Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Vis vedlegg 183380

Viktig med variasjon i samlingen. Blir fort kjedelig hvis klokkene blir for like.

En fargeblinds enigma
78F79C47-EC91-4E38-805A-EF7EE3784157.jpeg
 
Hvor kan man få taksert en Rolex? Lokale AD kunne/ville ikke, og sa jeg måtte til noen som selger Rolex. Skal til Oslo i nær fremtid, og sendte mail til Bjerke, men de kunne bare gi en nyprisbekreftelse. Forsikringsselskapet krever en takst, så hvem henvender jeg meg til? Noen sentralt i Oslo som gjør det på dagen?
 
Du finner en oversikt (ikke flett ny) over FUNs autoriserte takstmenn her:

 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Redigert:
Jeg tror jeg har funnet klokkeverdenens diametrale motsetning til @Tom Henriksen.

https://www.rolexforums.com/showthread.php?t=725157



Øynene mine triller bakover i hodet om jeg himler mer nå. Er det mulig. o_O
Har reagert på det samme en del ganger, og lurer på om folk er riktig skrudd sammen når man poster en tråd med spørsmålet «kjøpt ny sub, ok å vaske hendene med klokken på?».

Vil også si at TRF har tapt seg veldig - er jo bare incoming tråder.
 
Jeg lurer på om enkelte bruker klokkene sine i det hele tatt. Ser ganske ofte klokker til salgs som er både to og tre år gamle som knapt har hairlines på låsen.
 
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321 og Canuck
Har reagert på det samme en del ganger, og lurer på om folk er riktig skrudd sammen når man poster en tråd med spørsmålet «kjøpt ny sub, ok å vaske hendene med klokken på?».

Vil også si at TRF har tapt seg veldig - er jo bare incoming tråder.


Alle vet at plasten vil løsne om det kommer vann på. Derfor er det ikke ok å vaske hender eller poteter med en ny Rolex på armen. Verdien vil stupe!
8
 
Hvis personene som foret en gris med en flaggermus og startet Ebola, SARS og Covid-19 alle bar en Rolex, så får slagordet understreket mening i en moderne verden. ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Longread på en rolig søndag:

To protect its market position, Crypto and its secret owners engaged in subtle smear campaigns against rival companies, according to the documents, and plied government officials with bribes. Crypto sent an executive to Riyadh, Saudi Arabia, with 10 Rolex watches in his luggage, the BND history says, and later arranged a training program for the Saudis in Switzerland where the participants’ “favorite pastime was to visit the brothels, which the company also financed.”

 
Ser det er overflod av sportsmodeller i stål på finn.no. De kunstige prisene virker jo ikke til å være bærekraftige? Hva tenker dere?
 
Ser det er overflod av sportsmodeller i stål på finn.no. De kunstige prisene virker jo ikke til å være bærekraftige? Hva tenker dere?
Tror bare Daytona fortsatt vil holde premium pris. Kommer nok en liten korreksjon på de også, men de andre vil falle mot veil. pris er jeg ganske sikker på. Det ryktes om større leveranser og dette er tross alt ikke sjeldne klokker..
 
  • Liker
Reaksjoner: Sponon
Ser det er overflod av sportsmodeller i stål på finn.no. De kunstige prisene virker jo ikke til å være bærekraftige? Hva tenker dere?

Tenker generelt lite over det.
Men chrono24 kan gi noen svar hvordan utviklingen har vært de siste 12 månedene.
1A0474B5-5F93-406B-B74F-2DFEAC6646D7.png
5DA8C647-DDF7-44E8-B4D9-A0571DD1BF5E.png
D211FFFE-2DC9-4948-9A99-903678BC6B9C.png