Watches & Wonders 2021

Edelmetaller koster
1617796179070.png
 
Redigert:
Jeg synes 36mm er helt perfekt på Explorer 1. Jeg kom på venteliste i fjor sommer med estimert ca. 1.5års leveringstid, så da kan jeg vel regne med at plassen min automatisk videreføres til den nye modellen? Noe annet hadde vært ekstremt skuffende.
 
Uten lenke og økt prisen vesentlig.. skuffet.

Det måtte vel til pga edlere metaller. Ville nok vært enda dyrere med matchende lenke.

Generelt i mot å "blinge opp" funksjonelle sportsklokker. Burde holdt seg tettere til sitt dna etter min mening. Ref. gull-explorer og sølv/gull BB58 m. safirglass på baksiden. Forstår at man kanskje ønsker å nå det motsatte kjønn med disse utvidelsene, men tror ikke det treffer helt her i nord.
 
Sålangt berre BigPiloten som treffer meg (litt). Men skal det vere BigPilot så er det kanskje berre å druse på med 46+mm? Istadenfor å gå for semi 43mm?
Tror 43 blir utrolig fint, men synes krona ser litt uproporsjonalt stor ut på bilder?

får vente til man kan prøve tenker jeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann
Ikke så verst denne....men litt stor.


M79360N-0001_black_72060_DET.png

41mm er rett under min 42mm minimal favorit størrelse.
At kassen er litt tjukk (14.4mm) skyldes MT5813 urverket som er basert på B01 fra Breitling.
MEN hvis du leser forklaringen, blir du overbevist om at Tudor sin forbedret versjon av B01 kan bare bli bra.
B01 har faktisk fordeler man kan nytte som langtids investering:

"Breitling introduced their calibre 01 (commonly called Cal. B01) in April 2009 in the Chronomat.
It is a modern automatic chronograph movement with a column wheel and vertical clutch.
It operates at 28,800 A/h, boasts a power reserve of 70 hours, and is a COSC-certified chronometer.
The movement shares many characteristics with the Rolex Cal. 4130, and it has been reported that many of the same engineers worked on both movements.

Cal. B01 measures 30 mm diameter and 7.2 mm thick. This thickness is due to the movement’s modular design.
This allows the chronograph components to be easily separated from the base for maintenance or replacement.
Although nicely decorated, it is mechanically produced, reducing cost.
One notable technical advance, self-centering chronograph hammers, is also useful in reducing the skill required during production."



Og det kan jeg godt leve med: det betyr billigere service og erstatning av delene hvis nødvendig(y)
Det også forklarer samarbeidet mellom Tudor og Breitling:sneaky:
 
  • Liker
Reaksjoner: hanse og havarduf
Tror 43 blir utrolig fint, men synes krona ser litt uproporsjonalt stor ut på bilder?

får vente til man kan prøve tenker jeg

Disse "diamant" kroner er opprinnelig laget for å kunne trekke opp urverket med pilot skinnhansker.
Derfor blir en automatikk pilot litt utenfor kanten av hele praktisk design og historikk bildet ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Entropy
WBP201B.BA0632_SEDUC.jpg


TAG Heuer har lansert en ny generasjon av den populære Aquaracer-kolleksjonen.


Denne var ikke så gærn'. Men jeg føler ofte at Aquaracer er en slags mixmaster-mash av nåværende klokketrender - det appellerer med en fin totalpakke om en ikke ser så nøye etter. "Fin klokke". Skulle gjerne sett Tag Heuer rendyrke Aquaracer for det den er selv; ikke hva alt rundt den er.
1617808020047.png


Kunne godt tenkt meg fjorårets Bamford-utgave forøvrig, samt kanskje denne på bildet over. Tøff klokke!
 
  • Liker
Reaksjoner: Ralph og Mortbecken
Det lukter litt Omega Seamaster men jeg hadde foretrukket en tallskive uten dato og vorte.
Litt høy pris for en Sellita klokke.
Men som det er sagt her, er Sellita forbi barnesykdommene fra starten og er så bra som ETA nå.
WBP208C.FT6201_SOLDAT.jpg
 
Det lukter litt Omega Seamaster men jeg hadde foretrukket en tallskive uten dato og vorte.
Litt høy pris for en Sellita klokke.
Men som det er sagt her, er Sellita forbi barnesykdommene fra starten og er så bra som ETA nå.
Vis vedlegg 243587
Her har TAG lagt seg så nære Seamaster som mulig, ja.
 
  • Liker
Reaksjoner: Hammerfjord