Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Konsensus om ca 150-160k fra start for 126711 på Chrono
Screenshot_20180519-231026.png

Sitter her i solveggen og nyter plussgradene. Ser ned på min elskede Submariner og lar tankene fly. Hvis jeg har denne klokka ut livet, tror dere da at jeg på mine siste dager kan få oppleve litt patina på den? (La oss si om 50 år)

Sitter her i solveggen og nyter plussgradene. Ser ned på min elskede Submariner og lar tankene fly. Hvis jeg har denne klokka ut livet, tror dere da at jeg på mine siste dager kan få oppleve litt patina på den? (La oss si om 50 år)
Premisset er helt urealistisk. Flippes neste år?
Men luminova er da mye mer stabilt kjemikalie enn tritium? Tenker meg at patina de neste 20-30 årene er urealistisk. Med mindre du skrur ut kronen å heller kaffe inn..

Premisset er helt urealistisk. Flippes neste år?
Men luminova er da mye mer stabilt kjemikalie enn tritium? Tenker meg at patina de neste 20-30 årene er urealistisk. Med mindre du skrur ut kronen å heller kaffe inn..
Skjønner ikke helt hva som er så urealistisk med at jeg skal eie denne klokken i 50 år til? Spørsmålet er vel egentlig om man i hele tatt kan forvente patina på nymotens Rolex uten at man skal akselerere prosessen med kaffe

• Liker
Reaksjoner: Longhairdontcare
Moderne Rolex er laget for ikke å utvikle patina; keramisk bezel, glossy skive, luminova etc. Ville ikke forventet noe de nærmeste 50 år :)

• Liker
Reaksjoner: Walker
Jeg brukte min Sub c i den blå lagune i noen timer. Bezel fikk et belegg som ga den et veldig faded/patinert uttrykk. Var nesten umulig å få bort. Til slutt ga jeg f og skrubbet den med stålull. Da ble den som ny :)

• Liker
Reaksjoner: arvidrattlaas