Vintips

Med så mange utsøkte alternativer fra Europa og andre steder, som finnes på polet, foreslår jeg at vi avstår fra å anbefale viner fra USA. I disse dager er dét ganske politisk ukorrekt.
Nå var det vel nettopp amerikansk pinot som var ønsket anbefaling her? Jeg kan heller ikke forstå hvorfor vi skal straffe amerikanske vinprodusenter fordi vi er uenige med det politiske USA.

Og med det, så anbefaler jeg i grunn samtlige pinot fra Au Bon Climat!

• Liker
Reaksjoner: UJU og EDirdal
Ridge kan vel også være verdt å sjekke i den prisklassen. Usikker hvor mye PN de har tilgjengelig på polet nå, men de har generelt mye hyggelig. ABC er også veldig fint!

Jeg ville satt pris på

- Domaine de la cote estate pinot
- sandhi romance pinot noir
- littorai les larmes( eller helst single vineyards)

Tyler enkeltvinmark; rinconada / Sanford and Benedict.

Williams selyem har jeg hatt for mye stang ut med.

Ridge som nevnes over lager svært lite pinot og er klart best på cab, selv om de også lager rikelig med zimfandel blends

Jeg har den på lista selv, men aldri kommet så langt: Radio Coteau. Har bare hørt utelukkende positivt.

• Liker
Reaksjoner: UJU
Jeg trodde jeg hadde ett år på meg for å pønske ut en passende 40-års gave til brodern, men det viser seg at det er mars i år han blir 40:eek:
Nødløsningen blir en bedre vin denne uka, mens jeg pønsker ut noe ekstra han kan få litt senere.... så da trenger jeg noen tips fra dere.

Han er veldig glad i Pinot Noir fra USA, har dere noen tips til en som gir god "bang for bucks" i 500-1000ish kroners klassen?
Vinen må være tilgjengelig på polet i Asker-Bærum-Oslo området.
Chanin er alltid digg! Sanford & Benedict 2021 har de på lager på Holmen-senteret :)