Trenger tips til et par stilfulle sko til høst/vinter. Er åpen for det meste, men er ikke særlig fan av chelsea boots. Tenker å bruke rundt 2000kr.
Liker godt denne typen fra Loake som vist under, men disse er vel ikke optimale for norsk vinter (mtp. lærsålen)?
![]()
Lærdelen av sålen klarer fint mange vintere, bare pass på å behandle den. Bruk det samme som du smører støvlene med på kanten også.
Uten erfaring med Loak ser jeg for meg at kvaliteten er noen hakk høyere en Ecco.
Jeg er selv veldig fornøyd med Red Wing støvler, de har denne modellen som er noe røffere en Loak
http://www.redwingheritage.com/eu/EUR/product/mens-footwear/6-inch-boots/brogue-ranger-brown-08128
mulig sålen er noe glatt hvis du går mye på snø og is.
Hvilken modell er det, @Nicolai ?
[...] og på oppfordring la de på en nydelig capshine for en litt penere fremtoning. Jeg bruker faktisk mine til dress.
Mnja. Sålen er gummi, men på oversiden av sålen er det naturlig nok en kant av lær som gummien er sydd fast i. Denne krever en god del fett og stell for ikke å bli stygg.Noen tanker rundt R.M Williams som høst- og vintersko? Hva slags vær tåler lærvarianten med gummisåle?