Sko. Jeg trenger nye. Tips?

Som skrevet tidligere var planen å kjøpe et nytt par oxford sko i farge sort. Jeg greide det nesten.;)
5C3EC8A8-F6BD-47F5-8328-5853D8B9AF47.jpeg

EF05A7EB-C867-4654-9E40-F8FD1E69AB48.jpeg

BEE32555-2B3D-4C01-BE68-927D9C829EE4.jpeg

Jeg endte til slutt opp med et par Cheaney balmoral boots :D Et noe uvanlig valg, men jeg synes dress-støvler ser knalltøft ut.

Slenger også med noen bilder av mine elskede Cheaney Tweed C, i almond grain. Perfekte hverdagsstøvler nå på vinteren.
A59BC4E2-88A5-44AD-BB4D-143695CFFF96.jpeg

FEFC3135-F24F-4133-950E-DD735C8E9B98.jpeg

Storfornøyd med valget om å kjøpe dress-støvler. Ville nok aldri ha kombinert svarte oxford sko med jeans, men med støvler er det ikke engang et dilemma.:cool:
Vis vedlegg 78507
Vis vedlegg 78514
Vis vedlegg 78515

Ser veldig bra ut! Cheaney har mye fint. Selv har jeg klart sorte oxfords til mørkeblå, litt penere jeans, men gjør seg nok hakket bedre med støvler eller brogues. Kos deg med fottøyet! :)

• Liker
Reaksjoner: Sjø
Ser veldig bra ut! Cheaney har mye fint. Selv har jeg klart sorte oxfords til mørkeblå, litt penere jeans, men gjør seg nok hakket bedre med støvler eller brogues. Kos deg med fottøyet! :)
Mange takk!:D Jeg ble "frelst" på fottøy-fronten så sent som i fjor etter å ha kjøpt mine første Cheaney. Det kommer nok en tid når jeg vil prøve andre merker også, men Cheaney har jo så mye fint at jeg ikke har tillatt meg videre utforsking enda :rolleyes:

Neste gang kan det hende jeg går for Crockett & Jones. Håper bare at de får et litt større utvalg med lær-såler først :) Det ville vært spennende å se om jeg merker noen forskjell.

Mange takk!:D Jeg ble "frelst" på fottøy-fronten så sent som i fjor etter å ha kjøpt mine første Cheaney. Det kommer nok en tid når jeg vil prøve andre merker også, men Cheaney har jo så mye fint at jeg ikke har tillatt meg videre utforsking enda :rolleyes:

Neste gang kan det hende jeg går for Crockett & Jones. Håper bare at de får et litt større utvalg med lær-såler først :) Det ville vært spennende å se om jeg merker noen forskjell.

Crockett & Jones har da vel stort sett lærsåler? Dette bør ikke være noen utfordring. ;)

Crockett & Jones har da vel stort sett lærsåler? Dette bør ikke være noen utfordring. ;)
Du har helt riktig! Skulle ha spesifisert hva jeg så etter. :) Jeg bestilte nylig et par derby sko fra Cheaney til sommer-bruk, men disse passet ikke helt riktig og ble derfor returnert - riktig størrelse viste seg å være utsolgt. Det er plassen disse skulle ha fylt jeg nå igjen er på utkikk etter.

Hovedsakelig ser jeg etter et par derby sko i medium brun, men gjerne av typen brogues. Crockett & Jones tilbyr to meget tiltalende derby brogues modeller, men verken av disse har lærsåle. (Swansea og Pembroke)
Crockett & Jones.png

Du har helt riktig! Skulle ha spesifisert hva jeg så etter. :) Jeg bestilte nylig et par derby sko fra Cheaney til sommer-bruk, men disse passet ikke helt riktig og ble derfor returnert - riktig størrelse viste seg å være utsolgt. Det er plassen disse skulle ha fylt jeg nå igjen er på utkikk etter.

Hovedsakelig ser jeg etter et par derby sko i medium brun, men gjerne av typen brogues. Crockett & Jones tilbyr to meget tiltalende derby brogues modeller, men verken av disse har lærsåle. (Swansea og Pembroke)
Vis vedlegg 78532

Mine Crocket&Jones har lærsåle. Men disser var en spesiell bestilling.
20170817_190320.jpg

Mine Crocket&Jones har lærsåle. Men disser var en spesiell bestilling.
Vis vedlegg 78538
Det ville nok vært en veldig grei løsning ja! Skal ha det i bakhodet hvis det åpner seg for en liten tur til England i løpet av året.
Det blir litt som å strekke budsjettet fra en Seamaster til Submariner, men disse var slettes ikke verst.. :)
Bradford Derby Dark Brown Cordovan
Skjermbilde 2018-02-10 kl. 01.36.01.png

• Liker
Reaksjoner: Hammerfjord
Det ville nok vært en veldig grei løsning ja! Skal ha det i bakhodet hvis det åpner seg for en liten tur til England i løpet av året.

Det blir litt som å strekke budsjettet fra en Seamaster til Submariner, men disse var slettes ikke verst.. :)
Bradford Derby Dark Brown Cordovan
Vis vedlegg 78539

Jeg liker best svart sko for dress hvis det burde bli så mørk farge.
Du skal finne en del uvanlige C&J med lærsåle på Ebay også.

Ser at Ferner Jacobsen fører Lottusse, som er i samme prisklasse som Loake 1880. Noen som har erfaring med dette merket? 10 % rabatt med DNB MC :rolleyes: