AP... Hva f. er poenget?

SpaceCowboy - når skal vi få gleden av å se at du poster en AP som nyansaffelse?:)
 
En bekjent har kjøpt denne, har dessverre ikke fått sett den live ennå...
Tøff på bilder, men sikkert mye bedre in real!
saquqeje.jpg
 
Jeg synes trådstarter har et godt poeng. Jeg har en anstrengt forhold til ROO, likevel så vet jeg at jeg vil havne opp med en RO og en ROO Offshore Diver. La oss ikke være så hårsåre, la oss få en reell debatt om smak og behag!
 
Da jeg entret dette forumet syntes jeg AP var veldig sært og ikke spesielt attraktive. Nå finner jeg 15400 så vakker at jeg har lagret bilder av den på pcen (!). Rart hvordan smaken endrer seg med tiden, AP har jo virkelig et særpreg :cool:
 
Er noen få fine modeller fra AP, men personlig ville jeg heller valgt et annet ur fra JLC, Rolex, Panerai, ALS osv osv. hvor jeg føler at jeg får et penere/stiligere ur for mindre penger. Samtlige av disse merkene lager gjevnt over penere og mer tiltalende ur enn AP.

AP har til nå ikke laget et ur som vekker samme kjøpelyst som noen av modellene til produsentene nevnt over.
 
Det er egentlig håpløst å diskutere smak og hva den enkelte synes er pent og tiltrekkende, personlig tror jeg nok ikke jeg ender opp med en AP, ikke bare på grunn av at jeg synes de er for kantete og mixer kvalitet med plast/gummi, ei heller fordi det koster skjorta å ta en service. Det er heller totalinntrykket og funksjonaliteten - jeg vil gladelig putte tilsvarende kroner i en vintage Rolex sub, Panerai eller en Tudor MN.
Det er heldigvis godt vi er forskjellige, ellers hadde det vært kjedelig.;)
Tom
 
Syntes RO er et av verdens vakreste ur, men skjønner lite av hva de røyka når de designet en del ROO modeller.
 
Jeg er stor fan av AP, og spesielt RO. På fredag var jeg innom bjerke og fikk prøve en i roségull.

15400oo.oo.d002cr.01-2.jpg


Legger ved bilde av AP's fineste verk, som er et JlC-verk for å kaste inn en brannfakkel også...

ap15202-back.jpg
 
Er uten internett på femte dagen, og pga. elendige mobilforhold har jeg ikke engang 3G-mobildata, men bare Edge. Derfor gidder jeg ikke å bruke en time på å gå i gjennom hele tråden for å se om jeg allerede har postet her (noe som godt kan tenkes at jeg har gjort).

Jeg har tidligere vært skeptisk til AP, og er det vel fortsatt skeptisk til deler av kolleksjonen. Jeg har imidlertid vært så heldig at jeg på GTG har fått prøve både Minuteman sin RO og en RO Chrono som Greg hadde, og som vel nå eies av noen andre her inne. Når jeg fikk se dem IRL, og ikke minst prøvd dem på armen endret veldig mye seg. Både fordi de er utrolig flotte å se på, med mange detaljer i finishen man ikke ser på bilder, og fordi de er veldig behagelige å ha på seg. Til dere som er veldig skeptiske til AP vil jeg altså anbefale å prøve en. Det er ikke sikkert dere endrer oppfatning, men det kan tenkes.

Når det gjelder de mer "vulgære" modellene i ROO-serien, så har jeg de også et marked og en kundegruppe. En kundegruppe som kanskje ikke innbefatter deg (eller meg for den saks skyld), men det virker jo som om de er rimelig populære blant f.eks. norske utenlandsproffer og nyrike russere. De fleste klokkemerker har jo et stort utvalg klokker i kolleksjonen sin, nettopp for å treffe flest mulig kunder. Dette gjelder jo også merker som Rolex, Omega, PP osv. Jeg er en Rolex fanboi, men en del av modellene deres ville jeg ikke engang tatt i med ildtang. En klokke som f.eks. Leopard Daytona er langt oppe på stygghetsskalaen sammen med de verste ROO-modellene.

For de fleste av oss er den største begrensningen i klokkesamlingen vår det tilgjengelige budsjettet. Hvor mye vi kan og vil bruke på klokker. For min del vil det si at jeg heller vil bruke 60' på en Red Sub enn på en RO. Det betyr imidlertid ikke at jeg IKKE har lyst på en RO. En RO i A-serien som da er den som er nærmest Gentas opprinnelige design er blant verdens vakreste klokker (i mine øyne) men dessverre så dyr at jeg aldri kommer til å ha råd til en.

Hvis det skulle vise seg at jeg er den rettmessige arvingen til Olav Thons milliarder slik at blir fondet nedlagt og omgjort til min private klokkekonto stiller saken seg plutselig annerleded. Inntil da må det prioriteres.
 
  • Liker
Reaksjoner: AllanWold
For meg (og en håndfull klokkenerder) her i Norge er det ROO som vekker de største følelsene. Jeg har 4-5 likesinnede som jeg har jevnlig kontakt med og da er det bare ROO som gjelder i diskusjonene.
 
Synes den limiterte Messi-varianten av ROC er noe av det lekreste jeg har sett - på så lenge jeg kan huske... :mrgreen:

generate_stamp.php