Sko. Jeg trenger nye. Tips?

Har brogue varianten av de det er bilde av, tror de er omtrent fem år gamle. Funker fint i norsk vinter helt til snøen legger seg. Etter det så er det over på Red Wing Icebreaker.

Anbefales.
 
  • Liker
Reaksjoner: Nicolai
[...] og på oppfordring la de på en nydelig capshine for en litt penere fremtoning. Jeg bruker faktisk mine til dress.

Mener du spitshine/glacage? Hørtes interessant ut, kunne du postet et bilde?

Jeg pleier å pusse penskoene på den måten, men har ikke gjort det på boots før.
WiPzC9r.jpg
 
Redigert:
Noen tanker rundt R.M Williams som høst- og vintersko? Hva slags vær tåler lærvarianten med gummisåle?
 
Noen tanker rundt R.M Williams som høst- og vintersko? Hva slags vær tåler lærvarianten med gummisåle?
Mnja. Sålen er gummi, men på oversiden av sålen er det naturlig nok en kant av lær som gummien er sydd fast i. Denne krever en god del fett og stell for ikke å bli stygg.

Jeg bruker mine som høststøvler, men de har nå blitt stygge allerede.
 
Wow! Kult. Hvilken variant og hvilken såletype valgte du? Herlige boots, så gratulerer så mye!

Veldig fornøyd med dem sålangt hvertfal, men regner med att dette er sko som blir bedre og bedre med tiden. Jeg valgte mørk brun 403. Likte fargen på den desidert best. Etter å ha kjøpt sko til den prisen er det nesten litt flaut å ikke ha svar på hva slags såle type dem har. Her er hvertfall ett bilde av dem :)
image.jpeg
image.jpeg
 
Kan se ut som det er lærsåle. Indy boots er helt rå, er en grail på skofronten for meg.

De kommer nok til og vare i mange år og ble bedre og bedre. Selv om prisen kanskje er noe høy, så betaler man ganske mye for langt dårligere også. Koster vel fort et par tusen for relativt dårlige motesko/boots typ Sneake Steve etc.
Indy bootsene har du så lenge du gidder. Smøre de med jevne mellomrom og bytte såle når evt trengs så varer de i tiår.
 
  • Liker
Reaksjoner: Vegard
Veldig fornøyd med dem sålangt hvertfal, men regner med att dette er sko som blir bedre og bedre med tiden. Jeg valgte mørk brun 403. Likte fargen på den desidert best. Etter å ha kjøpt sko til den prisen er det nesten litt flaut å ikke ha svar på hva slags såle type dem har. Her er hvertfall ett bilde av dem :)Vis vedlegg 14330Vis vedlegg 14331

Utrolig flott profil på disse og godt fargevalg. Som du sier så blir de bare flottere og flottere med årene:)
 
Har hatt disse Alden Indy boots i 6 år, og er veldig fornøyd.
De er i Cigar Shell Cordovan, og farven er bortimot umulig å få tak i idag..
Behandler dem akkurat slik denne type lær krever, og er nøye med smøring av sålene;)
Jeg har dem livet ut - og de kan gå i arv en generasjon til også - superkvalitet.

IMG_6070.jpg
 
Redigert:
Har hatt disse Alden Indy boots i 6 år, og er veldig fornøyd.
De er i Cigar Shell Cordovan, og farven er bortimot umulig å få tak i idag..
Behandler dem akkurat slik denne type lær krever, og er nøye med smøring av sålene;)
Jeg har dem livet ut - og de kan gå i arv en generasjon til også - superkvalitet.

IMG_6070.jpg

De var helt sinnsykt lekre. Du har vel ett hjortebein du pusser de med ;)