Æ har fire fine lænestola

Litt usikker på om dette blir riktig tråd, men med tanke på kunnskapsnivået om stoler her inne så tar jeg en sjanse. Ny leilighet betyr nye stoler til spisestuen, og i den anledning trenger jeg tips til stoler som kombinerer høy sittekomfort (noe samboeren synes er alfa & omega) og gjerne pent design (det viktigste for meg).

Har sett på Syveren og Eames DSW som begge framstår utrolig pene, men ingen av disse passerer nåløyet til den i overkant komfortglade.. Så har noen et forslag som kan kombinere begge hensyn? :rolleyes:

Varier Date kan være et godt tips.
Har selv to stk. i utgaven som heter eight, barstoler. Bedre sittekomfort finnes knapt.
Her fra vårt kjøkken.
02-jpg.920


Fåes med to forskjellige understell som spisestol.

DATE_1_1.jpg


Varier-Date-Chair-with-Blue-Fabric-and-Chrome-Metal-Frame-in-Office-Meeting-Room.jpg


007c908d02ff3bf65de4866931ac8f90.jpg


Varier-Date-Chair-with-Green-Fabric-and-Chrome-Metal-Frame-in-Canteen.jpg


007c908d02ff3bf65de4866931ac8f90.jpg
 
Redigert:
Hva tenker dere om Ekstrem stolen designet av Terje Ekstrøm. Er den veldig 80-talls og datert?

Ser for meg at mine 2 ville smårollinger hadde likt å klatre på den iallfall

Junior har en slik, og elsker den.
Perfekt på enhvert barnerom :)

00-jpg.919


ekstrem-use-children.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Vidar
Vi har Eames DSW med løse puter. Synes disse er veldig gode å sitte på.
Dråpen fra fritz hansen er jo polstret. Kanskje denne kan innfri på komfort? Evt har Varier noen stoler som er ganske gode
 
Varier Date kan være et godt tips.
Har to selv i utgaven som barstoler. Bedre sittekomfort finnes knapt.
Her fra vårt kjøkken.
02-jpg.920


Fåes med to forskjellige understell som spisestol.

DATE_1_1.jpg


Varier-Date-Chair-with-Blue-Fabric-and-Chrome-Metal-Frame-in-Office-Meeting-Room.jpg


007c908d02ff3bf65de4866931ac8f90.jpg


Varier-Date-Chair-with-Green-Fabric-and-Chrome-Metal-Frame-in-Canteen.jpg


007c908d02ff3bf65de4866931ac8f90.jpg

Vi har Eames DSW med løse puter. Synes disse er veldig gode å sitte på.
Dråpen fra fritz hansen er jo polstret. Kanskje denne kan innfri på komfort? Evt har Varier noen stoler som er ganske gode

Her ser man hvordan TS alltid leverer på alle spørsmål! :D Dråpen hadde jeg såvidt sett på tidligere og Varierer var ikke på radaren en gang, men her må da begge testes så får vi se om den ømtålelige finner det komfortabelt nok (om ikke får hun få en egen sakkosekk å spise fra) :rolleyes:
 
En så flott stol gjøres skam på med den dørmatten der.. Skaff deg en litt raggete villsaufell, med litt størrelse på, så vil det se mye bedre ut. Imho.
Og finner du ikke sorten, gi meg en lyd. Jeg kan skaffe.
Har ordnet det, men ikke tatt bilde av enda:)
 
Her ser man hvordan TS alltid leverer på alle spørsmål! :D Dråpen hadde jeg såvidt sett på tidligere og Varierer var ikke på radaren en gang, men her må da begge testes så får vi se om den ømtålelige finner det komfortabelt nok (om ikke får hun få en egen sakkosekk å spise fra) :rolleyes:

2746E3E1-0B0F-481E-908E-3757F1F71BEF.jpeg

Hvis komforten skal økes med Vitra, er vi vel oppe i denne. Lurer på om det er DAW den heter (?).
Polstret, god komfort. Men, da blir det dog ganske massivt for et spisebord. Varier-stolene, Date, har jeg ikke sett før. De ser da virkelig behagelige ut @Edzilla!
 
  • Liker
Reaksjoner: Flippin
Sikkert lurt med stoler med polstring hvis man er veldig kresen på komfort, men jeg sitter godt i for eksempel Eames DCM og Scandia Junior som vi har.

