Sko. Jeg trenger nye. Tips?

Til dere som har hatt de 10-12 år. Hvordan holder de seg? Har dere behandlet de fortløpende?

Jeg har nok ikke tatt spesielt godt vare på mine; impregnerte de da jeg kjøpte de og har ellers bare brukt de. Tørket av de med en fuktig klut når de har blitt for skitne, men ellers latt de være. Dette bærer de også preg av i dag. De er ikke spesielt pene å se på lenger, men det er nok min skyld, ikke Timberland sin.

Kan ellers legge til at sålen begynte så smått å sprekke opp under forfoten/tåballen i fjor vinter. Dette gjør at de trekker inn vann på de våteste dagene. Må derfor egentlig kjøpe nye vintersko snart...
 
Herlig at så mange har erfaringer med Timberland sin frå før. Sålen skal testes, slik "vinter" som de siste dager kan jo ikkje kalles vinter.

Til dere som har hatt de 10-12 år. Hvordan holder de seg? Har dere behandlet de fortløpende?

Mine har holdt seg bra, men jeg er petimeter på vedlikehold av sko. Få bort salt og søle, sant sett de jevnlig inn med impregnering, så holder de godt.
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann
Fremstår vel snart som tidenes vrangsekk, men debuterte med R.M. Williams på krevende vinterføre i dag. Fryktet det verste, ref. andres erfaringer, men satt brukbart. Er det is, er det glatt uansett. Riktignok gummisåle, om enn tilnærmet umønstret. Følte meg trygg nok.

RM Williams på glatta er bare helt sjukt ekstremsport, jeg går for vintersåle neste gang!!

Varianten med kalosjer utenpå funker bedre og er noe tryggere.. -tror jeg.

7BC34C1E-2C28-4446-9F80-21645889608C.jpeg
 
Rågummisåler er vel det eg har væry mest fornøgd med til vinterbruk.

Den gangen eg handla Timberland så endte eg opp med nokre duckfeet på rågummi. Dei var særdeles godt grep i , oh greit med god plass når en beveger seg mykje nord om polarsirkelen på vinterstid.

Sist år kjøpte eg derimot noken Panama jack , og sjølv om dei fungerer bra på glatta så er skinnet no sprukket etter 1 og 1/2 vinter. Dei har vært behandlet og er mjuke , men sprekker likevel.
 
Kalosjer er nå ganske kjekt, har slitt ut mange par, og har stor glede av særvarianter, som kalosjer med pigger.
Men kalosjer på boots... Næææææ

Skal ikke være så eplekjekk. Men synes utseendet er helt krise. For meg fungerer det helt utmerket å sko seg etter føret. Bytter også skotøy når jeg kommer på kontoret.
Det å dra på seg en «gummisokk» utenpå skoa er litt det samme som å ha plasttrekk på sofaen, eller vinyl på bilen ;)
 
Redigert:
Skal ikke være så eplekjekk. Men synes utseendet er helt krise. For meg fungerer det helt utmerket å sko seg etter føret. Bytter også skotøy når jeg kommer på kontoret.
Det å dra på seg en «gummisokk» utenpå skoa er litt det samme som å ha plasttrekk på sofaen, eller vinyl på bilen ;)
Hver sin smak, jeg synes nå ikke det ser så dumt ut, og jeg slipper å bytte sko når jeg kommer på kontoret :)
Men med boots i kalosjene så har man jo på en måte valgt det dårligste av to verdener: gummisokk utenpå uteskoene som man så går med inne...
 
  • Liker
Reaksjoner: lobergen
Skal ikke være så eplekjekk. Men synes utseendet er helt krise. For meg fungerer det helt utmerket å sko seg etter føret. Bytter også skotøy når jeg kommer på kontoret.
Det å dra på seg en «gummisokk» utenpå skoa er litt det samme som å ha plasttrekk på sofaen, eller vinyl på bilen ;)

For min del er det vel så praktiske årsaker til å bruke kalosjer, nemlig at det ikke er rom på jobb for å lagre sko. Da er det uaktuelt å la lærsålene bryne seg på det været vi opererer med i Oslo gjennom vinteren :)
 
  • Liker
Reaksjoner: lobergen