Sko. Jeg trenger nye. Tips?

Var innom skomakermester Asbjørn Dagestad på fredag. Hadde med meg "My Viking wi-fi" og hun handelt "litt" :)
IMG_20190414_083004.jpg

De har nettopp fått inn noen fine sko fra en Engelsk skomaker Foster & Son fra Northampton.
De har en butikk i Jermyn Street London. Ellers så ser det ut til at jeg får en stille og terputisk Påske.

Ha en riktig God Påske.
 
Noen som vet om et høvelig sted å kjøpe sorte pensko i Bergen?
Stikkord er høy vrist og bred såle, budsjett er sånn så der.

Høvelig og høvelig... Jeg er overraskende fornøyd med Ecco Lisbon som jeg tilfeldigvis prøvde en dag jeg måtte bli kvitt en times tid på Oasen. Ecco er ikke veldig snobbete, og sikkert noen skokjennere som mener man ikke kan vise seg offentlig med slikt, men jeg synes de fungerer bra :D

Gikk faktisk ned fra 46 til 45 i disse. Alltid brukt 46 ellers bortsett fra enkelte rare joggeskomerker som avviker litt.

Har ganske bred og stor fot og det å prøve pensko har tradisjonelt vært litt marerittaktig. Men disse satt som støpt.

Trengte to-tre dager og to runder preventiv compeed der jeg kjente de gnagde litt i starten før jeg igjen kunne småjogge etter ungene på vei til barnehagen om morgenen, men synes det er innenfor.
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
  • Liker
Reaksjoner: Kochegar47 og Nicolai
Jeg bestilte mitt første par med altfor dyre sneakers nettopp, type Common Projects Achilles i «tan» nubuck på tilbud hos Care of Carl. Noen erfaringer med disse? Verd pengene?
 
På Høyer Sjølyst er det - 30% på Carmina loafers med tynn gummisåle. Mange størrelser tilgjengelig fortsatt.
Muligens Carmina på salg hos Høyer Egertorget.
 

Vedlegg

  • _20190706_195310.JPG
    _20190706_195310.JPG
    108,3 KB · Visninger: 0
  • _20190706_195337.JPG
    _20190706_195337.JPG
    124,1 KB · Visninger: 0
  • _20190706_195412.JPG
    _20190706_195412.JPG
    134,1 KB · Visninger: 0
  • Liker
Reaksjoner: Alv
Jeg bestilte mitt første par med altfor dyre sneakers nettopp, type Common Projects Achilles i «tan» nubuck på tilbud hos Care of Carl. Noen erfaringer med disse? Verd pengene?
Common Projects have been around for 15 years, not much have changed, although the price has almost double since. CP doesn’t own a single factory, and sources their shoes from numerous makers in marche region. This is key when it comes to value for money, if you buy from a brand which is also manufacturer you will get a lot more for your money, as “minimal” sneakers go I would recommend “Diemme” or “Buttero” both own their manufacturing facilities in Italy, and use leather from reputable tanneries.