Jeg skal kjøpe bil for første gang...

Når det gjelder speedometer-juksing, så er jeg rimelig sikker på at norsk bilbransje har en finger med i spillet for å spre den propagandaen. Handler du fra en merkeforhandler, som det generelt alltid anbefales å gjøre, bør du være rimelig safe.

Hehe, som i andre bransjer kanskje?;)
 
Bmw 120

Med M pakke, fullskinn, rygge sensor, 5 dør. Da har du en fantastisk bil, lite støy. Masse kjøre glede. Savner min fortsatt, men denne måtte byttes i en 5 serie da arvingen meldte sin ankomst. Løp å kjøp!
 
Etter å ha lest tråden mener jeg at den nye A-klassen er det eneste riktige! Flott bil med enormt med kjøreglede og kvalitet! Lettsolgt på bruktmarkedet er den også.

Alfa er for spesielt interesserte.. Vanskelig å selge ;)
 
Som BMW eier ville jeg anbefalt deg det. Selv om den er utenfor spec så vil jeg gjerne anbefale 3-serien i alle utgaver med m-tech pakke. Sporty praktisk bil innenfor prisklassen din, tror ikke du vil angre på det. 1-serien er en bra bil, men utseendet går ikle helt hjem hos meg. Kjøpte meg nettop en 320 touring med alt av utstyr og eg er strålende fornøyd!
 
A-klasse må i alle fall være siste generasjon. "VeltePetteren" er ikke helt estetisk....

Toyota GT86 burde vel kanskje betrakes, @SpaceCowboy, til tross for at dette er en japaner...

Sirocco er også en tøff bil. Barskt utseende, som kan veies opp mot en mer velutstyrt Golf.
Golf strekker seg langt mellom "Gubbe-bil" på ene siden og "Sportsbil" på andre siden. Her er det utstyr som avgjør.

:cool:
 
Redigert av en moderator:
Takk for alle gode tips!

Jeg har bestemt meg for å prøvekjøre:

1. Alfa Romeo Giulietta Sport
2. BMW, 1-serie
3. Mercedes A-klasse

Jeg er alenepappa så det handler om å finne tida. Regner med å få gjort det i løpet av de neste ukene. Må passe meg, plutselig bruker jeg like lang tid på bil som på ei klokke... ;)
 
BMW!
Helt uten tvil! Kjøreglede og tysk kvalitet på det beste!
BMW passer for deg!

Lykke til, uansett!

8-D
 
Bra valg av motor.. Fornøyd med den girkassa? Har hørt den ikke er like kjapp som DSG men mer en tilfredsstillende nok! Moro leke-/nyttekjøretøy :cool:

Ja, foreløpig er jeg veldig fornøyd! Har ikke så mye erfaring, men setter jeg den i sportsmodus (DNA) reagerer bilen umiddelbart når jeg trykker på gasspedalen. Merker ikke så mye lag heller når jeg bruker paddle-gir. Normal-modus og vanlig automatmodus er slik som jeg er vant med automatkasser fra tidligere.