Sko. Jeg trenger nye. Tips?

Takk begge - sendte en melding til Fot i hosen. Fikk tilbud om nye såler og hæler for 1600kr (pluss frakt) fra en skomaker i Moss. Mulig noe over det jeg hadde håpet, men vi får se hva fot i hose sier. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: gulenissen
Noen med tips til gode skokjøp i England?

Definér «gode skokjøp». Du kan få kjøpt alt og litt til i Jermyn Street, men det koster deretter. Personlig mener jeg det er verdt hver krone, men folk i omgangskretsen ser på det som galskap å bruke mer enn 1500 kroner på sko. Mange produsenter, mange lester, mange modeller og mange skinntyper å velge mellom. Kan bruke dagesvis i Jermyn Street om man vil.
 
Noen med tips til gode skokjøp i England?
1528303368869-1755198080.png
 
Sikkert flere enn meg som liker shell cordovan her. Hva er deres erfaringer med dette og vann?
 
Sikkert flere enn meg som liker shell cordovan her. Hva er deres erfaringer med dette og vann?
Kan bli litt vannflekker på de, men jeg får pusset de like fine igjen. På lyst brunt skinn kan det nok være vanskeligere enn sorte og burgunder. De brune jeg har er med lærsåle, så brukes ikke i vått vintervær uansett.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: BigT
Sikkert flere enn meg som liker shell cordovan her. Hva er deres erfaringer med dette og vann?
Fikk mine første cordovans for ca 2 år siden og er kjempefan. Problemet som du sier er vann. Foreløpig har jeg kun brune (color 8) og de får flekker som jeg ikke får bort særlig lett. Har ikke prøvd å bruke ben da.
Var sugen på sorte tankers fra Alden da jeg skulle ha nye vintersko nå men droppet det pga dette og gikk for Red Wing i stedet.
 
  • Liker
Reaksjoner: BigT
Det høres ut som vi er enige.... Får se om jeg utfordrer skjebnen en dag - har pusseben i bakhånd. Samtidig skånes de nok for det verste slapset og saltsølet.
 
"KONKURSSALG,IL PANTEON i Hegdehaugsveien er konkurs, alle varene er flyttet til Grensen3. NÅ - 50 % avslag på absolutt alt. "

For dem som liker italiensk kvalitetsko a la Bettanin & Venturi
 
Må ha nye vintersko. Fryser på beina. Tips?
TIpe ende med kjøpe to par. Et par til snø/kid play, og et mer "formelt", men må likevel vere bra å gå i over litt distanse...
 
Vis vedlegg 172298
Jeg har de Salomon-støvlene her, som aktivitetssko på vinterstid. Gode sko, som jeg har til gode å fryse i.
Om du vil ha noen litt mer ‘formelle’ støvler, som tåler å gåes med, faller tanken til M77, med en god spitshine.

Jeg har også disse Salomon'ene og er veldig happy med dem. Men jeg synes de blir hakket for kalde som vinterstøvler, der vil jeg ha mer foring. Men det er klart, kjøp dem store nok for tykke raggsokker så funker det nok flott på vinteren også.
 
Vis vedlegg 172298
Jeg har de Salomon-støvlene her, som aktivitetssko på vinterstid. Gode sko, som jeg har til gode å fryse i.
Om du vil ha noen litt mer ‘formelle’ støvler, som tåler å gåes med, faller tanken til M77, med en god spitshine.
1 av 2 par innkjøpt.
Valget ble en Timberland klassiker: Timberland 6 inch i sort.

Førsteinntrykket er ein solid og røff støvel. Svært grov "traktorsåle". Hadde de ut i sørpa, og de holdt seg overraskende pene. Og overraskende var at de var glatte på slikt "føre". Ser fram til lengre testperiode, så får vi se om de blir en keeper:)
173192
 
Redigert:
@Oddemann Eg kasta faktisk et tilnærma ubrukt par slike sko etter at dei hadde stått i årevis uten bruk . Griseglatte sko på vinterføre så anbefaller brodder eller klister ;)
Heh vi er jo ganske like i str og, så det var jo fantastic news... Ja merka de var sinnsykt glatte på slaps.. Rimelig sick med den sålen der....''

Er jo ikke kaldt just nu, så bruker fjellskotipset til @Preacher til - fra jobb...
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Heh vi er jo ganske like i str og, så det var jo fantastic news... Ja merka de var sinnsykt glatte på slaps.. Rimelig sick med den sålen der....''

Er jo ikke kaldt just nu, så bruker fjellskotipset til @Preacher til - fra jobb...

Merkelig. Jeg har nemlig motsatt erfaring, men mine er nok 10-15 år gamle. Kanskje de har endret gummiblandingen i sålen?
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann