Watches & Wonders 2020

Denne er bare så latterlig perfekt!

jlc-master-control-chronograph-calendar-q4138420-front.jpg


Hva koster det med service, mon tro? Hører rykter om at JLC har fått kustus på serviceavdelingen, og at antallet uker man må vente nå kan telles på én hånd - og ikke begge hendene og føttene.
 
Redigert:
Denne er bare så latterlig perfekt!

jlc-master-control-chronograph-calendar-q4138420-front.jpg


Hva koster det med service, mon tro? Hører rykter om at JLC har fått kustus på serviceavdelingen, og at antallet uker man må vente nå kan telles på én hånd - og ikke begge hendene og føttene.
Enig, men i 3d modellen så ser den litt tykk ut...
 
Denne er bare så latterlig perfekt!

jlc-master-control-chronograph-calendar-q4138420-front.jpg


Hva koster det med service, mon tro? Hører rykter om at JLC har fått kustus på serviceavdelingen, og at antallet uker man må vente nå kan telles på én hånd - og ikke begge hendene og føttene.
Enig - her har de truffet så til de grader i mine øyne!

Ellers ganske imponert over mye av det som kom i helgen: VC overseas ultra thin er bare så utrolig pen, IWC sine nye størrelser er et steg i riktig retning, og selv om jeg fremdeles ikke er helt solgt på Odysseus vokser den på meg. Panerai derimot var helt skivebom, og som andre har påpekt virker det som de er ganske lost om dagen.
 
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321
  • Liker
Reaksjoner: Jørgen
Jeg vil nå si at jeg liker Mont Blanc'en som har "riktig" 24-timers visning. Endelig noen som har forstått at solen er på sitt høyeste klokken 12, og at du dermed får en riktig/naturlig kompass-visning.
Som en bonus så er jo klokken lekker.

208035_53ce5f8c75fa8160440ed854b44842ca.jpeg


Eneste som er litt "unaturlig" er at jeg forbinder Mont Blanc med kulepenner.
Det går det nok ann å gjøre noe med...

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Ove, PJO og Kohe321
Jeg vil nå si at jeg liker Mont Blanc'en som har "riktig" 24-timers visning. Endelig noen som har forstått at solen er på sitt høyeste klokken 12, og at du dermed får en riktig/naturlig kompass-visning.
Som en bonus så er jo klokken lekker.

Eneste som er litt "unaturlig" er at jeg forbinder Mont Blanc med kulepenner.
Det går det nok ann å gjøre noe med...

8

Hva tenker du om at Storbritannia mangler? Jeg synes det er smått komisk, og jeg får mer lyst på klokken av den grunn.
 
Jeg vil nå si at jeg liker Mont Blanc'en som har "riktig" 24-timers visning. Endelig noen som har forstått at solen er på sitt høyeste klokken 12, og at du dermed får en riktig/naturlig kompass-visning.
Som en bonus så er jo klokken lekker.

208035_53ce5f8c75fa8160440ed854b44842ca.jpeg


Eneste som er litt "unaturlig" er at jeg forbinder Mont Blanc med kulepenner.
Det går det nok ann å gjøre noe med...

8

Enig med deg. Foretrekker at 12 er øverst da det gir den mest naturlige representasjonen av solen og døgnet. Hvordan pilen bokstavelig talt er på hell mot kvelden, med nattetimene i bunn og at det drar seg mot morgen i det pilen svinger opp igjen. Føles mer korrekt at timeviseren er i øvre halvdel når det er dag.

Et mulig ankepunkt er at skiven kanskje virker litt "dø" i og med at det knapt er noe bevegelse i den, og at timeviseren vil være på omtrent samme sted hver gang du sjekker.

Men, da hjelper det med en morsom skive. ;)
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Grendel