Sko. Jeg trenger nye. Tips?

Hei
Jeg har vært på helgetur i Stockholm. Selvfølgelig måtte jeg komme ditt:

160861


Mye bra i denne butikken, bl.a. Løf & Tung (Skoak eget merke)

160864

160874

160875

160876


Flere såletyper fra lær til Dainite
160877


Liker denne Vibram-sålen siden den er veldig lett og myk
160878


L&T Irwin
Lesten T er TTS etter min mening, litt på den smale siden
160880

160881

160882


L&T Aldrin
Lesten S er TTS etter min mening, littegrann mer romslig enn lesten T.
160883

160885
160886


Skoene er produsert i Spania
Liker veldig skinnkvalitet på de skoene som jeg har sett.
Har fått meget godt generelt inntrykk av L&T sko.
 
Loake Nordic har fått nye modeller. Bilder er fra Stockholm butikk.
Nyheter fra Legacy range bygd på lesten Bullet/F
161563


Derby i rødbrun grain
161564

161565


Longwings
161567

161568

161569


Støvler med commando sålene og bygd på lesten 026
161570


Loake sin take on CP Achilles
161571


Litt av export grade
161572

161573

161574


Lesten "Tower" er fin
161575
 
@larskp86 eg er litt i samme båt då eg har eit par loake 1880 som ikkje lenger passer med påkrevde såler . Eg vurderer rett å slett å bestille et par Red wing frå norsk forhandler mest for å få prøve størrelse og lest. Str på Truman finner eg ikkje helt ut av , men liker at en kan få dei i ekstra vidde då eg må nok kanskje det.
 
  • Liker
Reaksjoner: larskp86
Red Wing er ganske romslige. Hvis du ikke planlegger tykke sokker i dem kan du fint gå ned en halv størrelse.
Ellers er de jo rimelig casual i stilen.
 
Red Wing er mer enn romslige, er min erfaring. Bruker stort sett US 9.5/10 i alt av sneakers, men i Iron Rangers 8085 gikk jeg ned til 8, og etter et par vonde uker, er de etter hvert som smør. Har også et par japanske Beckman 9023 i 8.5 og et par Moctoes i 8.5, der sistnevnte nok kan brukes med tjukke sokker. Det er verdt å vite at RW sin lest 8 brukes på Iron Ranger, Beckman, Blacksmith og muligens Merchant, mens Moctoes bruker lest 23. Nerdene på Reddit mener man bør gå opp en halv størrelse fra 8-lest til 23, men det varierer veldig. Bottom line er vel at dette definitivt er støvler som må prøves, og gås inn.

Når det er sagt, så digger jeg mine fire par (et par Weekender chukkas også), og har lyst på et par Blacksmiths for å gjøre «samlingen» litt større.

Bør også advare om at Red Wing er nok et «rabbit hole» det er lett å gå seg vill i, og det er sjukt mange skinntyper og modeller å fordype seg i, og det er før du blir helt koko og begynner å sikle på japanske limited-modeller. Litt som klokker, altså... :D
 
Tre dager med veldig gode priser på bra sko.

 
  • Liker
Reaksjoner: BigT
Bestilte et par Red wing iron ranger og dei var absolutt ikkje romslige for størrelsen , men heller ikkje så smale at eg ikkje kunne ha strekt dei litt. Så sånn sett stemner lesten bra , men høyden på dei er såpass lav at en kan gløyme å putte såler i om en har litt høyere rist.
Så dei går i retur.
 
Bestilte et par Red wing iron ranger og dei var absolutt ikkje romslige for størrelsen , men heller ikkje så smale at eg ikkje kunne ha strekt dei litt. Så sånn sett stemner lesten bra , men høyden på dei er såpass lav at en kan gløyme å putte såler i om en har litt høyere rist.
Så dei går i retur.
Str?