Urmakerkurs?

Det var et veldig hyggelig kurs sist. Jeg var med på å bygge Pilot klokken. Den går fint fortsatt! I motsetning til en del (noen /fleste) av de jeg har skrudd siden!

Derfor vil det være fint å friske opp kunnskapene. Og ikke minst å møte alle sammen igjen!

8

• Liker
Reaksjoner: Greg
Kunne tenke meg å være med på dette ja, gitt at det passer såklart. Enda mer interessant hvis man faktisk får til en "komplett" pakke med kasse også slik at man faktisk sitter igjen med noe konkret man har skrudd selv.

Verket må vel ikke nødvendigvis være ETA. Kunne Miyota eller Seiko-verk være noe? Litt mer interessant enn noe Sea-gull greier kanskje.

• Liker
Reaksjoner: Grendel og Greg
Hvis det planlegges et kurs2 litt etter kurs1, så er jeg interessert i det.

Men det som planlegges nå i november, blir det et rent skru-kurs, eller blir det litt teori også? Jeg kunne også tenke meg å lære litt om utregning av omdreininger og antall tenner mellom drev for å få sekunder, minutter og timer også - hvis mulig/tid.

Dette hørtes kult ut! Jeg vil absolutt være med så fremt jeg får det til å passe! :D Kan man ikke begynne å drodle om noen datoer allerede nå?

• Liker
Så bra at dette kommer opp igjen, kunne desverre ikke være med sist så er veldig interessert i å få det med meg denne gangen!

• Liker
Hvordan kan en sånn pilotklokke se ut, ferdig?
Den piloten vi laget heter Parnis.
Mange på eBay. Helt enkelt og grei klokke. Bruker min av og til.

8

Edit: Selvfølgelig ekstra artig at man har bygget den selv, og at den fortsatt går riktig!

8

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: ZuluFX og Greg
Absolutt interessert. Hvis datoen blir satt i litt gid tid er det relativt sannsynlig at jeg får det inn i familiens kalender også. :)

• Liker
Reaksjoner: ZuluFX og Greg
Det er hyggelig med så mye respons :) Drar på ferie i noen uker, og videre posting i den perioden vil være avhengig av tilgang på nett vs inntak av lokal drikke...:p

Har ellers pakket med meg to krimbøker, Watchmaking av George Daniels, samt Complicated watches av Donald De-Carle. Har kanskje en minute repeater jeg må se på i nær fremtid.

Tanken har ellers alltid vært at dersom det blir nok personer som er "grunnutdannet", og som har et ønske om å skru-har fortsatt å skru videre, så kan man lage et kurs på både automatiske verk, eller hvorfor ikke også kronografer. Jeg vil i så tilfelle samarbeide med en annen ganske anerkjent urmaker, for å gi det hele faglig "ballast".

Vi sees :):):)