Watches & Wonders 2021

Generelt sett.
Jeg skjønner hva du mener. Og det er veldig forskjell på hvor micro-rotorene er plasser bde sted og høyde i verket. Jeg synes imidlertid det er veldig fungerende på finissimoverkene. Synes de nesten fremstår som veldig store. Om noe synes jeg heller balansen virker litt liten proporsjonsmessig.

Nyeste perpetual octo synes jeg hadde uheldig logo plassering. Den hadde vært magisk uten noe logo i det hele tatt. Det ville også kommunisert; folkens... dere vet hva vi lager nå;)

Ny tadao Ando også jo:)

Ando_01.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Vegard1980
Jeg skjønner hva du mener. Og det er veldig forskjell på hvor micro-rotorene er plasser bde sted og høyde i verket. Jeg synes imidlertid det er veldig fungerende på finissimoverkene. Synes de nesten fremstår som veldig store. Om noe synes jeg heller balansen virker litt liten proporsjonsmessig.

Nyeste perpetual octo synes jeg hadde uheldig logo plassering. Den hadde vært magisk uten noe logo i det hele tatt. Det ville også kommunisert; folkens... dere vet hva vi lager nå;)

Ny tadao Ando også jo:)

Ando_01.jpg


Det er et pent urverk og jeg liker at balansen har en full bro på tvers.
Mikrorotor er bare noe jeg er ikke helt tiltrykket av.
Anonym tallskive på en høykvalitets klokke er litt rart for meg også.
På en annen side er for meg Bulgari alt for koblet med mote og damesmykker avdeling.
Jeg hadde aldri kjøpt meg en Bulgari på grunn av damesmykke inntrykket det gir meg.
Kanskje er det fordi jeg jobbet over et år på Place Vendôme en gang i 90 tallene og så på butikkene hver dag (inkl. Bulgari).
Litt som en Boucheron eller Van Cleef & Arpels klokke.
Hver gang jeg tenker på disse varemerkene ser jeg for meg utstillingene av smykker med store edelsteiner på Place Vendôme.
Da tiden jobbet jeg i Chanel bygningen: de bygget parfymeskolen sin bak frontbutikken.
 
Det er et pent urverk og jeg liker at balansen har en full bro på tvers.
Mikrorotor er bare noe jeg er ikke helt tiltrykket av.
Anonym tallskive på en høykvalitets klokke er litt rart for meg også.
På en annen side er for meg Bulgari alt for koblet med mote og damesmykker avdeling.
Jeg hadde aldri kjøpt meg en Bulgari på grunn av damesmykke inntrykket det gir meg.
Kanskje er det fordi jeg jobbet over et år på Place Vendôme en gang i 90 tallene og så på butikkene hver dag (inkl. Bulgari).
Litt som en Boucheron eller Van Cleef & Arpels klokke.
Hver gang jeg tenker på disse varemerkene ser jeg for meg utstillingene av smykker med store edelsteiner på Place Vendôme.
Da tiden jobbet jeg i Chanel bygningen: de bygget parfymeskolen sin bak frontbutikken.
Ser den. Slike inntrykk kan være vanskelig å nullstille seg fra.
Det begynner jo å bli en del merker som lager klokker selvom man forbinder det med noe annet.
Octo finissimo digger jeg. De mekaniske bragdene. Den spesielle kassen.
 
1617790487364.png


36mm Explorer er jo regelrett perfeksjon i mine øyne (i min verden har denne aldri blitt utgitt i two-tone, det fortrenger vi).

Blir vel enda et forsøk på å få en søknad om ventelisteplass gjennom hos Bjerke da.. Det kan jo ikke bli nei hver gang.

*edit* hvem prøver man egentlig å lure, selvsagt sendte jeg en e-post umiddelbart og med barnslig entusiasme. Nå er det bare å vente på et nei.
 
Redigert:
En klassisk 39mm Explorer har lenge vært drømmen (perfekt size for mitt vedkommende). Der ble muligheten til å kjøpe en ny av forhandler ødelagt.
... Og gull?!?! På denne modellen? Totalt skivebom.
 
  • Liker
Reaksjoner: Stonefly
Jaaaa! Mitt eneste ønske for årets lansering var at Explorer fikk det oppdaterte urverket. Står allerede på venteliste på den gamle og har forsikret meg om at listene blir direkte overført den nye modellen. Fantastisk! At den går fra 39 til 36mm er jo bare en kjempebonus!!!!
 
Jaaaa! Mitt eneste ønske for årets lansering var at Explorer fikk det oppdaterte urverket. Står allerede på venteliste på den gamle og har forsikret meg om at listene blir direkte overført den nye modellen. Fantastisk! At den går fra 39 til 36mm er jo bare en kjempebonus!!!!
Ser frem til unboxing-tråden i 2029
;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Hvalrossen
Ser frem til unboxing-tråden i 2029
;)

Vi får se, men før dagens lansering så fikk jeg forespeilet levering ila året. Vi får se når de ruller ut den nye modellen, men blir nok neste år en gang for min del. Listene står som før. Den gamle er nok tatt ut av produksjon allerede.
 
  • Liker
Reaksjoner: Callahan