Bilsnakk

Ouch...

FIKK LAMBORGHINI KONFISKERT ETTER 236 KM/T
Danske Nordjyske melder at en mann bosatt i Norge fikk kortvarig glede av sin nye millionbil:
Da politiet i Danmark målte hans nye Lamborghini Huracan i 236 km/t ble bilen konfiskert - samme dag som bilen ble kjøpt i Tyskland.
Politiet kunne konfiskere bilen etter en endring i Danmarks lover fra 31. mars i år, som åpner for dette etter villmannskjøring.
Kommer akurart hjem etter en uke i DK. Dette ser/føles virkelig ut til at ha endret kjørestil i mitt hjemland, merker betydelig endring! Der er konfiskert ca 250 biler i løpet av det siste 1/2 året. Bilen konfiskeres uavhengig av hvem som eier den! Leasingselskaper liker naturligvis ikke dette, men her er der ingen nåde.
 
Det er jo en aldeles strålende tilnærming til folk som aldri burde vært på veien.
Tja… en godt voksen dame som jeg perifert kjenner mistet sin nye Audi. Kjørte rett over 100 km/t i en pitte-liten 50 sone ved en liten landsby(Bjerget v Frøstrup og de sir deg noe..). Jeg har selv kjørt gjennom der mange gange, bare såvidt mann registrere at der er noen by. Jeg har aldri kjørt i 100 men sikkert ikke langt i fra(ikke nå, så tiltaket virker!) Som jeg forstår utvises det ikke noe skjønn når ellers de fastsatte kreterier for vandvidskjørsel er oppfylt.
 
  • Trist
Reaksjoner: Grendel
Tja… en godt voksen dame som jeg perifert kjenner mistet sin nye Audi. Kjørte rett over 100 km/t i en pitte-liten 50 sone ved en liten landsby(Bjerget v Frøstrup og de sir deg noe..). Jeg har selv kjørt gjennom der mange gange, bare såvidt mann registrere at der er noen by. Jeg har aldri kjørt i 100 men sikkert ikke langt i fra(ikke nå, så tiltaket virker!) Som jeg forstår utvises det ikke noe skjønn når ellers de fastsatte kreterier for vandvidskjørsel er oppfylt.

100 i en 50-sone i tettbygde strøk høres ut som et aldeles perfekt eksempel på villmannskjøring som bør utløse inndragning av både bil og førerkort, for da har man absolutt ingenting på veien å gjøre.

"Jammen jeg fulgte ikke med"

Nettopp.
 
Redigert:
Danske fartsgrenser er utfordrende for oss fjellaper. Dere har jo nesten ikke skilt på hva som gjelder!!
 
50 i by, 80 på vei og 110 på motorvei ! Så trenger du ingen skilt… kan være 90 på vei og 120-130 på noen få strekk med motorvei, men er du i tvil er det jo bare å jekke seg litt ned… så er du trygg.

Men hvor begynner «byen»? Første hus som ligger langs veien? Takk for gps og trafikkvarsel i bilen :mrgreen:
 
  • Haha
Reaksjoner: Grendel og sunshine
Men hvor begynner «byen»? Første hus som ligger langs veien? Takk for gps og trafikkvarsel i bilen :mrgreen:
Skilt! Det finnes alltid ett når du kjøre inn i en by og ett ut. Igjen, er du i tvil er det bare at ta det med ro..
A08BA19D-1C5F-4A22-9433-360DA5696472.jpeg
8432016E-BD94-495C-BA5A-94DFBFBEA790.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: kvasbo
Noen som har erfaring med keramisk lakkbeskyttelse, nærmer bestemt Drop-off.
Er det verdt de 10-11k som det koster? Bilen er ny :)
 
Noen som har erfaring med keramisk lakkbeskyttelse, nærmer bestemt Drop-off.
Er det verdt de 10-11k som det koster? Bilen er ny :)
Jeg har bestilt Ditec Ceramic Ultra for min bil som leveres i februar. Når dette gjøres før levering koster det kr. 8500,- Broderen har samme type behandling på sin bil som nå er ett år gammel, og ut fra hans erfaring var jeg ikke i tvil om at dette var noe jeg skulle ha. Tanken på å slippe å vokse/polere bilen etc er tiltalende i seg selv, men lakken holder seg ekstra fin. Asfaltrester o.l. fester seg ikke, vannet preller av og man får ikke de klassiske vaskestripene. Men, går man for keramisk beskyttelse må det tas høyde for etterbehandling til ca. kr. 1200,- pr. år. Det er jo som en pølse i slaktetiden å regne ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Ban
Jeg har bestilt Ditec Ceramic Ultra for min bil som leveres i februar. Når dette gjøres før levering koster det kr. 8500,- Broderen har samme type behandling på sin bil som nå er ett år gammel, og ut fra hans erfaring var jeg ikke i tvil om at dette var noe jeg skulle ha. Tanken på å slippe å vokse/polere bilen etc er tiltalende i seg selv, men lakken holder seg ekstra fin. Asfaltrester o.l. fester seg ikke, vannet preller av og man får ikke de klassiske vaskestripene. Men, går man for keramisk beskyttelse må det tas høyde for etterbehandling til ca. kr. 1200,- pr. år. Det er jo som en pølse i slaktetiden å regne ;)

Takk for svar. Jeg må si det frister, hvis lakken faktisk holder seg bedre blir det jo småpenger. Jeg har ingen erfaring med dette fra før, men resultatet ser ihvertfall bra ut rett etter behandling og jeg antar at Ditec og Drop-off gir forholdsvis like resultater?
Årlig etterbehandling kommer i mitt tilfelle på 2k.
 
  • Liker
Reaksjoner: eidehelg
Noen som har erfaring med keramisk lakkbeskyttelse, nærmer bestemt Drop-off.
Er det verdt de 10-11k som det koster? Bilen er ny :)

Jeg tok keramisk behandling, eller Arctic Coating, som behandlingen heter hos Brynhildsen AutoSpa.
Veldig fornøyd. Det er noen år siden.
Lett å vaske og beskytter godt mot saltmarinerte norske veier. Det var et avgjørende punkt for meg.

8
 
Pris: 20 millioner – allerede utsolgt

DEN TØFFESTE: Mange vil påstå at Daytona SP3 er den tøffeste bilen Ferrari har laget til nå. Samlere som var invitert på en forhåndsvisning, kjøpte alle de 599 eksemplarene som skal bygges. Foto: Ferrari

IMG_20211128_200908.jpg