Urmakerkurs?

Så bra at dette kommer opp igjen, kunne desverre ikke være med sist så er veldig interessert i å få det med meg denne gangen!
 
  • Liker
Reaksjoner: Greg
Hvordan kan en sånn pilotklokke se ut, ferdig?
Den piloten vi laget heter Parnis.
Mange på eBay. Helt enkelt og grei klokke. Bruker min av og til.

8

Edit: Selvfølgelig ekstra artig at man har bygget den selv, og at den fortsatt går riktig!

8
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: ZuluFX og Greg
Absolutt interessert. Hvis datoen blir satt i litt gid tid er det relativt sannsynlig at jeg får det inn i familiens kalender også. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: ZuluFX og Greg
Det er hyggelig med så mye respons :) Drar på ferie i noen uker, og videre posting i den perioden vil være avhengig av tilgang på nett vs inntak av lokal drikke...:p

Har ellers pakket med meg to krimbøker, Watchmaking av George Daniels, samt Complicated watches av Donald De-Carle. Har kanskje en minute repeater jeg må se på i nær fremtid.

Tanken har ellers alltid vært at dersom det blir nok personer som er "grunnutdannet", og som har et ønske om å skru-har fortsatt å skru videre, så kan man lage et kurs på både automatiske verk, eller hvorfor ikke også kronografer. Jeg vil i så tilfelle samarbeide med en annen ganske anerkjent urmaker, for å gi det hele faglig "ballast".

Vi sees :):):)