Sko. Jeg trenger nye. Tips?

Noen som har erfaring med størrelse på Gucci Horsebit Loafers? Vurderer å bestille et par på nettet, men ser ikke ut til at det er noen konsensus om størrelse på div fora

Jeg er UK 9 i Gucci, Prada, Tod's (9-9,5), om det gir en pekepinn.
 
Alltid vært fornøyd med Loake, og vurderer innkjøp av nye "vårsko". Hva sier ekspertisen, brogue eller double monk?
loake_buckingham_in_tan_1.jpg
loake_cannon_in_dark_brown_calf_1.jpg
 
Alltid vært fornøyd med Loake, og vurderer innkjøp av nye "vårsko". Hva sier ekspertisen, brogue eller double monk?
Vis vedlegg 6917 Vis vedlegg 6918

Semi casual? Derby brogue etter min mening, men man må jo ha et par dobbel monks uansett? Jeg kjøpte monks først, så brogue en tid etter. @Edzilla har sikkert noen hete tips.

Edit: Mer naturlig å ta brogue enn monks når det kommer til relativt avslappende aktiviteter.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: lantin
Semi casual? Derby brogue etter min mening, men man må jo ha et par dobbel monks uansett? Jeg kjøpte monks først, så brogue en tid etter. @Edzilla har sikkert noen hete tips.
Stemmer. Noe som går fint med både chinos og jeans før mokkasinsesongen starter.
 
Alltid vært fornøyd med Loake, og vurderer innkjøp av nye "vårsko". Hva sier ekspertisen, brogue eller double monk?
Vis vedlegg 6917 Vis vedlegg 6918
Uten at jeg skal påberope meg noe som helst ekspertise: Jeg har akkurat de øverste der og de har fått ekstremt mye beintid (kan man si det, tro?) til chinos og jeans. Bruker monks en god del også men føler at de er hakket mer pyntet.
 
  • Liker
Reaksjoner: lantin
Jeg har double monk fra Loake i svart som jeg liker veldig godt. Har noen italienske derby brouges så har ikke kjøpt slike fra Loake enda, men de ser skikkelig bra ut så jeg må nok ha et par etterhvert.

Hvis du ikke har derby brouges fra før hadde jeg kjøpt det først, de er litt mer anvendelige, synes jeg.
 
  • Liker
Reaksjoner: lantin
Jeg har double monk fra Loake i svart som jeg liker veldig godt. Har noen italienske derby brouges så har ikke kjøpt slike fra Loake enda, men de ser skikkelig bra ut så jeg må nok ha et par etterhvert.

Hvis du ikke har derby brouges fra før hadde jeg kjøpt det først, de er litt mer anvendelige, synes jeg.
Har et par brogues fra Loake, men de er modne for utskifting. Aldri hatt doble monks før, så vurderer å kjøpe et par fra en billigere produsent for å teste ut før man legger 3k på bordet.
 
Derby brogue etter min mening, men man må jo ha et par dobbel monks uansett

Jeg har akkurat de øverste der og de har fått ekstremt mye beintid

Jeg har double monk fra Loake i svart som jeg liker veldig godt

Men kjøp skikkelig kvalitet først som sist.

Så ble man egentlig noe klokere på hvilket par man skal gå for...
Takk for hjelpen og ekspertisen gutter. Hvor sender jeg regningen?
IMG_4092.jpg
 
Brogues er som Submariner. Går til alt, uten om smoking (hvis du ikke har lisens til å drepe).
 
  • Liker
Reaksjoner: lantin
Haha, tenkte det samme. Men hvis vi snakker til hverdags er vel en Brogue mer anvendelig. Monks hakket mer pyntet.
Selgeren hadde omtrent samme argumenter, men la veldig vekt på at de ikke kunne erstatte hverandre slik at man måtte ha begge. Kan ikke krangle med sonens ekspertise, samt at selger hadde en nydelig Rolex Pepsi på nato (klart signal på god smak). Så ble en Ole Brum løsning denne gangen :p
 
  • Liker
Reaksjoner: Rødland og Edzilla
Selgeren hadde omtrent samme argumenter, men la veldig vekt på at de ikke kunne erstatte hverandre slik at man måtte ha begge. Kan ikke krangle med sonens ekspertise, samt at selger hadde en nydelig Rolex Pepsi på nato (klart signal på god smak). Så ble en Ole Brum løsning denne gangen :p

Godt valg!
 
  • Liker
Reaksjoner: lantin
Selgeren hadde omtrent samme argumenter, men la veldig vekt på at de ikke kunne erstatte hverandre slik at man måtte ha begge. Kan ikke krangle med sonens ekspertise, samt at selger hadde en nydelig Rolex Pepsi på nato (klart signal på god smak). Så ble en Ole Brum løsning denne gangen :p
Var på Tennis i Bergen?