Æ har fire fine lænestola

@Nicolai har vel en slik stol om jeg ikke husker helt feil, riktig så flott. Dessverre lange leveringstider på det meste nå grunnet Covid.. Hadde forsøkt meg med en oversikt over forhandlere og tatt telefonen fatt, eventuelt ringt direkte til importør/leverandør.
 
  • Liker
Reaksjoner: Trulle75
Takk for svar. Enig i at stoffet er "safe".

@Kjors - tanker rundt denne kontra en Rest?

Rock Siesta og Rock´n Roll er fine, men synes de blir litt for ordinære, og snarlike mange andre fabrikanters modeller fra samme tidsepoke. - Rest er særegen og superretro med sine armlener..
Plutselig dukker det opp en på Finn, kanskje også med ramme i lys eik og teakinnlegg på armlenene.. Og i Hallingdal ull.
Men dette er min smak da..Jeg ville ventet:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann
Æ har to stygge lænestola!

Noen som kjenner til disse?
Designer/produsent?
Er de verdt å pusse opp?
Ser for meg brunt skinn (lagt ved eksempel).
82535830-9104-4F60-8109-6EBC863044CA.jpeg
E07849A4-9E95-489B-BD3A-12577F529046.jpeg
194845B6-E94E-48FF-B73C-00753B44AD1D.jpeg
 
Viktig at nettbutikken vår er en naturlig forlengelse av forumet ;)


 
Tenkte kjøpe 2 "loungestoler" som skal stå på kjøkkenet, primært for å slappe av i mens man drikker kaffe i helgene o.l. Fra før har vi Skovby SM78-bord og CH24-stoler, begge i hvitoljet eik.
Jeg tenker kanskje noe i lyst treverk med skinn eller flett, men er åpen for det meste, også plast, men helst ikke stoff. Har kikket litt på Colonial chair (litt for dyr), vintage Kayser 108 (mange veldig gulnede, må få sydd puter i skinn) og div. Safari-stoler (litt for maskuline ifølge samboer). Samboer ønsker Cuba chair i såpet eik med flett.
Åpen for brukt, og vil helst ligge på rundt 5 000 per stol.
Noen tips? :)
 
Cuba er flott og en sympatisk priset stol. DNB-kampanje denne helgen, og med 20% avslag får du en budsjettsprekk som er minimal.

Prisklassen er litt tricky for loungestoler, og jeg skal ærlig innrømme at jeg lett har sett meg blind på Cuba som står på egen shortlist, sammen med CH25 til cirka 5 ganger budsjettet. en joker kan være Bolia sin Palm-serie, den får du polstret og polstret, og med ulik finér, samt med og uten armlener. Kommer nesten garantert en 30-50% kampanje på disse innen noen måneder også, i kjent Bolia-stil.

Eller du kan ta turen innom Fuglen og håpe at de har noen fine stoler inne. Alt der er til salgs og de har flotte og godt brukte møbler.

image-asset.jpeg
 
Cuba er flott og en sympatisk priset stol. DNB-kampanje denne helgen, og med 20% avslag får du en budsjettsprekk som er minimal.

Prisklassen er litt tricky for loungestoler, og jeg skal ærlig innrømme at jeg lett har sett meg blind på Cuba som står på egen shortlist, sammen med CH25 til cirka 5 ganger budsjettet. en joker kan være Bolia sin Palm-serie, den får du polstret og polstret, og med ulik finér, samt med og uten armlener. Kommer nesten garantert en 30-50% kampanje på disse innen noen måneder også, i kjent Bolia-stil.

Eller du kan ta turen innom Fuglen og håpe at de har noen fine stoler inne. Alt der er til salgs og de har flotte og godt brukte møbler.

Jøss, 20 % på aword hadde jeg ikke fått med meg. Tusen takk for tips! Da er det ikke umulig at det blir en "enkel" løsning med kjøp av Cuba ila helgen.
 
  • Liker
Reaksjoner: Henrik C
Tenkte kjøpe 2 "loungestoler" som skal stå på kjøkkenet, primært for å slappe av i mens man drikker kaffe i helgene o.l. Fra før har vi Skovby SM78-bord og CH24-stoler, begge i hvitoljet eik.
Jeg tenker kanskje noe i lyst treverk med skinn eller flett, men er åpen for det meste, også plast, men helst ikke stoff. Har kikket litt på Colonial chair (litt for dyr), vintage Kayser 108 (mange veldig gulnede, må få sydd puter i skinn) og div. Safari-stoler (litt for maskuline ifølge samboer). Samboer ønsker Cuba chair i såpet eik med flett.
Åpen for brukt, og vil helst ligge på rundt 5 000 per stol.
Noen tips? :)


Vi har Cuba chair med flett og jeg syns det er en fabelaktig fin stol. Men sittekomforten er ikke imponerende. Til kaffedrikking i helgene, gjerne med en bok eller avis i hånden ville jeg foretrukket en stol med armlene. Min favoritt er helt klart CH25. Disse får du av og til på 15-20 % rabatt og disse vil holde verdien resten av livet. Se på det som en investering som ikke taper seg i verdi. Colonial Chair har forøvrig hatt en formidabel prisøkning de siste årene. Jeg kjøpte to stoler i 2015 og betalte 29500,- for begge to. I dag går de for nesten det dobbelte. Dropp for all del Bolia. Det har ingenting med klassisk stoldesign å gjøre å faller som en stein i pris.
 
  • Liker
Reaksjoner: Peroni og Oddemann
Vi har Cuba chair med flett og jeg syns det er en fabelaktig fin stol. Men sittekomforten er ikke imponerende. Til kaffedrikking i helgene, gjerne med en bok eller avis i hånden ville jeg foretrukket en stol med armlene. Min favoritt er helt klart CH25. Disse får du av og til på 15-20 % rabatt og disse vil holde verdien resten av livet. Se på det som en investering som ikke taper seg i verdi. Colonial Chair har forøvrig hatt en formidabel prisøkning de siste årene. Jeg kjøpte to stoler i 2015 og betalte 29500,- for begge to. I dag går de for nesten det dobbelte. Dropp for all del Bolia. Det har ingenting med klassisk stoldesign å gjøre å faller som en stein i pris.

Veldig godt poeng med armlener. Liker CH25 jeg også, men samboer er ikke like enig. Hun har Hødnebø Relax (heter nå Risør) som nr 2 på sin liste, så kanskje vi kan enes om en safari-aktig stol der.

Takker forøvrig igjen @Henrik C for mastercard-tips. Ble ingen loungestol, men bestilte noen J39 for å kunne variere litt på kjøkkenet. God søndag!
 
Dette er nærmeste tråden, så tillater meg å prøve. Ifm. planlegging av en fin lenestol (CH25) dukker det brått opp behov og ønske om å bytte sofa. Noen som har erfaringer de vil dele fra SL 88?
 
Vi har Scandia Prince stoler og vurderer nytt bord til disse.
52AC786C-DDFB-4488-9CF7-7A887E963998.jpeg


Sliter fælt med å bestemme hvilket bord vi skal velge, shortlisten er disse, men er åpne for alternativer.

654F0ABA-6756-4627-9463-F77EDC5B3337.jpeg

2CA6041B-FDFD-48A7-8E94-0679B132F8AB.jpeg

3DF7C1E0-C938-4342-BD49-9B0E421169ED.jpeg