Sko. Jeg trenger nye. Tips?

Kjøpte disse Ecco O2 Surrond skoene nå på Lørdag. Det er i skinntype Yak som er 3 ganger sterkere en kuskinn. Men det beste er at den klimakontrollerer foten,-og for oss som sliter med varm fot, er det genialt.
Den er i Gore Tex og ekstrem støtdempende.
Fins i flere farger.
Men har du en Orange Omega PO !! Er kvelden din ;) (Min er på utlån)

Pris kr 1600.

C3D324BF-9D24-4A9B-8108-757711753DB3_zpsyk94pqn0.jpg

FFDA56C0-C22C-443A-96A8-C2C00AFD4BE3_zps34aw9dec.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann
Søker hjelp og tips da jeg er på utkikk etter noe à la dette:

Kriterier er ikke svart farge, ikke veldig spisse og ikke veldig høye.
Maxpris 3,5k.

For meg ser det bare ut som om det er vanlige Chelseaboots du ser etter?
Legg til 700, så har du R.M. Williams. Beste Chelseabootsene jeg har prøvd.
 
  • Liker
Reaksjoner: titan og trippelj

Som @Peroni sier: R.M. Williams har det du ber om om du dytter noen hundrelapper til inn i budsjettet. Fikk mine i kastanjebrunt semsket skinn for ca 1 mnd siden og har ikke angret et øyeblikk. Svært god passform, mykt lær, gode pusteegenskaper og en tidløs og klassisk fasong. Kan velge og vrake i lærtyper, farger og såler; genialt.
 
  • Liker
Reaksjoner: titan
Kan noen sende meg i riktig retning her? Finner ikke igjen de svarte pen skoene mine og må gå i innkjøp av nye. Dette er sko som ikke blir brukt veldig mye, men jeg er uansett opptatt av kvalitet og bruksglede. Ettersom dette er sko som ikke blir mye brukt er jeg ikke interessert i å betale mer enn maks 2k for de, gjerne mindre. Vil ha ett pr som kan fungere til ett casual++ antrekk og dress. Før ett evt haste kjøp på din sko ol. Vil jeg prøve å finne en sko av bedre kvalitet.
 
Jeg tror de er ganske standard, men får ikke sjekket hvilken størrelse jeg har dem i før jeg kommer hjem i morgen kveld. De har et greit utvalg fra Wolverine på Lille Vinkel i Oslo, hvis du bor i området kan det være verdt turen for å sjekke størrelse osv.
 
Har lett etter et par chelsea boots en stund, og har kikket på < 2500,- alternativer, men i dag prøvde jeg et par fra RM Williams. Det frister å strekke budsjett nå.. :)
 
Har lett etter et par chelsea boots en stund, og har kikket på < 2500,- alternativer, men i dag prøvde jeg et par fra RM Williams. Det frister å strekke budsjett nå.. :)

@hxw, RM Williams anbefales på det sterkeste. Jeg har to par og er meget godt fornøyd.
 
  • Liker
Reaksjoner: hxw
Noen erfaringer med wolverine sko her inne? Gjerne 1000 mile serien. Har sett på ett pr chukka boots derifra som vurderes.Er skoene verdt prisen? http://www.wolverine.com/US/en/wesley-1000-mile-wingtip-chukka-boot/18454M.html

Hvis du ser så er ikke disse Made i US. Vet ikke hvor stor forskjell det er på disse nå. Jeg har noen 1000 mile lagd i Kina som jeg ikke er veldig imponert av. Dette er en modell som heter Burton som er en utgått modell, har hatt disse i 4 år, men aldri vært helt fornøyd med de. Har sett på den orginale 1000 mile booten og det er stor forskjell i kvaliteten på skinn etc.
Ser i produktbeskrivelsen at de du linker til har skin fra Horween, noe som også de som er laget i US har. Mulig de har satt strengere krav til underlevrandørene og at forskjellen på US made og andre ikke er så stor. Uansett er 1000 mile store i størrelsen, så lurt å prøve før du kjøper, evt kjøpe et sted med mulighet til retur.

Jeg har i år kjøpt meg 2 forskjellige par med Red Wing støvler som jeg er meget fornøyd med, et par Beckman 9013 og etter par moc toe 887. Forskjellen på de og 1000 mile støvlene mine er stor.
 
Hvis du ser så er ikke disse Made i US. Vet ikke hvor stor forskjell det er på disse nå. Jeg har noen 1000 mile lagd i Kina som jeg ikke er veldig imponert av. Dette er en modell som heter Burton som er en utgått modell, har hatt disse i 4 år, men aldri vært helt fornøyd med de. Har sett på den orginale 1000 mile booten og det er stor forskjell i kvaliteten på skinn etc.
Ser i produktbeskrivelsen at de du linker til har skin fra Horween, noe som også de som er laget i US har. Mulig de har satt strengere krav til underlevrandørene og at forskjellen på US made og andre ikke er så stor. Uansett er 1000 mile store i størrelsen, så lurt å prøve før du kjøper, evt kjøpe et sted med mulighet til retur.

Jeg har i år kjøpt meg 2 forskjellige par med Red Wing støvler som jeg er meget fornøyd med, et par Beckman 9013 og etter par moc toe 887. Forskjellen på de og 1000 mile støvlene mine er stor.
Det var jeg ikke klar over. Valgte meg ut denne da jeg ikke i utganspunktet ikke er ute etter en så høy støvel. Da får jeg bare kikke litt videre. Takk for info!
 
Som sagt vet jeg ikke hvordan de er eller hvor de evt er laget. Men min erfaring med kina modellen er ikke topp. Bedre en mye annet man finner i skobutikker, men langt unna Red Wing støvlene mine.

Mye mulig de er bra, alt er jo relativt.
 
Kjøpte disse Ecco O2 Surrond skoene nå på Lørdag. Det er i skinntype Yak som er 3 ganger sterkere en kuskinn. Men det beste er at den klimakontrollerer foten,-og for oss som sliter med varm fot, er det genialt.
Den er i Gore Tex og ekstrem støtdempende.
Fins i flere farger.
Men har du en Orange Omega PO !! Er kvelden din ;) (Min er på utlån)

Pris kr 1600.

C3D324BF-9D24-4A9B-8108-757711753DB3_zpsyk94pqn0.jpg

FFDA56C0-C22C-443A-96A8-C2C00AFD4BE3_zps34aw9dec.jpg
Har og disse. Og det følger med brune lisser slik at ein kan tone de litt ned. Perfekt for mine tempererte føtter....:)
 
Vurderer noen sko fra Loake og skal til Stockholm. Er det Jerns og Nilsons Shoes som er anbefalte butikker å henvende seg til når man er der? Dvs. noen som har litt utvalg.