Official Timekeeper
Visit Casio

Urmakerkurs?

Medlem
25. okt. 2009
Sted
Stavanger
Så bra at dette kommer opp igjen, kunne desverre ikke være med sist så er veldig interessert i å få det med meg denne gangen!

• Liker
Reaksjoner: Greg

Grendel

Støttemedlem
Medlem
15. jan. 2012
Sted
Oslo
Hvordan kan en sånn pilotklokke se ut, ferdig?
Den piloten vi laget heter Parnis.
Mange på eBay. Helt enkelt og grei klokke. Bruker min av og til.

8

Edit: Selvfølgelig ekstra artig at man har bygget den selv, og at den fortsatt går riktig!

8

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: ZuluFX og Greg
Medlem
8. mars 2014
Sted
Oslo
Absolutt interessert. Hvis datoen blir satt i litt gid tid er det relativt sannsynlig at jeg får det inn i familiens kalender også. :)

• Liker
Reaksjoner: ZuluFX og Greg

Greg

Støttemedlem
Medlem
21. feb. 2008
Sted
Bærum
Det er hyggelig med så mye respons :) Drar på ferie i noen uker, og videre posting i den perioden vil være avhengig av tilgang på nett vs inntak av lokal drikke...:p

Har ellers pakket med meg to krimbøker, Watchmaking av George Daniels, samt Complicated watches av Donald De-Carle. Har kanskje en minute repeater jeg må se på i nær fremtid.

Tanken har ellers alltid vært at dersom det blir nok personer som er "grunnutdannet", og som har et ønske om å skru-har fortsatt å skru videre, så kan man lage et kurs på både automatiske verk, eller hvorfor ikke også kronografer. Jeg vil i så tilfelle samarbeide med en annen ganske anerkjent urmaker, for å gi det hele faglig "ballast".

Vi sees :):):)