Her fant jeg forøvrig en diskusjon som nyanserer dette en del @BigT : https://www.askandyaboutclothes.com/forum/threads/cordovan-shoes-in-the-rain.94719/
Kjør debatt!
Kjør debatt!
Her fant jeg forøvrig en diskusjon som nyanserer dette en del @BigT : https://www.askandyaboutclothes.com/forum/threads/cordovan-shoes-in-the-rain.94719/
Kjør debatt!
Enig.
Shell cordovan vs regn er ikke hyggelig, gjerne med hovne flekker som resultat..
Det er da det er fint å ha et godt glatteben, og en god hestehårsbørste + en poleringsklut.
Mine to par er rundt 10 år - tipper de varer en 40-50 år til..
Jeg har sett et bilde i denne tråden av et slikt ben. Hvordan jobber man med det? Jeg klarer ikke se for meg hvordan dette funker.Enig.
Shell cordovan vs regn er ikke hyggelig, gjerne med hovne flekker som resultat..
Det er da det er fint å ha et godt glatteben, og en god hestehårsbørste + en poleringsklut.
Mine to par er rundt 10 år - tipper de varer en 40-50 år til..
Du gnikker og gnir slik at benet avgir oljer og naturlig fett. Dette børstes videre godt inn med hestehårsbørste. Jeg var skeptiker og uforstående frem til jeg forsøkte det. Magisk effekt!Takk for at dere deler erfaringer.
Jeg har sett et bilde i denne tråden av et slikt ben. Hvordan jobber man med det? Jeg klarer ikke se for meg hvordan dette funker.
Er det bare bildet, eller har skoene to stygge merker?Bestilte fra Herring på lørdag. Tirsdag kom disse på døren. Har ikke fått prøvd de skikkelig. Førsteinntrykk; stiv og kraftig Dainitesåle, store i størrelsen. Konstruksjonen gjør nok at det er god plass i front, uansett. Lesten skal være en F, som er vanlig/smal. Stemmer nok detVis vedlegg 75666
God og ryddig service fra Herring. Fulgte med skoposer, skokrem og skohorn. Modellen er iflg trykket tekst på innersålen "goodyear welted". Det sto ikke på nettsiden; positiv overraskelse.
Vil tippe at det er skyggen fra løkken på lissene til den andre skoen.Er det bare bildet, eller har skoene to stygge merker?
Vis vedlegg 75722
Vil tippe at det er skyggen fra løkken på lissene til den andre skoen.![]()