Blodstrupmoen
Støttemedlem
Skal unne meg nye sorte oxfords i år. Har bare gode erfaringer med Cheaney så den delen er bestemt. Det jeg lurer på er om jeg skal gå for Whole Cut eller Cap Toe. Selv har jeg aldri hatt Whole Cut dressko før, så kanskje noen her kan gi meg en innføring i denne typen oxfords?
Cheaney Berkeley
![]()
Alternativt Cheaney Buckingham
![]()
Var innom Dagestad en kort visitt her om dagen. Et par Alden 403 ble med hjem. Vi skal eldes sammen. Tror det blir fint.
Knabber et bilde fra veven.
![]()
Var innom Dagestad en kort visitt her om dagen. Et par Alden 403 ble med hjem. Vi skal eldes sammen. Tror det blir fint.
Knabber et bilde fra veven.
![]()
Jeg vil ha meg et par sko/boots i Shell Cordovan og driver en del research på temaet. Mitt inntrykk er at dette er sko som er overlegen i kvalitet sammenlignet med kalveskinn og som vil utvikle meget fin patina over tid, men vil de bli like myke og komfortable? Tar det lenger tid å gå dem inn?
Alden ser ut til å være kongen. Crockett & Jones, Allen Edmonds og Carmina er alternativer, i den rekkefølgen tror jeg. Alle ligger vel ca på samme pris rundt 6-7000.
Er det noen her som har erfaring med flere av disse merkene og kan sammenligne dem? Evt har forslag og kan anbefale alternative produsenter?
Jeg handler i London så de fleste merker burde være innenfor rekkevidde.
Takk for input!
Dette var jeg ikke klar over og det er en mulig showstopper. Tanken min var å ha en litt casual variant med dainitesåle til bruk også i litt ruskevær. De ser jo så robuste og solide ut med det blanke læret. Gjelder dette selv om man behandler de bra med rett krem?En ting som er greit å merke seg, er at Cordovan og vann er uvenner. De får fort rare merker/flekker av regn og annet.