Sko. Jeg trenger nye. Tips?

Hvor pleier dere å handle Cheaney? Direkte fra England? Er på jakt etter noen nye sko og har sett på Cheaney Pennine R II/Herring Windermere.

Cheaney Pennine R II
Herring Windermere
Jeg har brukt å handle direkte fra Cheaney sin nettside. Du kan sjekke (det særs limiterte) utvalget som careofcarl fører, men prismessig er det ikke nødvendigvis noe å spare inn.

Velger du direkte fra Cheaney så sendes fottøyet dessverre med DHL.. som betyr at du får en faktura på momsutegg til 300+ nok (i tillegg til moms).

Jeg har brukt å handle direkte fra Cheaney sin nettside. Du kan sjekke (det særs limiterte) utvalget som careofcarl fører, men prismessig er det ikke nødvendigvis noe å spare inn.

Velger du direkte fra Cheaney så sendes fottøyet dessverre med DHL.. som betyr at du får en faktura på momsutegg til 300+ nok (i tillegg til moms).

Takk for svar! Yes, la merke til at de med flere benyttet DHL, men det får nå gå sin gang siden ingen forhandler de i Norge. Forhørte meg med CFC, men de har sluttet å ta inn Cheaney. Endte opp med å bestille fra Herrings og tok også med et par til - Cheaney Jarrow R. Blir spennende å se hvordan parene er størrelsesmessig og hvordan de tar seg ut live.

Cheaney-Jarrow-Chicago-Tan.jpg

Noen som har sammenlignet Loake sin Capital F-lest mot Meermin sin Hiro-lest i størrelse?
Although both lasts have similar heel, and instep Loake's Capital last (F width) has a slightly larger toe box, helpful if you have an enlarged big toe joint, or suffer of numbness due to compression.
DSC_0732.jpg

A size comparison with some other more or less classic round lasts. From the left: Vass F, Loake Capital, Meermin Hiro, Crockett & Jones 236 and John Lobb 7000. (source: shoegazing.se)

Redigert:
Noen som har sammenlignet Loake sin Capital F-lest mot Meermin sin Hiro-lest i størrelse?
De fleste går 0.5 UK opp i Hiro ifølge Styleforum.net. Har prøvd Meermin selv i Madrid. Har 8.5 i Capital og Hiro's 9 UK var litt trang. Synes at Hiro er en smal lest.

• Liker
Reaksjoner: Alv
Köpte dessa Mauro Volponi i Florens i höstas. 300 euro. Mycket prisvärda
are they Volponi branded? if so, what kind of construction are they made on? I got a pair of Enzo Bonafe at the Volponi store in Florence a few years ago (for a very good price), Mannina also sometimes got some great deals on their shoes.

are they Volponi branded? if so, what kind of construction are they made on? I got a pair of Enzo Bonafe at the Volponi store in Florence a few years ago (for a very good price), Mannina also sometimes got some great deals on their shoes.
I got the perception that they made it. They are Goodyear welted.

• Liker
Reaksjoner: Alv
Loake Capital er litt romsligere enn Meermin sin Hiro-lest, og bildet og beskrivelsen til @Alv stemmer på en prikk med mine erfaringer. Du har også Loake 024 og Meermin Rui, som begge er litt bredere og romsligere, så de kan være et alternativ til Hiro og å gå opp en halv størrelse.
2013-loake-lasts-aldwych.jpg

2013-loake-lasts-chester.jpg