Æ har fire fine lænestola

Noen her inne som har en anelse om hvem som har produsert denne stolen?
Dette er det eneste bildet jeg har og eieren hadde ikke noe mere peiling enn at det var "noe vintage greier"
Vis vedlegg 219581

Kan se ut som en Brunstad Festus.

Denne kom på et autosøk på Finn:
 
  • Liker
Reaksjoner: Carrera
Kan se ut som en Brunstad Festus.

Denne kom på et autosøk på Finn:
Tidssonen leverer, som alltid
 
Alf Sture 1036. Antagelig fra 40-tallet.

1095A71A-3446-41E9-9449-05C1949B743A.jpeg
 
Er på utkikk etter en ny lesestol for stua, så man bør sitte ganske oppreist. Jeg er en 190cm høy så stolen må nesten ha lang rygg.
Etter å bladd gjennom sidene her fant jeg ikke noe som falt direkte i smak. Tips taes imot!
 
Om du liker norsk design, anbefaler jeg denne - Rastad & Relling, "Rock´n Rest" fra 1957. Prod. hos Arnestad Bruk i Asker.
Kan vinkles bakover i 8 forskjellige posisjoner + har gyngefunksjon. Jeg er også 190, og bedre stol enn dette har jeg aldri hatt.
Hvis du får tak i en da...
B12B8BC8-E982-44B7-8751-D7D01733276F.jpeg
 
Da jeg laget en bruker på dette forumet for altfor mange år siden så jeg for meg å bli påvirket til å bruke for mye penger på klokker. Og det stemte godt. Det jeg ikke så for meg, var at forumet også skulle åpne øynene mine for godt håndverk som ikke er klokkerelatert.

Denne tråden er nå ansvarlig for at jeg er den stolte eier av en Siesta Fiora (design Ingmar Relling, laget av LK Hjelle) trukket i unødvendig fin anilinhud, og for at jeg har en DUX Jetson Classic Soft 88 i bestilling.

Takk for all kompetanse og enabling!

7913A292-7C6F-4A84-9EB3-91EF7972D862.jpeg
 
Har selv en Corona å den er alt annet enn vond å sitte i. Samtlige fire av familiemedlemmene kan signere på dette.
Mulig det er deg og ikke den ;)