Tudor-tråden

Er litt ambivalent til den men det mer jeg ser den og leser om den jo mer har jeg lyst til å prøve den. Den har noe ved seg som gjør den veldig interessant. Jeg hatet den da den kom og nå har jeg lyst på en :oops: men det er en klokke man er nødt til å prøve først tror jeg. Tør ikke gamble på hvordan den er på armen da den er så ulikt alt annet.

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver, jeg stod også på liste på denne og gledet meg veldig. Jeg digger den på papiret, både historien og at den er såpass «utskjelt». Dessverre så funket den absolutt ikke på armen. Har også vært tilbake å prøvd den flere ganger, men blir bare ikke komfortabel med den. Jeg har 17cm pinglehåndledd, men har også en 44mm Panerai som jeg syntes sitter fint. Tror forøvrig begge Bjerke i Oslo har den inne, så anbefaler uansett å prøve den. Her fra OWF:

BEAAB3E6-558B-481D-8CE5-B5986A40D25C.jpeg

CF1EA720-FBC5-4814-BEF0-89E5CC78A35C.jpeg
 
Jeg er på jakt etter en blå 79090, men nå tror jeg at jeg gir opp.
Denne her ligger for salg på klokkeriet og selges for +85K. Den skal være så å si ubrukt, men mangler all dokumentasjon. Den skal visstnok og være 100% orginal.
Jeg mener det er ugler i mosen. Klokken skal være fra 1990, men har tudor skjold på krona og T SWISS MADE T på urskiven. Dette kom vel senere enn 1990. Dessuten skal vel denne egentlig ha foldeledd i lenken...
EAE19301-B13D-4A54-9742-55019850831C.png
 
Redigert:
Beklager en lite "luremus-post". Ikke helt som antydet.
Som nevnt forrige uke så hadde jeg opprinnelig tenkt meg til Askeland lørdag for å sjekke den nye Tudor Royal.
Personlig syntes jeg den så dritt-fet ut.

Dessverre kom et gjerde-prosjekt i veien på lørdagen siden det var så fint vær, men i dag fikk jeg tatt turen.

Det viste seg dessverre at Royal'en ikke var kommet i butikken enda.

Men hell i uhell så viste seg at Haldora hadde noe annet snacks liggende på bakrommet som jeg hadde ventet på en liten stund.
Ikke noe sensasjonelt eller spesielt, men allikevel noe jeg hadde gledet meg til lenge.

Askeland Kristiansand leverer igjen og igjen. Jeg kjøpte min første klokke der i 1993, og dette er absolutt ikke min siste.

Nu Jäklar, Nu Kör Vi..

Vis vedlegg 214838


Vis vedlegg 214839

Vis vedlegg 214840

Vis vedlegg 214841

Vis vedlegg 214842

Vis vedlegg 214845

Som sagt: ikke noe spesielt, men en helt vanlig BB58.

Gud bedre hvor godt jeg liker denne. Jeg hadde prøvd den før jeg bestilte den så jeg viste jo hva jeg fikk, men dette er absolutt en umiddelbar favoritt helt, helt der oppe i toppen.

Har vært heldig å fått inn 4 bra klokker i 2020 til tross for Corona og annet dritt. Selv om dette verken er den dyreste eller mest eksklusive, så tror jeg dette er den beste klokken jeg har fått inn på mange år.
Denne kommer til å la Sub'ene få masse hviletid i klokkeboksen.
Keeper.

Ikke bare bare det der, en lekker sak. Gratulerer så mye! Den rykket opp på listen min selv, etter skuffelsen rundt P01, så håper det kommer en min vei om ikke så lenge
 
  • Liker
Reaksjoner: Slettet bruker 2577
Jeg er på jakt etter en blå 79090, men nå tror jeg at jeg gir opp.
Denne her ligger for salg på klokkeriet og selges for +85K. Den skal være så å si ubrukt, men mangler all dokumentasjon. Den skal visstnok og være 100% orginal.
Jeg mener det er ugler i mosen. Klokken skal være fra 1990, men har tudor skjold på krona og T SWISS MADE T på urskiven. Dette kom vel senere enn 1990. Dessuten skal vel denne egentlig ha foldeledd i lenken...
Vis vedlegg 214846

Stemmer det du sier om foldeledd og skive, dette kom senere enn 1990.
 
Kjenner meg veldig igjen i det du skriver, jeg stod også på liste på denne og gledet meg veldig. Jeg digger den på papiret, både historien og at den er såpass «utskjelt». Dessverre så funket den absolutt ikke på armen. Har også vært tilbake å prøvd den flere ganger, men blir bare ikke komfortabel med den. Jeg har 17cm pinglehåndledd, men har også en 44mm Panerai som jeg syntes sitter fint. Tror forøvrig begge Bjerke i Oslo har den inne, så anbefaler uansett å prøve den. Her fra OWF:

Vis vedlegg 214835
Vis vedlegg 214836
Ja, det der så helt j..... ut, forstår at du styrte unna
 
  • Liker
Reaksjoner: Heftos
Stemmer det du sier om foldeledd og skive, dette kom senere enn 1990.
Kjenner du til kronen med Tudor-logoen? Mener å ha lest at denne først dukket opp siste produksjonsårene av 79190 serien. 79090 hadde altså alltid Rolex-logo på kronen.
 
Er det kanskje denne @seikoskar

Edit: ikke samme

 
Redigert:
Er det kanskje denne @seikoskar

Edit: ikke samme


Nei, det er en 79190, oppfølgeren til 79090.Denne har blitt diskutert her på forumet tidligere..
 
  • Liker
Reaksjoner: Sylar
Den ser veldig pen ut, og har flere elementer jeg har sett på mens jeg siklende og forhutlet har bladd meg side opp og ned på Chrono24 etter en fin (men ikke for fin) og sportslig (men ikke for sportslig) klokke. Romertall, jernbanespor og pene visere med "sånn passe" med lume er både verdig og rett. Integrert lenke er også tøft, og den blå skiva ser også lekker ut.
Det eneste åpenbare som skurrer litt for meg er plasseringen av dag- og datovinduene. Såpass grovt som de skjærer inn i 11- og 3-tallet, synes jeg de kunne ha omvurdert plasseringen av dem litt, eller kuttet ut noen tall. Jeg synes Day-Date løser det veldig fint ved å bytte ut 11- og 1-tallet med indekser og kutter ut hele 3-tallet.
Jeg synes også at de har truffet greit med delgullversjonen, men det hadde vært kjekt å se en med hvit skive og sorte tall.
Men det er nå bare de inntrykkene jeg sitter med her og nu, uten å ha prøvd den på hånda.
 
  • Liker
Reaksjoner: Smokeless