Rolexcafé – løst og fast om Rolex

God helg :)

3C23D374-B432-442D-A947-E802D165B13B.jpeg
 
Hei! Har fått et lite dilemma som jeg ønsker å lufte... Har stått på venteliste noen måneder for en Datejust 41 med hvit indeks. Har gledet meg veldig og sett frem til at klokken skal komme. I dag var jeg på Bjerke for å betale litt ekstra på depositumet. I butikken hadde de utstilt en Yacht-master 37, mørk rhodium. I følge Bjerke kunne jeg forvente omtrent samme ventetid på en Yacht-master 40 (37 ble litt liten) og klokken jeg allerede har i bestilling.

Må innrømme at jeg falt pladask for Yacht-masteren! Fargespillet på urskiven var helt fantastisk. Så nå lurer jeg på om dere har noen gode råd... Skal jeg opprettholde bestillingen på DJ41 eller rett og slett satse på Yacht-masteren...?

Jeg er ikke ute etter klokkekjøp som en investering, men en klokke som skal være med meg i mange år. Tenkte jeg måtte lufte "problemstillingen" før jeg eventuelt sender en mail til Bjerke...;)
 
Redigert:
Hei! Har fått et lite dilemma som jeg ønsker å lufte... Har stått på venteliste noen måneder for en Datejust 41 med hvit indeks. Har gledet meg veldig og sett frem til at klokken skal komme. I dag var jeg på Bjerke for å betale litt ekstra på depositumet. I butikken hadde de utstilt en Yacht-master 37, mørk rhodium. I følge Bjerke kunne jeg forvente omtrent samme ventetid på en Yacht-master 40 (37 ble litt liten) og klokken jeg allerede har i bestilling.

Må innrømme at jeg falt pladask for Yacht-masteren! Fargespillet på urskiven var helt fantastisk. Så nå lurer jeg på om dere har noen gode råd... Skal jeg opprettholde bestillingen på DJ41 eller rett og slett satse på Yacht-masteren...?

Jeg er ikke ute etter klokkekjøp som en investering, men en klokke som skal være med meg i mange år. Tenkte jeg måtte lufte "problemstillingen" før jeg eventuelt sender en mail til Bjerke...;)

Flåsete svar - kjøp den du ønsker deg mest :)
Litt mer seriøst svar - hva "trenger" du mest?

Selv har jeg Sub og DJ36, og de fyller mine behov utmerket!

Hadde jeg bare hatt én hadde jeg gått for YM37/40 ;) Sporty men samtidig nedtonet og klassy - IMHO!
0867388D-3812-4A39-99D4-7C0C7067269D.jpeg

9011010B-7DAB-4169-8CA9-10F5D0CFB0B2.jpeg
 
Redigert:
Flåsete svar - kjøp den du ønsker deg mest :)
Litt mer seriøst svar - hva "trenger" du mest?

Selv har jeg Sub og DJ36, og de fyller mine behov utmerket!

Hadde jeg bare hatt én hadde jeg gått for YM37/40 ;) Sporty men samtidig nedtonet og klassy - IMHO!
Vis vedlegg 178342
Vis vedlegg 178343
Hei og takk for tilbakemelding. Jeg har en eldre OP34 og en Speedmaster fra før. Ingen Rolex Sportsur.. Skulle gjerne hatt både DJ41 og YM40, men lommeboka sier nei til begge..:).
 
Hei! Har fått et lite dilemma som jeg ønsker å lufte... Har stått på venteliste noen måneder for en Datejust 41 med hvit indeks. Har gledet meg veldig og sett frem til at klokken skal komme. I dag var jeg på Bjerke for å betale litt ekstra på depositumet. I butikken hadde de utstilt en Yacht-master 37, mørk rhodium. I følge Bjerke kunne jeg forvente omtrent samme ventetid på en Yacht-master 40 (37 ble litt liten) og klokken jeg allerede har i bestilling.

