Watches & Wonders 2020

En liten "pre-W&W" fra Baume & Mercier.

baume-et-mercier-clifton-baumatic-10547-ht-1500x2000.jpg


 
44DF8022-B0A8-4F6F-B3FE-96FFFEA35736.jpeg

Fantastisk flott og klassisk lineup fra Cartier i år. En virkelig kjempe innenfor urmakerkunstens verden. Det er med barnlig glede og et lite stykke melankoli å bli konfrontert med Cartier Pasha igjen etter så mange år. Ingen var tøffere, mer solbrun og maskulin enn unge Alberto Tomba med sin Pasha Chronodiver på slutten av åttitallet.

Jeg har vel ytret det før men jeg gjør det igjen; det er veldig mange klokkeentusiaster som ikke vet/forstår hvor store Cartier egentlig er, både historisk og i vår samtid.


Flott start på en spennende helg. Min datter som er 9 år i morgen settes umiddelbart i isolasjon med IPad. God helg folkens!
 
80- og 90-tallet er utvilsomt tilbake. Det viser jo Breitlings nyeste også.

Støtter det @Chronodiver sier om Cartier. Blant mine favorittmerker. Men fysj, den utførelsen av datovisningen på nyeste Pasha versus 85-modellen er prima eksempel på en feilslått snarvei. Den originale hadde en elegant løsning på et ikke like elegant problem (at vinduet er plassert ved klokken 16.30). Nå ser det bare ut som en ettertanke.
 
80- og 90-tallet er utvilsomt tilbake. Det viser jo Breitlings nyeste også.

Støtter det @Chronodiver sier om Cartier. Blant mine favorittmerker. Men fysj, den utførelsen av datovisningen på nyeste Pasha versus 85-modellen er prima eksempel på en feilslått snarvei. Den originale hadde en elegant løsning på et ikke like elegant problem (at vinduet er plassert ved klokken 16.30). Nå ser det bare ut som en ettertanke.
Dato som som står på skrå er skikkelig turnoff. Men ikke like fremtredende når selve klokken er så gyselig... ;)
 
iw344202mobile5to93.jpg


IWC utvider Portugieser-familien med flere nye varianter og helt nye modeller.

Blant høydepunktene finner vi en Portugieser Perpetual Calendar 42 og Automatic 40!

 
ALS Oddyseus så mye bedre ut på gummi. Hadde vært kjekt å se denne opsjonen for den blå stålversjonen også, kanskje til og med en blå gummirem.

Hadde vært moro.

Iflg. Lange selv lar det seg ikke gjøre å benytte denne gummiremmen på den blå stålutgaven, uten at jeg skjønner hvorfor i alle dager ikke. Det tror jeg ikke er umulig å få til rent teknisk i allefall, men mulig de mener den ikke selges med spenne i stål etc etc.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og Kohe321