Tudor-tråden

Hvit chrono på sort Everest rubber. Klokken ble øyeblikkelig ennå et steg kulere og røffere. Jeg digger den!
@Jørgen knipset et bilde av «oss» i går.


57811633-E7B1-4C30-9E02-5B64C2409F11.jpeg
 
D6C9A4D9-EACD-4AAF-8947-F81890B5F221.jpeg

tanker? Return of a legend. Nok en gang går ryktene og spekulasjonene på diverse forum i en Tudor sub… Dersom det stemmer er det ikke særlig subtile hint de gir nå.
Personlig tviler jeg på at sub’en kommer, men er ikke sikker på hva annet det kan være. Limited Pelagos kanskje? Ny farge?
 
  • Liker
Reaksjoner: Kraken
Mens vi venter.. En liten tanke jeg har gjort meg siden forrige lansering.

Synes det er slående hvor tett opp til Apple, Tudor har valgt å legge seg, når det kommer til markedsføring. Føler denne retningsendringen ble veldig tydelig sist, spesielt i video som fulgte i etterkant.


Her er eksempel på noen av disse "recap-videoene" som Apple begynte med etter sine lanseringer for noen år siden:

Tudor sin recap av forrige lansering:


Synes på den ene side at stilen er forfriskende inn i klokkebransjen.
På den annen side, lite kreativt og litt for "try hard".

Likheten ble i dag enda mer slående med denne tittelen på nettsiden:
Screenshot - 2021-05-25 11.56.37.png


Denne setningen eies så å si av Apple.
Blir litt skuffet over Tudor her.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: saxxvik og Entropy
Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen, det er null sjans for at Rolex gjenoppliver Tudor Submariner.
Tenker vi sier blå P01 eller noe lignende..


Denne setningen eies så å si av Apple.

Nei nei, det er og blir Columbo!
Hadde han på noe tidspunkt en Tudor tro?
 

Black bay ceramic der altså.


41mm.
Ser ganske matt og tøff ut egentlig.

Skjermbilde 2021-05-25 kl. 13.03.16.png
 
Ble bare en fortsettelse på bruk av nye materialer.
En tøff klokke, men treffer ikke meg.

Er vel første gang vi ser "Black Bay" skrevet på skiven.
Skulle helst sett at kun "Master Chronometer" sto skrevet over to linjer.
 
Redigert:
Jeg ble litt "meh" av dette. Mye mulig jeg hadde litt for mye håp om en ny Tudor sub eller en GMT (ref det nye samarbeidet mellom Yema og Marine National), men det var litt ... jeg vet ikke. Litt nedtur. Antiklimaks, om dere vil.
 
Jeg ble litt "meh" av dette. Mye mulig jeg hadde litt for mye håp om en ny Tudor sub eller en GMT (ref det nye samarbeidet mellom Yema og Marine National), men det var litt ... jeg vet ikke. Litt nedtur. Antiklimaks, om dere vil.
Enig. Blir nesten litt: "åja, enda en Black Bay ja..."
 
Jeg likte den godt jeg.

Synes klokken passer fint til det som tilsynelatende skal være Tudors målgruppe (i motsetning til storebror). Ville ikke kjøpt den selv, men liker at de eksperimenterer og forsøker på noe nytt i stedet for å fokusere for mye på remakes av tidligere modeller. Skjønner dog at det er skuffende for dem som ønsket seg en Sub eller tilsvarende.
 
Redigert:
Digger den, da jeg digger min Black Bay Dark, (og gjerne skulle hatt en noe mindre størrelse. EDIT: Todde av en eller annen grunn det var i 58-serien, så da er den vel like stor som den jeg har... )
Keramisk er heller ingen ulempe som jeg ser det. Men jeg skulle ønske den hadde rød skrift og rød markør kl 12 som storebror for å skape litt mer liv. :)
 
Redigert:
Noen som har noen tanker om bruktprisen på BB58? Jeg vurderer å kjøpe, men ser at prisutviklingen på chrono24 har gått ganske kraftig ned siste måneden. Kan det være et tegn på at prisene i Norge og vil korrigere seg etterhvert?