Må innrømme at jeg falt pladask for Yacht-masteren! Fargespillet på urskiven var helt fantastisk. Så nå lurer jeg på om dere har noen gode råd... Skal jeg opprettholde bestillingen på DJ41 eller rett og slett satse på Yacht-masteren...?

Jeg er ikke ute etter klokkekjøp som en investering, men en klokke som skal være med meg i mange år. Tenkte jeg måtte lufte "problemstillingen" før jeg eventuelt sender en mail til Bjerke...;)

Jeg syntes DJ kler 41, men YM er jo sexy!

Personlig, du må jo velge det hjertet slår mest for. Ut fra hva du har, så virker det som at YM har et sterkt kort hos deg.

Jeg ville gått for YM, men ditt hjerte må velge.

8
 
  • Liker
Reaksjoner: johage
Hei! Har fått et lite dilemma som jeg ønsker å lufte... Har stått på venteliste noen måneder for en Datejust 41 med hvit indeks. Har gledet meg veldig og sett frem til at klokken skal komme. I dag var jeg på Bjerke for å betale litt ekstra på depositumet. I butikken hadde de utstilt en Yacht-master 37, mørk rhodium. I følge Bjerke kunne jeg forvente omtrent samme ventetid på en Yacht-master 40 (37 ble litt liten) og klokken jeg allerede har i bestilling.

Må innrømme at jeg falt pladask for Yacht-masteren! Fargespillet på urskiven var helt fantastisk. Så nå lurer jeg på om dere har noen gode råd... Skal jeg opprettholde bestillingen på DJ41 eller rett og slett satse på Yacht-masteren...?

Jeg er ikke ute etter klokkekjøp som en investering, men en klokke som skal være med meg i mange år. Tenkte jeg måtte lufte "problemstillingen" før jeg eventuelt sender en mail til Bjerke...;)
Verdens enkleste spørsmål å svare på! Men gå for YM 40 - 37 blir skralt...;)
C3004F98-029A-4B90-86F5-B927A981D45E.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: johage og Grendel
Takk for alle innspill! Lommeboka sier DJ41, men hjertet sier YM40. Så forespørsel om endring av bestilling er sendt Bjerke, så får vi se hva de sier.

du vet at du får samme Dark rhodium skive på DJ og at Bjerke bytter gratis for deg innen et år om du ønsker? Ville gått for DJ her! Platinum bezel blir litt for heavy til dagelig bruk og kan ikke poleres uten å sendes til Rolex!Fikk ikke med meg om det var Wg bezel du ønsket på dj eller stål bezel for stål er jo veldig kurrant om du skulle få riper og polere ev pusse over med cape cod selv! Uansett lykke til
 
  • Liker
Reaksjoner: johage
Platinum bezel blir litt for heavy til dagelig bruk
For noe sprøyt ;) Platinum funker helt supert til hverdags. Dessuten ser det ut som stål, men kun ytterst få vet at det er precious metal. Det synes jeg er noe av det kule med YM. Og så legger det til litt herlig tyngde til klokka. Min veier inn på 149 g.
 
Redigert:
Blir nok dessverre ingen YM40 på meg...Fikk akkurat tilbakemelding fra Bjerke. Det er visstnok blitt endeløse ventelister også på denne. Så da blir det heller en flott DJ41! Gleder meg uansett! Jeg får trøste meg med at jeg uansett får en flott klokke og dessuten sparer 50 000 i mellomlegg;)
 
Blir nok dessverre ingen YM40 på meg...Fikk akkurat tilbakemelding fra Bjerke. Det er visstnok blitt endeløse ventelister også på denne. Så da blir det heller en flott DJ41! Gleder meg uansett! Jeg får trøste meg med at jeg uansett får en flott klokke og dessuten sparer 50 000 i mellomlegg;)

Høre med Lervik - har sett den i vinduet hos dem tidligere;)