Vintips

Er det prisoppgang på viner som alt er i sortiment til Vinmonopolet og. Eller er slikt ofte stabilt?
Importørene har vel mulighet til å endre prisene 3 ganger i året: januar, mai og september. Var et rimelig saftig prishopp nå i januar, hvor en av mine favoritthvitviner gikk fra 380 til 440kr:confused:

• Wow
Reaksjoner: Oddemann
Min samboer skal feire 30-års dag med veninnegjengen som teller 25 stk og skal kjøpe noe musserende til kvelden, hvit eller rosè til 150-200,- pr flaske. Noen som har noen gode tips ?

• Liker
Reaksjoner: Oddemann
Min samboer skal feire 30-års dag med veninnegjengen som teller 25 stk og skal kjøpe noe musserende til kvelden, hvit eller rosè til 150-200,- pr flaske. Noen som har noen gode tips ?
Hmm. To late ser eg...men til runde dagar må det vere Champagne i mi bok:). Finnes ok+ til trivielle prisar. Anbefaler den under.
received_3445665265665318.jpeg

Skjønner hva dere mener @gullet og @Oddemann, men, hadde det vært min kone som skulle feiret med 25 venner hadde jeg aldri giddet å kjøpt champagne. Tror nok knappe 3-4 stykker kan forskjellen på det og Pråssekkå. Mye decent Cremant ute å går som ikke er de mest spennende eller komplekse vinene, men smaker godt og gjør jobben :)

Skjønner hva dere mener @gullet og @Oddemann, men, hadde det vært min kone som skulle feiret med 25 venner hadde jeg aldri giddet å kjøpt champagne. Tror nok knappe 3-4 stykker kan forskjellen på det og Pråssekkå. Mye decent Cremant ute å går som ikke er de mest spennende eller komplekse vinene, men smaker godt og gjør jobben :)

Gode poeng og innspill fra alle sammen! Ytterst få har interesse for vin her og denne kvelden er det vel promille som gjelder, kjører cremant som zilla har anbefalt og noen få flasker som @Oddemann og @gullet har anbefalt så får kjennerne forsyne seg av disse:)

Søkte litt på Vinmonopolets sider etter vin fra Romania, som jeg har lest at gir veldig mye for pengene.
Stusset litt over navnet på denne, men den har fått veldig gode omtaler, så lurer på om jeg skal bestille den fra bestillingsutvalget.
Vis vedlegg 315952
Hentet akkurat denne, Seria 008, det vil si 2016, 17 og 19 i miksen.
DSC_3714.JPG

Smakt den? Ser det er gode vurderinger og ok pris. Spennende område å hente vin fra.
Den er en munnfull, men på en god måte, synes jeg. Røde, mørke og tørkede frukter på smak. Både syre og tanniner, men 15 % gir litt sødmepreg likevel. Kanskje litt mye eik? Kommer nok til å kjøpe igjen.

Denne omtalen gjelder forrige versjon, men synes den kan passe.

Har dere tanker om investering i vin? Funker det å kjøøe inn, legge i vinskap, og så senere selge via Polets auksjon/Blomqvist?

Har dere tanker om investering i vin? Funker det å kjøøe inn, legge i vinskap, og så senere selge via Polets auksjon/Blomqvist?

Det kan man helt klart. Du må nok påregne både solide lagringsskap, men mest av alt en solid sum i vin. De mest ettertraktede er også vanskelige å få tak i. Videre, så vil det jo gjerne ta en del år før du kan vente reell avkastning. Det er nok mest å hente internasjonalt, men det mest ryddige er Blomqvist. Blir ikke mye avkastning på kun et par flasker, men noe blir det. Lykke til. :)

• Liker
Reaksjoner: simens