Sko. Jeg trenger nye. Tips?

Hei

Spør for en venn)

"Det betyr i praksis at utenlandske nettbutikker - for eksempel Amazon, Alibaba eller Wish - får anledning til å betale inn merverdiavgiften på varene direkte til staten ved salg på opp til 3000 kroner...
Det betyr at nettbutikkene kan sende produktene ferdig fortollet til Norge, og at du dermed slipper å betale fortollingsgebyret til Posten."


Betyr det at f.eks. hos Herring Shoes får man mulighet å betale moms på forhånd? De leverer med DHL og der er det voldsomt gebyr på 434 kr per fortolling.
 
Betyr det at f.eks. hos Herring Shoes får man mulighet å betale moms på forhånd? De leverer med DHL og der er det voldsomt gebyr på 434 kr per fortolling.
Slik jeg forstår det så skal nettbutikkene tilby dette ja. Men hvordan man skal få dem til å gidde å legge til rette for det er for meg litt uklart.
Det norske markedet er jo ikke så stort, og jeg skjønner ikke helt hvorfor store internasjonale nettbutikker skal bry seg med å lage spesialtipasninger for norske kunder.
Dette vil så vidt jeg vet gjelde for hele EU fra 2021, og da blir det sikkert litt mer interessant for nettbutikkene, men før det...?

Håper det er noe jeg har gått glipp av eller misforstått.
 
Slik jeg forstår det så skal nettbutikkene tilby dette ja. Men hvordan man skal få dem til å gidde å legge til rette for det er for meg litt uklart.
Det norske markedet er jo ikke så stort, og jeg skjønner ikke helt hvorfor store internasjonale nettbutikker skal bry seg med å lage spesialtipasninger for norske kunder.
Dette vil så vidt jeg vet gjelde for hele EU fra 2021, og da blir det sikkert litt mer interessant for nettbutikkene, men før det...?

Håper det er noe jeg har gått glipp av eller misforstått.

Dette er allerede på plass hos flere aktører (og inkluderer for øvrig toll på varer som er tollbelagt også). Et eksempel er Charles Tyrwhitt (ctshirts.co.uk). Løsningen er nok relativt enkel å få på plass gjennom fraktselskapene de samarbeider med, det er ikke så mange av de og de har mye større volum (og dermed insentivet..).
 
Noen som tilfeldigvis vet om C&J Chelsea XI er å oppdrive i kongeriket Norge?
Vet ikke, men Cavour er forhandler i Norge for C&J. Ser de ikke i nettbutikken, men det er mulig de kan bestille.
 
  • Liker
Reaksjoner: Humla
Paraboot weather today
2QDjHfL.png
 
Noen som vet om skomaker i Bergen som kan re-sole randsydde dressko med skinnsåle? Og hvor mye det evt. ligger på i pris?