Sko. Jeg trenger nye. Tips?

Har nettopp kjøpt mitt andre par. De første paret kjøpte jeg for rundt 5 år siden - er vel på tredje eller fjerde gummisålen. Ganske harde å gå inn - men mine blir brukt myyyye


Tre eller fire gummisåler på fem år tyder vel på at kvaliteten ikke er den beste? Eller må man regne med dette. Syns det e gøy å handle norsk (selv om de er produsert i England) og har lyst på sko som holder i mange år.
 
Tre eller fire gummisåler på fem år tyder vel på at kvaliteten ikke er den beste? Eller må man regne med dette. Syns det e gøy å handle norsk (selv om de er produsert i England) og har lyst på sko som holder i mange år.

selve sålene er jo i ganske mange lag skinn, så de varer nok "evig" så lenge man smører den med lærfett en gang i blandt og ikke dypper dem i saltvann hver eneste dag ;)

Når det kommer til gummisålen om er festet under denne igjen, så er den av merket Dainite logger, og slites vel like fort ut som alle andre gummisåler.
det vil si - rimelig fort om man bruker skoen masse.
er jo heldigvis enkelt å bytte for hos en skomaker.
 
Noen som kjenner til Diemme Roccia Vet?
https://www.careofcarl.no/no/artikl....U0EwMDAxOTI&utm_source=criteo&utm_medium=cpc
14071011r_1.jpg
 
selve sålene er jo i ganske mange lag skinn, så de varer nok "evig" så lenge man smører den med lærfett en gang i blandt og ikke dypper dem i saltvann hver eneste dag ;)

Når det kommer til gummisålen om er festet under denne igjen, så er den av merket Dainite logger, og slites vel like fort ut som alle andre gummisåler.
det vil si - rimelig fort om man bruker skoen masse.
er jo heldigvis enkelt å bytte for hos en skomaker.

Stemmer - selve sålen er ikke slitt siden jeg alltid har lagt på gummisåle. Fort gjort hos skomaker og da kan du jo også velge hvilken gummi/slitesåle du ønsker :)
 
De finnes med en annen type såle også. Svart gummi med mønster i. Den lyse der er ikke noe for norsk vinter nei.
 
Har vurdert disse flere ganger selv, men etter årets vinter har jeg valgt de bort da de i følge en kamerat er helt håpløst dårlige på glatta.

Virker for øvrig å være god komfort og kvalitet!

Topp kvalitet, mine er fortsatt strøkne etter flere vintres bruk. Middels komfort. Dønn stiv såle og dårlig mønster gjør dem uegna på glatta

De finnes med en annen type såle også. Svart gummi med mønster i. Den lyse der er ikke noe for norsk vinter nei.

De er såpass dårlige på glatta ja.... Det var jo det de var tiltenkt til, vintersko på de verste dagene. Forslag til hva jeg bør gå for istedenfor? Gjerne noen som ligner :)
 
Mulig det finnes en egen tråd, men shoot: hvor kjøper folket skikkelige lisser til dressko? Mye ræl å få
 
Skulle likt å vite forskjellene på disse og de som lages for Dundas.

Rent visuelt er det jo litt andre sømmer, men om det ikke er stort annet en det, så er det jo et skikkelig varp å kjøpe rett fra fabrikken (selv om det ikke ser ut til at man får velge skinn selv)

Nesten så jeg får lyst å kjøpe et par for å sammenligne :p

Hovedforskjellen bortsett fra pris er at Dundas har fått laget sin egen lest, men Lennon har en ganske lik en (litt mindre bøy) de kan bruke. Hvis du får lagt inn en ordre kan du selv velge lær blant det de har tilgjengelig. Jeg sier "hvis" fordi de sluttet å svare på mine henvendelser da jeg prøvde å bestille et par for noen år siden, men vi hadde også hatt noen misforståelser og litt skjæring (først var de mer enn villige til å bruke Dundas' lest og plutselig kunne de ikke likevel) underveis og jeg klandrer dem ikke så veldig.

Jeg er sånn passe fornøyd med mine Dundas, men synes det svir litt å betale dobbel pris for et annet stempel og litt ekstra bøy i sålen og kommer ikke til å kjøpe noen fler.
 
Skal ha et par sommersneakers nå som det forhåpentligvis også blir sommer i nord. Har noen erfaringer med C.QP og Common Projects?
De er jo kostbare, men er de verdt det? Er det evt andre jeg heller burde se på?


81067AC0-BBF2-46C1-9E63-744E680DCA55.jpeg
364ACA9C-A4BE-4BFF-A31F-76B20FB45EC2.jpeg