Tudor-tråden

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver, jeg stod også på liste på denne og gledet meg veldig. Jeg digger den på papiret, både historien og at den er såpass «utskjelt». Dessverre så funket den absolutt ikke på armen. Har også vært tilbake å prøvd den flere ganger, men blir bare ikke komfortabel med den. Jeg har 17cm pinglehåndledd, men har også en 44mm Panerai som jeg syntes sitter fint. Tror forøvrig begge Bjerke i Oslo har den inne, så anbefaler uansett å prøve den. Her fra OWF:

Vis vedlegg 214835
Vis vedlegg 214836
Ja, det der så helt j..... ut, forstår at du styrte unna

• Liker
Reaksjoner: Heftos
Stemmer det du sier om foldeledd og skive, dette kom senere enn 1990.
Kjenner du til kronen med Tudor-logoen? Mener å ha lest at denne først dukket opp siste produksjonsårene av 79190 serien. 79090 hadde altså alltid Rolex-logo på kronen.

0023_TUDOR-2019-S24-VIRGILE-41mmLIFE-5_ok.png.jpg

Skriblet litt om nye Royal (som kommer i oppsiktsvekkende 52 varianter).

Den ser veldig pen ut, og har flere elementer jeg har sett på mens jeg siklende og forhutlet har bladd meg side opp og ned på Chrono24 etter en fin (men ikke for fin) og sportslig (men ikke for sportslig) klokke. Romertall, jernbanespor og pene visere med "sånn passe" med lume er både verdig og rett. Integrert lenke er også tøft, og den blå skiva ser også lekker ut.
Det eneste åpenbare som skurrer litt for meg er plasseringen av dag- og datovinduene. Såpass grovt som de skjærer inn i 11- og 3-tallet, synes jeg de kunne ha omvurdert plasseringen av dem litt, eller kuttet ut noen tall. Jeg synes Day-Date løser det veldig fint ved å bytte ut 11- og 1-tallet med indekser og kutter ut hele 3-tallet.
Jeg synes også at de har truffet greit med delgullversjonen, men det hadde vært kjekt å se en med hvit skive og sorte tall.
Men det er nå bare de inntrykkene jeg sitter med her og nu, uten å ha prøvd den på hånda.

• Liker
Reaksjoner: Smokeless
Noen som vet om RubberB til Rolex sub/div passer BB 58?

Vet det finnes RubberB til BB 58, men ønsker å bruke lås og ikke T-spenne (og det finnes ikke RubberB til BB58 for bruk med spenne).

Jeg har en ekstra Rolex-lås som jeg kan bruke dersom RubberB til Rolex funker til BB58:)

Phu, lang forklaring!

Hei!

Jeg har vært ute etter en submariner i lang tid, ble egentlig bitt av basillen etter jeg kjøpte DJ42 for noen år tilbake. Nå ser jeg ventelistene (dersom du kommer inn på en), er utrolig lange, og jeg kan nok se langt etter en sub i dagens klima. Jeg er heller ikke gira på å kjøpe på bruktmarkedet. liker ikke å betale mer en veil, heller ikke å støtte et ettermarked som virker kynisk og profittjagende. Det siste åpenbare ankepunktet er at jeg er redd for å bli lurt.

Så til poenget.

Når jeg har begynt å lete etter alternativer, har jeg falt for Turdor black bay fifty eight. Den med sort/gull (?) skive og markeringer på bezel. DJ42 forblir penklokken min, så denne er i såfall i tillegg. Har tidligere hatt en Speedmaster moon watch, og syntes kanskje denne ble litt stor. pluss at det var litt stress å drive å trekke den opp annenhver dag.

Er det å kjøpe Tudor noe dere har angret på? typ "jeg burde ventet på Sub"?

Prisen på 35.000 er også (relativt) hyggelig i denne sammenhengen.

• Liker
Reaksjoner: Stonefly