Watches & Wonders 2021

Frederic Arnault kommenterte at han ikke ønsket et TAG Heuer som "stod stille" i fortiden og lagde rene remakes av gammelt arbeid.

Samtidig forstod han veldig godt at folk likte de gamle klokkene – men mente det da var bedre å bare kjøpe en vintage.
Last famous words...
 
  • Liker
Reaksjoner: Reodor F
Det kan bli kult med nye utgaver av en del eldre "legendariske" klokker men problemet er at hele Sveits ser ut til å leve under samme såpeboble.
Hvem bestemmer om "årets mote", det vet jeg ikke, men det er ofte sånn at hele klokkeindustri plutselig kommer mer eller mindre med samme greie på samme stund.
Er det sånn at de sitter seg alle sammen på en bar 6mnd før Basel showen og bestemmer hva blir årets farge eller tema?
Sånn ble alle helt gale etter bronse urkasser og senere helt "vintage remake" besatt...Nå må alle sammen ha grønne tallskiver.
 
Å gjøre et gammelt design mer moderne er en ting, men det er veldig mange modeller som kommer ut hvor designet ikke er modernisert. Selv om det er vakre klokker så kjenner jeg at jeg hadde satt pris på at det ikke så ut som noe fra et museum. En cartier tank med oppdatere visere tror jeg kunne bært fint.

Men det selger kanskje ikke? Jlc hadde vel en moderne versjon av reverso i squadra serien?
Ny lumen, nytt verk med 70 timer gangreserve og innenfor cosc kombinert med lumen som varer og vannsøyle som tåler litt er nok modernisering for min del
 
  • Liker
Reaksjoner: Bond
Dæven.
1 års gangreserve...

26EE7B9C-4CA7-4FCA-99C5-0AD1BDBB08E1.png

54748D46-CC84-40F7-A5BB-9E46F6736A81.png

Sikkert ikke fra watches and Wonder engang, men her går ulysse Jaeger i næringen!
 

Vedlegg

  • 2E139C9D-05E3-4DF1-B991-CE5C9B391157.png
    2E139C9D-05E3-4DF1-B991-CE5C9B391157.png
    171 KB · Visninger: 0

Den uventede sommerklokken..

Vis vedlegg 243885
Ja hvem så dette komme? Jeg liker denne mer og mer. Design som fanger og byggekvalitet kan ingen ta dem på. «Motemerkene» kan ikke lenger gres under samme børste. Noe også BVLGARI har vist over flere år ved å slå seg inn i bransjen med slegge.

Det jeg nesten liker best med dette uret er at det ser ut som det koster mer enn det gjør.
 
Det jeg nesten liker best med dette uret er at det ser ut som det koster mer enn det gjør.
Ikke ille pris: NOK 51 900 - 84 800 på de modellene som er lagt ut. Lenkevarianten er ikke lagt ut med norsk pris ennå, men tipper den havner på 57 200.

Denne duger jo også som sommerklokkke, Chanel J12 X-Ray Electro Caliber 3.1 ;):

chanel-J12-X-Ray-Electro-Caliber-3.1-watch.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: TryMe2nite og Entropy
01-400-7767-7754-07-426-64BTEB-Oris-AquisPro-Date_Original_11995.jpg


Sterkt levert fra Oris.

Meget lyst til å teste AquisPro og "Cotton Candy" tipper jeg vi får se noen av i "Dagens klokke" nærmere sommeren :)


Syntes både Oris og Breitling gjør mye riktig om dagen. Har fått reservert en Cotton Candy (i rosa, med mulighet til å bytte) hos Thune, som for øvrig leverte langt over forventet på service.
 

Noen litt sterke meninger om den nye - ekstreme - Zenith DEFY Extreme

Vis vedlegg 244133

Ikke uenig.
Jeg synes klokken er kul.
Tipper målgruppen her er storposører som vil ha et alternativ til de mest vulgære modellene til AP.
Kanskje prøver de å stjele kunder fra (den lille) Hublot-menigheten
Sykt kult urverk da.
 
  • Liker
Reaksjoner: Jørgen
Flott klokke, men nesten 200000...

Jeg betalte kr 7800 hos Ossur for min Minerva Pythagore for 20 år siden og fikk en krokodillerem (og 20 års vennskap) med på kjøpet.

Urverket på bildet over er Minervas klassiske calibre 48 (10½ ''' no. 48), designet av André Frey i 1943. Det nye Montblanc MB M14.08 urverket ligner veldig på Minerva calibre 48, men har større diameter.

montblanc-heritage-minerva-shot2-v4a-150DPI.jpg
 
Redigert: