Jeg skal kjøpe bil for første gang...

I god TS-ånd så kommer jeg med et helt annet forslag som både er eldre og dyrere:p
Porsche 911 (996) Carrera 4 Coupe 2000, 160*345 km, kr 419*000,-

996 har et dårlig rykte pga litt dårlig motor på de første, denne har byttet motor og er da så og si skuddsikker.
Etter min mening kan du "umulig" tape mye penger på en 996 nå, de skal ikke stort lengere ned, bare se på 993 som forlengst har tatt igjen 996 på prisstigen.
Kjører selv en 2000 996 som daily, riktig nok en C2 men kunne ikke hvert mere fornøyd for prisen.
Interiørkvaliteten er ikke på topp, det knirker litt, men alt lar seg fiske om man liker litt DIY.
Ellers er det ingen problem å ligge i 200 med minimalt med vindsus, 100 føles som 60.

Ellers er 1-serie som nevnt en veldig fin bil, men det beste tipset er å teste de aktuelle bilene for å se hvem du trives best med!

Lykke til på jakten, som i min bok er like artig som klokkejakten:p
 
Foreløpig seiler tre kandidater opp for prøvekjøring:

1. Mercedes A-klasse
2. BMW 1-serie
3. Alfa Romeo Giulietta

Hadde en BMW 118iA 4 dørs i 3 år. Ble aldri helt venner med computeren som viser feilmeldinger, neste service o.l. Jeg plundret alltid med å nullstille punkteringsvarsel, etter dekkskift. Bortsett fra det, super bil, aldri noe tull. Anbefales.

Leide en Giulietta i 14 dager i Italia i fjor sommer. Supermorsom bil. En slik en kunne jeg tenke meg å eie.

Har bestilt A-klasse (or similar) som leiebil i ferien i år. Gleder med til å prøve den, hvis da ikke leieselskapet gir oss en "or similar".
 
Jeg har en v40 på hjemlån i dag med nøyaktig samme specs som den over, og jeg må si det falt godt i smak! Jeg lånte 1.6l diesel, og den er kanskje i slappeste laget med 115hk, men med 135hk diesel tror jeg den skal oppfylle samtlige av dine krav!

Jeg har også kjørt Scirocco en del, og det er en meget leken og behagelig bil, men baksetene er totalt verdiløse, da du må være en kinesisk turner for å komme deg ut og inn
 
Redigert:
Jeg har også kjørt Scirocco en del, og det er en meget leken og behagelig bil, men baksetene er totalt verdiløse, da du må være en kinesisk turner for å komme deg ut og inn

Skal teste Volvo også tror jeg. Spurte en kompis om akkurat plass osv. i en Scirocco og han ga meg samme svar. :)
 
Volkswagen Golf GTI DSG, Dynaudio,18", Xenon, Soltak.

En morsom og praktisk bil til en human pris:)

Golf GTI har jo alle de positive kvalitetene til en vanlig Golf, men er heldigvis en helt annen bil å kjøre:cool:

Mja. Jeg vet ikke hva det er jeg ikke liker med Golf. Det blir litt sånn samme som med Audi. Argumentasjonen har ingenting med fornuft å gjøre.

Den du lenker til er forsåvidt fin, men CD-veksler? Det blir for retro. ;)

Takk for tips uansett!
 
86_2138610400_xl.jpg


https://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=41412986
 
Hva med skoda?
Skoda Fabia RS 180HK Leasing 3.900,- 2011, 16*000 km, kr 281*594,- er ikke utenkelig at du får en ny innefor budsjett. Har Selv en Monte Carlo utgave, ser like tøff ut men bare 105 hk på min.

Eller hvis du virkelig vil ha litt gamp og italiensk morro: Alfa Romeo GT 3.2 2005, 35*000 km, kr 265*664,- -

Akkurat kjøpt meg en slik også, men min har desverre diesel. Overaskende god plass i den. Kjørte fire stk Fredrikstad -Lillehammer - Fredrikstad i helgen, 2 voksene og 2 barn (2 og 11 år), med bagasje til alle og trille. Jeg tar over normal plass i bilen 193 cm og 115 kg, men han på 11 fikk fint plass bak meg. Med diesel var forbruket nede i 0,49 på turen. Ikke dårlig for en nesten sportsbil...
 
Redigert:
Hva med skoda?
Skoda Fabia RS 180HK Leasing 3.900,- 2011, 16*000 km, kr 281*594,- er ikke utenkelig at du får en ny innefor budsjett. Har Selv en Monte Carlo utgave, ser like tøff ut men bare 105 hk på min.

Eller hvis du virkelig vil ha litt gamp og italiensk morro: Alfa Romeo GT 3.2 2005, 35*000 km, kr 265*664,- -

Akkurat kjøpt meg en slik også, men min har desverre diesel. Overaskende god plass i den. Kjørte fire stk Fredrikstad -Lillehammer - Fredrikstad i helgen, 2 voksene og 2 barn (2 og 11 år), med bagasje til alle og trille. Jeg tar over normal plass i bilen 193 cm og 115 kg, men han på 11 fikk fint plass bak meg. Med diesel var forbruket nede i 0,49 på turen. Ikke dårlig for en nesten sportsbil...

Skoda? Nei det tror jeg nok ikke... ;) Men den Alfaen du lenket til var veldig interessant. Kul bil, bra med gamp, men fra 2005 og privat salg. Det får meg til å drøye den. Jeg har som kriterium 2011-2013-modell. Men veldig fristende... :)

Takk for tips!
 
Kjøper du bruktimport skal du skygge unna alle som er to år eller eldre og har gått mindre enn 40.000 km. Servicehefte eller ei.

Den Juice linker til ser flott ut - på alle måter, og er heller ikke stort over året gammel.
 
Ta deg en tur til Tyskland og kjøp en Lexus av merkeforhandler. Lexus er bare noe riskoker-drit i Tyskland og prisene deretter. Hybriden på 297 hk funker fint til mitt bruk i alle fall. Går mye bedre enn 5-serie 525 diesel jeg hadde før i alle fall. Selg den ett år senere med gevinst og hent deg en litt nyere.
 
Kjøper du bruktimport skal du skygge unna alle som er to år eller eldre og har gått mindre enn 40.000 km. Servicehefte eller ei.

Mine bil-nerdevenner sier det samme...


Den Juice linker til ser flott ut - på alle måter, og er heller ikke stort over året gammel.

Ja, men så var det noen som fortalte meg at det var en to-dørs...
 
Du har jo tidligere vært veldig opptatt av hva slags signaler klokker sender ut - f.eks. skrev du jo noe om grunnen til at du ikke vil ha en ny Sub. Biler sender jo også ut signaler, og Mercedes kanskje mer enn de fleste andre merker. :p:cool:
 
Du har jo tidligere vært veldig opptatt av hva slags signaler klokker sender ut - f.eks. skrev du jo noe om grunnen til at du ikke vil ha en ny Sub. Biler sender jo også ut signaler, og Mercedes kanskje mer enn de fleste andre merker. :p:cool:

Mulig det, men jeg vet mer om klokker (og klokkesignaler) enn biler. Det må jeg jo utnytte derfor vurderer jeg Mercedes. :) Men fra et "signal-ståsted" tror jeg nok Alfa er mer for meg. :cool: