Dagens vin

Håper Lotte vet å sette pris på hva hun får servert.
Hører gjerne mer om hvordan den den opplevdes. Hadde vært interessant å sammenligne med lik vin som var lagret i kjeller.
Lotte blir godt vant. Fikk 4 flakser tunge bordå til dåpsgave. Faren er vinklubbfrik.

Tror dessverre denne har hatt sin høyde for flere år siden. Sabla kort. Nøtter, sitrus, ull i smak - i ca 2 sekunder. Lukter klassisk sjardonaj. Små bobler. Gul. God sjampis, men gleden er kort. Første glass en time etter kjøleskap smakte ingenting. Bedre nå etter litt varme.

Disclaimer: jeg er langt fra vinekspert, men vet hva jeg liker. Denne er god (altså veldig mye bedre enn en inngangssjampis, mye mer struktur) og kjedelig (kort og flat) på samme tid. Må virkelig lete etter smakene, når de er der så er de gode.

Lotte blir godt vant. Fikk 4 flakser tunge bordå til dåpsgave. Faren er vinklubbfrik.

Tror dessverre denne har hatt sin høyde for flere år siden. Sabla kort. Nøtter, sitrus, ull i smak - i ca 2 sekunder. Lukter klassisk sjardonaj. Små bobler. Gul. God sjampis, men gleden er kort. Første glass en time etter kjøleskap smakte ingenting. Bedre nå etter litt varme.

Disclaimer: jeg er langt fra vinekspert, men vet hva jeg liker. Denne er god (altså veldig mye bedre enn en inngangssjampis, mye mer struktur) og kjedelig (kort og flat) på samme tid. Må virkelig lete etter smakene, når de er der så er de gode.
Interessant. Den har gjerne blitt lagret for grunt etterom sollys når greit ned på 7-8 meter, samt at jeg vil tro det er relativt store temperatursvingninger der.
Kjøpte et sett fra Drappier som de kaller "immersion" som også er lagret i vann, men på 30 meters dyp. Regner med de utvikles saktere enn i kjelleren ettersom det mest sannsynlig ikke er stort mer enn fire grader på det dypet. Blir spennende å teste.