Sko. Jeg trenger nye. Tips?

Var innom trickers i London. Meget hyggelige karer i butikken. Anbefales.

IMG_20180428_122151174.jpg
IMG_20180428_133352715.jpg

Våres sneakers skal handles inn å valget er snevret ned til enten ett par ifra Bally eller ett par ifra Buttero, noen som har noe erfaring med det ene merke kontra det andre?

Vurderer å oppgradere fra hvite joggesko til tennissko i hvitt lær denne sommeren.
Vis vedlegg 88706

Mye enklere å vedlikeholde, men det går vel på bekostning av komforten (og lommeboken!). Jeg har funnet et par fra Acne Studios. Noen som har prøvd dette hipster-merket før?:p

Kan sterkt anbefale Common Projects i denne kategorien, slitesterke og komfortable

Noen som har erfaring med skoene til Dundas footwear?

Har nettopp kjøpt mitt andre par. De første paret kjøpte jeg for rundt 5 år siden - er vel på tredje eller fjerde gummisålen. Ganske harde å gå inn - men mine blir brukt myyyye.

Vedlegg

• fullsizeoutput_19bb.jpeg
    fullsizeoutput_19bb.jpeg
    123,5 KB · Visninger: 0
  • fullsizeoutput_19dd.jpeg
    fullsizeoutput_19dd.jpeg
    108,9 KB · Visninger: 0
jeg driver å går inn mine, så de er fortsatt knallstive, men kvaliteten virker å være veldig bra og de begynner så smått å mykne opp og forme seg etter foten.

skinnet er av god kvalitet og får fort patina, så her kan man trygt kjøpe et par hakk lysere skinn enn man egentlig vil ha, da de fort blir mørkere.

ventetiden på nye sko som ikke er på lager (veldig få) er vel fort en 10 uker, så det gjelder å bestille i god tid før man "trenger" dem.
om du stikker innom butikken i oslo kan du velge skinn selv ut i fra skinnprøver, og ta en titt på noen inngåtte sko for å se forskjellen fra nytt.

Er to veldig hyggelige karer som driver bedriften, så sjappen er uansett verdt et besøk om så bare for en prat ;)

Har nettopp kjøpt mitt andre par. De første paret kjøpte jeg for rundt 5 år siden - er vel på tredje eller fjerde gummisålen. Ganske harde å gå inn - men mine blir brukt myyyye

Tre eller fire gummisåler på fem år tyder vel på at kvaliteten ikke er den beste? Eller må man regne med dette. Syns det e gøy å handle norsk (selv om de er produsert i England) og har lyst på sko som holder i mange år.

Tre eller fire gummisåler på fem år tyder vel på at kvaliteten ikke er den beste? Eller må man regne med dette. Syns det e gøy å handle norsk (selv om de er produsert i England) og har lyst på sko som holder i mange år.

selve sålene er jo i ganske mange lag skinn, så de varer nok "evig" så lenge man smører den med lærfett en gang i blandt og ikke dypper dem i saltvann hver eneste dag ;)

Når det kommer til gummisålen om er festet under denne igjen, så er den av merket Dainite logger, og slites vel like fort ut som alle andre gummisåler.
det vil si - rimelig fort om man bruker skoen masse.
er jo heldigvis enkelt å bytte for hos en skomaker.

selve sålene er jo i ganske mange lag skinn, så de varer nok "evig" så lenge man smører den med lærfett en gang i blandt og ikke dypper dem i saltvann hver eneste dag ;)

Når det kommer til gummisålen om er festet under denne igjen, så er den av merket Dainite logger, og slites vel like fort ut som alle andre gummisåler.
det vil si - rimelig fort om man bruker skoen masse.
er jo heldigvis enkelt å bytte for hos en skomaker.

Stemmer - selve sålen er ikke slitt siden jeg alltid har lagt på gummisåle. Fort gjort hos skomaker og da kan du jo også velge hvilken gummi/slitesåle du ønsker :)