil. (Nei, har ikke handlet for mange klokker, men noe annet er kommet opp).

Vurderer disse tre:

TM3 SR ny. Bestille rett fra nettsiden, og satser på at 2WD holder. Koster vel 420.000kr m vinterdekk og sort lakk.
TM3 LR 4WD brukt på finn. finner førstegangsregistrerte ila 2020/21 på finn til ca 450.000kr
Polestar 2 m pluss pakke og vinterdekk. ca 410.000kr

Hva tenker dere?
 
Hei. Er kommet i en situasjon hvor jeg skal selge I-Pacen, og må kjøpe en rimeligere bil. (Nei, har ikke handlet for mange klokker, men noe annet er kommet opp).

Vurderer disse tre:

TM3 SR ny. Bestille rett fra nettsiden, og satser på at 2WD holder. Koster vel 420.000kr m vinterdekk og sort lakk.
TM3 LR 4WD brukt på finn. finner førstegangsregistrerte ila 2020/21 på finn til ca 450.000kr
Polestar 2 m pluss pakke og vinterdekk. ca 410.000kr

Hva tenker dere?

Har TM3 LR (2019) selv og er veldig fornøyd med den. Ville gått for 1-2 år gammel LR over ny SR.
 
  • Liker
Reaksjoner: panserjohan
Helt enig Land Rover er nok best
Og her ser du en Lan Rover Long Range!
B6F9152E-82D7-45B0-BA0B-5BA0918A22C8.jpeg
 
Jeg holdt på å bestille en EQS men gikk for iX grunnet design…
BMW har dessverre aldri appellert til meg. Så det blir ikke noe uansett. Eneste BMW'n jeg kunne tenkt meg er en E30 M3.
Audi eller Mercedes er eneste mulighet når man en gang blir tvunget til å gå over til el for meg.
 
  • Liker
Reaksjoner: Todda
BMW har dessverre aldri appellert til meg. Så det blir ikke noe uansett. Eneste BMW'n jeg kunne tenkt meg er en E30 M3.
Audi eller Mercedes er eneste mulighet når man en gang blir tvunget til å gå over til el for meg.
Det har kommet en EQS på Finn. Jeg syntes den virker litt amputert. Det er noe med formen som gjør at den virker liten. Litt som Tesla model 3 sammenlignet med en model s.

Hva med nye Porsche Taycan GTS Sport Turismo?
Ikke kommet på veien enda, men den virker veldig lovende!
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
BMW har dessverre aldri appellert til meg. Så det blir ikke noe uansett. Eneste BMW'n jeg kunne tenkt meg er en E30 M3.
Audi eller Mercedes er eneste mulighet når man en gang blir tvunget til å gå over til el for meg.
Jeg er egentlig enig med deg, ville gått for EQS hvis ikke det hadde vært for min dårlige erfaring med BOS. Jeg har lovet meg aldri i livet at handle med BOS og det er pt eneste plassen jeg kunne få en ny EQS.
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Det har kommet en EQS på Finn. Jeg syntes den virker litt amputert. Det er noe med formen som gjør at den virker liten. Litt som Tesla model 3 sammenlignet med en model s.

Hva med nye Porsche Taycan GTS Sport Turismo?
Ikke kommet på veien enda, men den virker veldig lovende!
Elektrisk Porsche? Jeg vet ikke helt, det blir like feil som Porsche med dieselmotor. Jeg synes det blir helt feil.
 
Elektrisk Porsche? Jeg vet ikke helt, det blir like feil som Porsche med dieselmotor. Jeg synes det blir helt feil.

Enig. Elektrisk Porsche er ikke Porsche.
Du får se på det som et elektrisk fremkomstmiddel, som skal ha god kvalitet og har et pent design. Uttalen av navnet gir tilfeldigvis sportsbil aner...

8
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Enig. Elektrisk Porsche er ikke Porsche.
Du får se på det som et elektrisk fremkomstmiddel, som skal ha god kvalitet og har et pent design. Uttalen av navnet gir tilfeldigvis sportsbil aner...

8
Litt på samme måte som i-BMW heller ikke helt er BMW i mine øyne! Elbiler er elbiler men det begynner å bli bra med forskjell på dem da Porsche, MB og BMW er kommet på banen…
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og GrimReaper
Elektrisk Porsche? Jeg vet ikke helt, det blir like feil som Porsche med dieselmotor. Jeg synes det blir helt feil.
Skulle gjerne sagt meg enig, men når verden utvikler seg slik den gjør så blir det vanskelig å komme uten el. Jeg har skydd el biler i mange år, men har vært svak ved et par anledninger. Erfaringer rikere ønsker jeg å kalle det.
Jeg har derimot kjørt hybrid Porsche de 3 siste bilene og det er en fantastisk kombinasjon!
Skal du ha en gøy (ordentlig fossil Porsche) med plass til mer enn 1 passasjer i dag, blir det så uforholdsmessig dyrt at du ikke syntes det er gøy lenger.

Porsche Taycan GTS Sport Turismo må jo være den ultimate alt-i-en-bil!
Ja det finner jeg ut av i april!

Den GTS modellen har de bygget så tett opp mot fossil som mulig. Den skal være så god at det ikke lenger er noe kompromiss å kjøre el. (Falsk lyd er et kompromiss uansett tenker jeg da..)

Se gjerne denne testen:

Lover bra, så jeg gir den noen måneder frem til sommeren, så får vi se om jeg kryper tilbake til hybridene…
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og GrimReaper
Skulle gjerne sagt meg enig, men når verden utvikler seg slik den gjør så blir det vanskelig å komme uten el. Jeg har skydd el biler i mange år, men har vært svak ved et par anledninger. Erfaringer rikere ønsker jeg å kalle det.
Jeg har derimot kjørt hybrid Porsche de 3 siste bilene og det er en fantastisk kombinasjon!
Skal du ha en gøy (ordentlig fossil Porsche) med plass til mer enn 1 passasjer i dag, blir det så uforholdsmessig dyrt at du ikke syntes det er gøy lenger.


Ja det finner jeg ut av i april!

Den GTS modellen har de bygget så tett opp mot fossil som mulig. Den skal være så god at det ikke lenger er noe kompromiss å kjøre el. (Falsk lyd er et kompromiss uansett tenker jeg da..)

Se gjerne denne testen:

Lover bra, så jeg gir den noen måneder frem til sommeren, så får vi se om jeg kryper tilbake til hybridene…
Porsche Taycan er vel den eneste elbilen som faktisk gir noen mening.
Jeg må bare innrømme at det som smerter meg mest med elbil er mangel på lyd. Jeg er så enkel at lyden er så utrolig mye av bilgleden ved en sånn bil at jeg synes det mister all mening uten. Ihvertfall så lenge vi bor i et land hvor man aldri får utfordret bilens grenser uansett. Med grom lyd har man ihvertfall gleden av den om ikke annet.