Rolexcafé – løst og fast om Rolex

At Rolex produserer 800-1000k klokker per år er et kjent og velbrukt anslag. Statistikk for de ulike markedene finner du på fhs.swiss. Ser ingen grunn til å bli surmaget fordi @Loevhagen gjør en uformell analyse basert på disse tallene.
Er glad i at påstander kan verifiseres. Her kan man jo komme frem til det svaret man ønsker fordi man antar flere faktorer. Ref. at det begynte med 30k sub/GMT, og deretter ble prosentsats endret fra 30 til 20.
Dette er et rent spekulativt innlegg som har null nytteverdi.
Men jeg skal la det ligge. Bruker man mye av tiden sin på tall, analyser og slikt blir man litt for opphengt i sånt.
 
Redigert:
Er glad i at påstander kan verifiseres. Her kan man jo komme frem til det svaret man ønsker fordi man antar flere faktorer. Ref. at det begynte med 30k sub/GMT, og deretter ble prosentsats endret fra 30 til 20.
Dette er et rent spekulativt innlegg som har null nytteverdi.
Det er vel derfor tråden heter «Rolexcafe-LØST og fast» og ikke «100% bevisbare rene fakta om Rolex». Fritt frem for å synse litt tenker nå jeg.
 
Sikkert gammelt nytt for noen, men nytt for meg :)

AD9CE198-2432-406A-9638-1EFE9FF0BD50.jpeg
 
Krone på 5513 er fra klokken var ny i 1969. Rett etter begynte de med 2 dot.
Platona har to store og en liten dot som vist på bildet ditt.
Stemmer for smurfen og.
C738BD65-72A0-469E-9732-12F35A95105B.jpeg

Kanskje de begynte å differensiere da de gikk eller hadde planer om å gå fra twinlock til triplock krone slik at de beholdt vanntettheten som ment for kasseform/gjenger?