Sko. Jeg trenger nye. Tips?

Noen som har erfaring med Lincoln-modellen fra Loake i polo suede? Det optimale hadde vært Cavendish i polo suede fra Crockett & Jones, men det er såpass dyrt at det er utenfor rekkevidde som student uten jobb.

Kikket litt på Leamington i semsket. Veldig fin kvalitetsfølelse, men jeg er ikke fan av dusker på skoene, så Lincoln har jeg hverken kikket på eller prøvd...

Trenger tips til et par stilfulle sko til høst/vinter. Er åpen for det meste, men er ikke særlig fan av chelsea boots. Tenker å bruke rundt 2000kr.

Liker godt denne typen fra Loake som vist under, men disse er vel ikke optimale for norsk vinter (mtp. lærsålen)?
burr_r.jpg

Trenger tips til et par stilfulle sko til høst/vinter. Er åpen for det meste, men er ikke særlig fan av chelsea boots. Tenker å bruke rundt 2000kr.

Liker godt denne typen fra Loake som vist under, men disse er vel ikke optimale for norsk vinter (mtp. lærsålen)?
burr_r.jpg

Fåes med gummisåle (som på bilet) kalles vel dainite eller no. Eller lær, tror en norsk nettside har med gummisåle inne.

@andres Tåler lærdelen av sålen norsk vinter? Ønsker selvsagt å beholde paret lenger enn en sesong. Jeg hadde tidligere et par fra Ecco med såle som på bildet og de holdt seg overraskende dårlig. Derfor trodde jeg at jeg muligens måtte gå for en såle uten lær.

• Liker
Reaksjoner: Nicolai
Lærdelen av sålen klarer fint mange vintere, bare pass på å behandle den. Bruk det samme som du smører støvlene med på kanten også.

Uten erfaring med Loak ser jeg for meg at kvaliteten er noen hakk høyere en Ecco.

Jeg er selv veldig fornøyd med Red Wing støvler, de har denne modellen som er noe røffere en Loak
http://www.redwingheritage.com/eu/EUR/product/mens-footwear/6-inch-boots/brogue-ranger-brown-08128
mulig sålen er noe glatt hvis du går mye på snø og is.

Takk for svar.
Bruker til vanlig et par Loake 1880 Grain Otterburn og er meget fornøyd. Skepsisen til å velge de avbildede skoene lå egentlig kun i innersålen av lær. Siden det nå er avklart at det ikke er noe problem går jeg nok rett og slett for et par med yttersåle av gummi. Da ble det hele en enkel sak :)
60992e5c5a5af3e5afe1af13cc5b0742.jpg

Støvlene fra Red Wing var forøvrig fine, men trenger noen som ikke er så glatte.

• Liker
Reaksjoner: andres
Hvilken modell er det, @Nicolai ?

1880 Dovedale.
Finner de ikke på Loake sine nettsider, så jeg regner med at de er ute av sortimentet. Det burde dog ikke være umulig å oppdrive et par. Jeg fant for eksempel noen på ebay og ymse nettbutikker.
Det nærmeste man kommer av dagens modeller er disse (Hyde):

hyde_1.jpg

Redigert:
Loake Hyde og Dovedale er 2 supre alternativer i den prisklassen. Vær klar over at sålen på Dovedale er mte bedre på vinterføre enn Dainite. Kjøpte mine hos Dagestad og på oppfordring la de på en nydelig capshine for en litt penere fremtoning. Jeg bruker faktisk mine til dress.

• Liker
Har brogue varianten av de det er bilde av, tror de er omtrent fem år gamle. Funker fint i norsk vinter helt til snøen legger seg. Etter det så er det over på Red Wing Icebreaker.

Anbefales.

• Liker
Noen tanker rundt R.M Williams som høst- og vintersko? Hva slags vær tåler lærvarianten med gummisåle?

Noen tanker rundt R.M Williams som høst- og vintersko? Hva slags vær tåler lærvarianten med gummisåle?
Mnja. Sålen er gummi, men på oversiden av sålen er det naturlig nok en kant av lær som gummien er sydd fast i. Denne krever en god del fett og stell for ikke å bli stygg.

Jeg bruker mine som høststøvler, men de har nå blitt stygge allerede.