Dagens vin

*UTSOLGT*
For mange år siden fant jeg en oransje vin som het Gris Gris som jeg rensket vmp for.
Nå nylig fant jeg Johan Vineyards sin Pinot Gris som jeg også rensket polet for.
Den Craven som &kire nevnte er også selvsagt utsolgt.

Er det noen som har anbefalinger til andre oransjvin? Helst en som er bra og stabil lagerbeholdning hos vmp…

Radikon sine viner.
4A82843D-7E19-4A84-A95A-027D015385F5.jpeg
 
Takk!
Så den faktisk kom opp først når jeg søkte på oransjvin på vmp. Så det må jo også være et godt tegn.

Skal teste!

Bare å utforske serien. Den du ser bilde av bød på både hvitvin, rødvin og dessertvin i samme glass. Helt magisk!
 
  • Liker
Reaksjoner: gullet
*UTSOLGT*
For mange år siden fant jeg en oransje vin som het Gris Gris som jeg rensket vmp for.
Nå nylig fant jeg Johan Vineyards sin Pinot Gris som jeg også rensket polet for.
Den Craven som &kire nevnte er også selvsagt utsolgt.

Er det noen som har anbefalinger til andre oransjvin? Helst en som er bra og stabil lagerbeholdning hos vmp…
Bestillingsutvalg, men burde være grei tilgjengelighet.

edit:
https://www.vinmonopolet.no/Land/Sør-Afrika/Mother-Rock-Liquid-Skin-Chenin-Blanc/p/5485201 (på lager nå, pleier ikke vare lenge)
Pittnauer Mash Pitt og perfect day.

Det er også endelig filter for oransjevin på polet sine nettsider.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: gullet
Drikker papegøyevin fra Afrika. Men innom her idag for annet 'problem'. Trenger noen Zalto Universal glass. Men utsolgt overalt. Noen med en link til en plass eg kan få ila litt kort tid?
 
Stram syrefest. Passet veldig bra til gyoza og crispy duck, men alt for tight for å drikke alene. Har vel lest at dette er typisk 08 fra Champagne, så er vel kanskje ikke så overrasket. Spennende å smake Special Club, men føler denne trenger minst 10 år til for å gi ordentlig drikkeglede.
E15A99D9-40B5-4C2F-9DAB-2C2DEBA6B1B8.jpeg
 
Smaking med fokus på Meursault og 2 amerikanske utfordrere for referansene skyld.
‘97 Ampeau flaske nr 2 stakk av med seieren. ‘94 god nummer 2.
2 flasker går tilbake til polet. Hhv Ampeau ‘97 og ‘93. De luktet svisker og smakte surt. (som forventet, derfor hadde vi med to av hver i backup))
4616DFA0-7D1E-4E66-B150-3E8C9FAEA5E8.jpeg
 
Smaking med fokus på Meursault og 2 amerikanske utfordrere for referansene skyld.
‘97 Ampeau flaske nr 2 stakk av med seieren. ‘94 god nummer 2.
2 flasker går tilbake til polet. Hhv Ampeau ‘97 og ‘93. De luktet svisker og smakte surt. (som forventet, derfor hadde vi med to av hver i backup))
Vis vedlegg 266022

Skikkelig snadderrekke det der.:p:love:
Robert Ampeau er en stor favoritt.
De er jo i en litt annen prisklasse enn de andre, så ikke så rart at de oppleves som bedre.
Guy Bocard er forresten et røverkjøp ift kvalitet.
 
  • Liker
Reaksjoner: jonska