CD3C143C-9D97-4D8C-AC66-B162346CD7E4.jpeg


Apropos liten rakker av en lenestol, vi kjøpte en Mokasser Whole In One nylig, artig stol som er veldig komfortabel!

0205E1BD-60EC-4375-9DF3-1383D50D8764.jpeg
 
Vis vedlegg 136729
Hvis komforten skal økes med Vitra, er vi vel oppe i denne. Lurer på om det er DAW den heter (?).
Polstret, god komfort. Men, da blir det dog ganske massivt for et spisebord. Varier-stolene, Date, har jeg ikke sett før. De ser da virkelig behagelige ut @Edzilla!

Godt alternativ, men har allerede en DAW uten polstring i stuen som ikke når den kresenes krav til komfort grunnet for kort rygg.. :oops: men om de har en polstret versjon ikke på Illums får jeg teste på
Lørdag :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Matsmet
Varier Date kan være et godt tips.
Har selv to stk. i utgaven som heter eight, barstoler. Bedre sittekomfort finnes knapt.
Her fra vårt kjøkken.
02-jpg.920


Fåes med to forskjellige understell som spisestol.

DATE_1_1.jpg


Varier-Date-Chair-with-Blue-Fabric-and-Chrome-Metal-Frame-in-Office-Meeting-Room.jpg


007c908d02ff3bf65de4866931ac8f90.jpg


Varier-Date-Chair-with-Green-Fabric-and-Chrome-Metal-Frame-in-Canteen.jpg


007c908d02ff3bf65de4866931ac8f90.jpg

Her ser man hvordan TS alltid leverer på alle spørsmål! :D Dråpen hadde jeg såvidt sett på tidligere og Varierer var ikke på radaren en gang, men her må da begge testes så får vi se om den ømtålelige finner det komfortabelt nok (om ikke får hun få en egen sakkosekk å spise fra) :rolleyes:

Vi har den som heter Varier Invite. Ganske lik Dråpen på mange måter, men bredere rygg. Superkomfortabel stol som man kan sitte lenge i :)
8E00C3E7-D9AC-42C5-8BC7-A31AB1A7E088.jpeg
 
Noen som kan si noe om comforten i en Pernilla 69 fra Dux? Av en eller annen grunn så treffer den noe i meg.. Litt sær og passer kanskje best på ett gamlehjem, men jeg har altså en rar craving på akkurat en slik.


dux_pernilla69_product_banner.jpg
 
Er det noen her som har Wing chair fra Carl Hansen i lær/skinn som vil dele litt erfaringer?
 
Damen skal begynne å ha hjemmekontor en dag i uken, skrivebordet er kjøpt inn men stolen mangler! Snuser litt på en Vitra ea 117 men tips tas i mot med glede! Designmessig synst jeg vitra sine stoler i krom og skinn ser meget bra ut!
 
Etter å ha solgt min Dux Pernilla 69 og er på jakt etter ny/ gammel lenestol med skammel. Armlener tror jeg er et must, sving er nice to have og vipp kan være greit, men avhenger av stolens komfort ellers.

Liker godt Getama GE290 med høy rygg og skammel, men trenger gode tips til andre behagelige stoler. Handler kanskje aller helst pent brukt, alternativt vintage med behov for TLC. Budsjett +/- 30k

Har en «Egget» uten skammel, som forblir i stuen, så nykommeren bør passe sånn noenlunde sammen med den.

Tips tas i mot med takk..

KH
 
Etter å ha solgt min Dux Pernilla 69 og er på jakt etter ny/ gammel lenestol med skammel. Armlener tror jeg er et must, sving er nice to have og vipp kan være greit, men avhenger av stolens komfort ellers.

Liker godt Getama GE290 med høy rygg og skammel, men trenger gode tips til andre behagelige stoler. Handler kanskje aller helst pent brukt, alternativt vintage med behov for TLC. Budsjett +/- 30k

Har en «Egget» uten skammel, som forblir i stuen, så nykommeren bør passe sånn noenlunde sammen med den.

Tips tas i mot med takk..

KH
I disse tider vil jeg slå et slag for brukt corona.
Blir nok en stretch budsjettmessig i skinn, men de finnes i andre tekstiler også.

 
  • Liker
Reaksjoner: Kenny1000