Sko. Jeg trenger nye. Tips?

Hei,
Jeg støtter din omtale av Dagestad. Har kjøpt ettpar Loake og ettpar Silvano Sasetti boots hos ham. Utmerket og hyggelig service og utvalget er stort. Jeg har ikke sammenliknet priser utenlands men det er noe trygt ved å ha lokal kunnskap om noe uventet hender.

Ettpar Edward Green Dover er noe å strekke seg etter....

-sandecker

Har du også kjøpt de utrolig flotte brune cap toe støvlene med antiquing og vintersåle?:)

Har et par Wolverine Montgomery som jeg har passet godt på, og de er kjempesolide. Ikke vær redd :)

Har et par Montgomery som har holdt seg helt OK i 2 sesonger. Skinnkvaliteten er ikke helt allverden og hælkappene har begynt å kollapse, derfor tenkte jeg å "oppgradere" til 1000Mile. Håper bare de holder seg som vintersko.

Joda, vær litt redd. Ligger et par på loftet uten hæl her.Fikk egentlig reklamasjon påsken men glemte å sende tilbake i posten. Det var litt klønete.

Poenget, følg med på dem og ta de til skomaker så tidlig som mulig om behovet melder seg

Jess, prøver å forskanse meg mot det meste før jeg tar de i bruk og deretter ta godt vare på de.
Å få tak i Obenauf LP eller Sno-Seal var lettere sagt enn gjort da tydeligvis ingen sender over landegrensene.
Til slutt fant jeg Sno-Seal hos http://www.outnorth.no/ - billig var det også. Én tube har nå holdt til én behandling av tre skopar.
Da gjenstår det bare å få limt på noen skikkelige såler før de kan brukes. Håper bare ikke den voksede lærsålen byr på problemer med å få skikkelig heft.

Forresten noen som vet om skotrær som passer bra i disse? De jeg har fyller ikke tåboksen veldig bra.

Siden alle er så fornøyde med Meermin tillater jeg meg å greie ut om mitt siste kjøp derfra:

9. oktober: Lyngutt bestiller et par sko fra Meermin
6. november: Lyngutt sender svært høflig purremail om at nå er det fire uker siden han bestilte og han har ikke hørt noe siden
13. november: Lyngutt sender enda en høflig purremail. Påpeker at det nå er fem uker siden han bestilte, og han har forsatt ikke hørt noe fra Meermin. Ikke en gang et svar på mailen sendt forrige uke.
13. november: Lyngutt får et svært kort svar:
Hi Sir,

During next week we send your order.
Sorry for this delay.

Kind regards,

Meermin

15. november: Lyngutt får enda et svar. Jøss for en oppmerksomhet man får som kunde!
Dear Lyngutt,

Please let me check with the factory what´s the problem with your order.

I see in the system that was ready on oct27th.

I´ll update asap.

Best regards

Sandro Albaladejo
Meermin

24. november: Lyngutt sender en mail hvor han forklarer at han er overrasket over at han ikke har hørt noe mer siden 15.11. Påpeker også at det nærmer seg syv uker siden bestilling. Runder av med å si at dersom skoene ikke sendes snart og Meerming gir Lyngutt en rabatt på kjøpet vil Lyngutt heller kansellere ordren.

Så nå får vi se da.

Bestilte mine sko 1. november, purret for noen dager siden. Ikke hørt noe ennå. Regnet med at jeg ville få skoene før jeg reiste hjem for jul, ser jo mørkt ut om jeg får samme behandling som deg.

Bestilte mine sko 1. november, purret for noen dager siden. Ikke hørt noe ennå. Regnet med at jeg ville få skoene før jeg reiste hjem for jul, ser jo mørkt ut om jeg får samme behandling som deg.

Da kom det jaggu meg payment request et kvarter etter at jeg sendte siste mail......

Først å framst så må jeg vel inrømme at jeg ikke syntes de er spesielt pen, og når de også har gått vekk fra produksjonsprosessen som gjorde skoen spesiell i utgangspunktet og tilsynedlatende limer sålen til overdelen så mistet jeg all interesse.

Hverken gammelt håndtverk/tradisjon eller stil i min bok..

Om Meermin og leveringstid:
Fikk epost i dag, hadde helt glemt å ha bestilt disse skoene.

Skoene ble bestilt 1. November, forespeilet maximum 20 dager før sending. Fasiten er altså 74 dager.
På den tiden fikk jeg tid til å purre et par ganger uten å noen gang få skikkelige svar.

Er ikke sikker på hva jeg skal gjøre nå, mistet litt lysten på hele selskapet etter den kundeservicen. Hva sier dere som har fått skoene, kan kvaliteten forsvare pris og kundeservice?

Om Meermin og leveringstid:
Fikk epost i dag, hadde helt glemt å ha bestilt disse skoene.

Skoene ble bestilt 1. November, forespeilet maximum 20 dager før sending. Fasiten er altså 74 dager.
På den tiden fikk jeg tid til å purre et par ganger uten å noen gang få skikkelige svar.

Er ikke sikker på hva jeg skal gjøre nå, mistet litt lysten på hele selskapet etter den kundeservicen. Hva sier dere som har fått skoene, kan kvaliteten forsvare pris og kundeservice?

Skrev jo om mine problemer litt tidligere. Jeg bestiller nok ikke mer derfra. Kjøp Loake i stedet.