Æ har fire fine lænestola

Ikke lenestoler, men stol likevel.

Noen som har tips til spisestoler?

Sett på CH24 i hvitlakkert eik, dette er vår favoritt så langt estetisk, men dessverre ikke den beste å sitte i.

Har også sett på Eames DSW, disse var gode å sitte i, men har sett på disse så lenge at vi er litt lei de.

Syveren utgår dessverre, ettersom vi nå har noen med lignende bein som lager spetakkel hver gang man skal flytte stolen inn og ut fra bordet.

Noen som har andre tips?
Mange gode forslag ovenfor.

Har du sett på ch26? Jeg synes denne har svært god sittekomfort. Har selv Eames DSR, som er en god stol å sitte i, men det er mer stas med stol i tre. Tror det blir ch26 ved neste anledning.
 
  • Liker
Reaksjoner: Lien
Ikke lenestoler, men stol likevel.

Noen som har tips til spisestoler?

Sett på CH24 i hvitlakkert eik, dette er vår favoritt så langt estetisk, men dessverre ikke den beste å sitte i.

Har også sett på Eames DSW, disse var gode å sitte i, men har sett på disse så lenge at vi er litt lei de.

Syveren utgår dessverre, ettersom vi nå har noen med lignende bein som lager spetakkel hver gang man skal flytte stolen inn og ut fra bordet.

Noen som har andre tips?

Jeg liker Scandia, men det kan kanskje bli samme krasjproblemene siden det også er ben i stål? Stolen er ihvertfall vakker.

1622710344295.jpeg

Eller hva med god, gammel jærstol?

1622710439038.png
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann og Lien
Jeg liker Scandia, men det kan kanskje bli samme krasjproblemene siden det også er ben i stål? Stolen er ihvertfall vakker.

Vis vedlegg 252044
Eller hva med god, gammel jærstol?

Vis vedlegg 252045

Vi har Scandia Junior og er veldig fornøyd med de. Har ikke tenkt over at understellet er i veien. Hele konstruksjonen flekser og formen er god, så komforten er bra.

Lurer på om det er en spisestuestol-tråd også en plass på forumet.

IMG_20210424_091246878.jpg
 
Vi har Scandia Junior og er veldig fornøyd med de. Har ikke tenkt over at understellet er i veien. Hele konstruksjonen flekser og formen er god, så komforten er bra.

Lurer på om det er en spisestuestol-tråd også en plass på forumet.

Nydelig med PH5, og Montana (?) i bakgrunnen.
 
Redigert:
Har 6 slike hjemme, modellen er finsk og heter Fanett - vi fikk dem til en veldig rimelig pris på Finn.
De er helt utrolig gode å sitte i, dessuten veier de absolutt ingenting. Vi har hvite som har opparbeidet seg en fin patina over tid.


iip
 
  • Liker
Reaksjoner: Kjors
Fikk en illum wikkelsø iw3 gyngestol av min mor, som hun hadde rasket med seg fra et loppemarked for noen år siden.

Var rimelig medtatt, så måtte pusses grundig ned og oljes.
vurderte å skaffe ny bladfiner til sitteplaten for å få den helt som ny, men siden bøkefiner ikke er noe man så enkelt får tak i lenger, bestemte jeg meg for å heller leve med litt patina, og beholde totalbudsjettet til prisen av litt sandpapir ;)

Må fortsatt få laget en formsydd sittepute til den, men er rimelig fornøyd med hvor fin den ble, utgangspunktet tatt i betraktning.

IMG_6307.JPG
IMG_6474.JPG

IMG_6630.JPG
 
Fikk en illum wikkelsø iw3 gyngestol av min mor, som hun hadde rasket med seg fra et loppemarked for noen år siden.

Var rimelig medtatt, så måtte pusses grundig ned og oljes.
vurderte å skaffe ny bladfiner til sitteplaten for å få den helt som ny, men siden bøkefiner ikke er noe man så enkelt får tak i lenger, bestemte jeg meg for å heller leve med litt patina, og beholde totalbudsjettet til prisen av litt sandpapir ;)

Må fortsatt få laget en formsydd sittepute til den, men er rimelig fornøyd med hvor fin den ble, utgangspunktet tatt i betraktning.

Vis vedlegg 253055Vis vedlegg 253056
Vis vedlegg 253059

Herlig! Flott design.
 
  • Liker
Reaksjoner: Bjarnetv
Stol-folket, jeg trenger hjelp! Er dette noe dere kjenner til? Søppel eller noe kjent? Saumfart stolen etter kjennemerker, bildesøk på Google osv uten resultat…

A8624C09-FE0B-4FF1-8742-112692207CF7.jpeg
722BBBE2-06DA-4452-A9E2-96EC9E80936A.jpeg
F1BCA2B1-703F-41EE-B60B-84A3DB74A4E7.jpeg
A8624C09-FE0B-4FF1-8742-112692207CF7.jpeg
 
Tanker rundt denne?

Er egentlig ute etter en Rock n Rest, men en Siesta er og kul da...(?)
 
Tanker rundt denne?

Er egentlig ute etter en Rock n Rest, men en Siesta er og kul da...(?)

Fin modell som sikkert passer inn i de fleste interiører uten å skrike retro. Men stoffet de hadde trukket om med var litt kjedelig?
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann
Helt enig. Har en CH25 stående i stuen på 7 året nå, fantastisk stol. Blir bare bedre og bedre med årene. Vi har såpevasket variant som får en riktig så fin patina. "Trolig aldri polert" ;)
 
Helt enig. Har en CH25 stående i stuen på 7 året nå, fantastisk stol. Blir bare bedre og bedre med årene. Vi har såpevasket variant som får en riktig så fin patina. "Trolig aldri polert" ;)

Ahh, det høres jo bare lekker ut! ;) Denne var "dessverre" i oljet eik, så litt mer usikker på hvordan denne vil utvikle seg, men skal ikke se bort fra at den vil være like flott 10 år fra nå som i dag :mrgreen:
 
Kona har fått det for seg at hun vil ha en Ekstrem lenestol av Terje Ekstrøm i stua.
Har noen kjennskap til en butikk eller sted som har slikt på lager?
4-6 ukers leveringstid er litt vel langt i forhold til bursdagen hennes.

terje-ekstrm-ekstrem-chair_1.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Matsmet og Edzilla