Sko. Jeg trenger nye. Tips?

Det blir sikkert fint. Skoa trenger litt sår for å få sjel! (y)
Saphir har også et produkt som heter renovatrice. Det kan med hell brukes til å fylle opp slike skader, men din så ikke veldig dyp ut.

Kom også overens det produktet. Tror planen er å få tak i det, fylle veeeldig lite, forsiktig puss over så krem/voks. Finner det ikke for salg i Norge så må vente til jeg er i UK igjen.
 
Kom også overens det produktet. Tror planen er å få tak i det, fylle veeeldig lite, forsiktig puss over så krem/voks. Finner det ikke for salg i Norge så må vente til jeg er i UK igjen.
Sjekk med Dagestad. Vi hadde det da jeg var involvert der, så mulig det bare ikke ligger på nettbutikken.
 
På nye sko, er det tilstrekkelig å gå over lett med f.eks Saphir lotion eller bør man gå med drastisk tilverks?
 
På nye sko, er det tilstrekkelig å gå over lett med f.eks Saphir lotion eller bør man gå med drastisk tilverks?
Denne youtube-kanalen dekker det meste av informasjon om shoe shining. Innledningsvis i denne videoen påpeikes det korleis ein bør behandle nye sko:
 
  • Liker
Reaksjoner: Humla
På nye sko, er det tilstrekkelig å gå over lett med f.eks Saphir lotion eller bør man gå med drastisk tilverks?

Noen mener at du bør gi dem en omgang med lotion/krem for å tilføre fuktighet, da man aldri vet hvor lenge de har ligget og tørket ut på en lagerhylle.
 
  • Liker
Reaksjoner: Humla
Denne youtube-kanalen dekker det meste av informasjon om shoe shining. Innledningsvis i denne videoen påpeikes det korleis ein bør behandle nye sko:
Synes det Kirby gjør er litt overkill, men han lever jo av å selge de produktene.
Litt lotion eller krem og børste ut holder lenge. Lurt å gå på med en nøytral krem først. Har opplevd at veldig tørt skinn plutselig kan trekke til seg mye farge og gjøre det skjoldete.
Et lite lag med voks til slutt vil gjøre at skinnet trekker til seg mindre vann også, i tillegg til ekstra glans.
 
  • Liker
Reaksjoner: Humla og UJU

Kjøpte meg et par Ryder3 for et par år siden for rundt £400. Gitt kvaliteten og denne prisøkningen blir det siste parret. Liten detalj men finishen på sålen holdt seg ikke så lenge og var mindre fin enn på mine C&J. Kan ikke si noe mer utover kvaliteten.
 
  • Liker
Reaksjoner: UJU

Kjøpte meg et par Ryder3 for et par år siden for rundt £400. Gitt kvaliteten og denne prisøkningen blir det siste parret. Liten detalj men finishen på sålen holdt seg ikke så lenge og var mindre fin enn på mine C&J. Kan ikke si noe mer utover kvaliteten.
Jeg har mistet interessen for dem i takt med at Prada har satt sitt preg på forretningsmodellen. Kjøpte mitt siste par (et par Consul, til rundt £250?) i 2012.
 
Jeg henger meg på! Har to par som trenger ny såler :)
Jeg ville forhørt meg med Våge på Gjøvik. Han er flink.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: ahpadt og titan
Litt dårlig bilde, men si fra hvis noen er interessert i denne. Unik Alden makeup i milkshake suede, på military lesten og crepe/rågummisåle

e2206b54-c4a8-4d16-98d9-c3b6914d81dc.jpg
 
Mp innrømme at etter jeg sluttet i finans, har bruken av pene skinnsko gått betydelig ned. Var stor forbruker av Loake og Church, men nå er det Adidas Gazelle som blir mest brukt. Fantastisk praktisk. 1000kr pr par, kjøper 2 par på våren, kaster de til høsten.
 
Mp innrømme at etter jeg sluttet i finans, har bruken av pene skinnsko gått betydelig ned. Var stor forbruker av Loake og Church, men nå er det Adidas Gazelle som blir mest brukt. Fantastisk praktisk. 1000kr pr par, kjøper 2 par på våren, kaster de til høsten.
Er det ikke litt trist? MEN det bekrefter min egen erfaring for en del år tilbake. Sneakers og Converse gikk i søpla etter noen måneder, år etter år. De blir også stygge etter noen dager. Billig i innkjøp, men dyrt i lengden. Du må komme deg tilbake i lærsko mann!;) Dyrere i innkjøp, men billig i lengden. Slipper å gå i butikken så ofte også, DET er praktisk det:mrgreen:
 
Er det ikke litt trist? MEN det bekrefter min egen erfaring for en del år tilbake. Sneakers og Converse gikk i søpla etter noen måneder, år etter år. De blir også stygge etter noen dager. Billig i innkjøp, men dyrt i lengden. Du må komme deg tilbake i lærsko mann!;) Dyrere i innkjøp, men billig i lengden. Slipper å gå i butikken så ofte også, DET er praktisk det:mrgreen:
image.jpg

Godt skotøy fortjener å leve evig (nesten).
Disse er på sin andre såle and still going strong.
Kan ikke si det samme om mine joggiser som maks overlever én sommer.
Men om man ikke liker å «dresse seg opp» så forstår jeg hvor du kommer fra. Null hat for det. Folk er forskjellige. All respect for at du har funnet lykken i enkle sportsko fra Adidas @panserjohan :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Thorvald