Sko. Jeg trenger nye. Tips?

Merkelig. Jeg har nemlig motsatt erfaring, men mine er nok 10-15 år gamle. Kanskje de har endret gummiblandingen i sålen?
Hei.

Min erfaring er basert på vandring i slaps i 15.min.
Kan ikkje basere eit fakta på det... Kan gi tilbakemelding når har testa litt over tid.....

De ser iallefall kule ut:)


Odd
 
Hvilke skohorn/skje har dere ? Jeg har en fra Crockett & Jones men skulle hatt noe lengre, vi fikk en fra Georg Jensen i gave men den klagde damen over at var vond å bruke. Har sett litt på skoskje laget av horn, noen som har tips?
 
Hvilke skohorn/skje har dere ? Jeg har en fra Crockett & Jones men skulle hatt noe lengre, vi fikk en fra Georg Jensen i gave men den klagde damen over at var vond å bruke. Har sett litt på skoskje laget av horn, noen som har tips?

Horn knekker dessverre raskere enn som så. Sverger selv til stål, fortrinnsvis lang utgave.
 
Apropos vintersko, fikk nettopp disse. Randsydde vintersko med foring fra Lille Vinkel Sko. Bra førsteinntrykk:)
95033D1B-BDC5-414F-B12B-BD6A6D42538C.jpeg
 
Hei.

Min erfaring er basert på vandring i slaps i 15.min.
Kan ikkje basere eit fakta på det... Kan gi tilbakemelding når har testa litt over tid.....

De ser iallefall kule ut:)


Odd
Jeg har også de skoene, og har lik erfaring som BigT, at de er stabile og gode på all slags vinterføre. Mine ble for øvrig kjøpt i år i NYC.
 
  • Liker
Reaksjoner: BigT og Oddemann
@BigT mine var vel nærmere 10år gamle når eg kasta dei. Værste vinterskoa eg var hatt med god margin. Holder meg til rågummisåle på vintern.

; dei var kjøpt på et konkurssalg i Tromsø så godt mulig dei var lagra ei stund før eg kjøpte dei. Kjøpte nye sko dagen etterpå så eg slapp å bevege meg som bambi på isen der oppe. og har kun prøvd dei sporadisk etterpå. Konkluderte vel med at at dei var mest egna til rappera i california.
 
  • Liker
Reaksjoner: BigT
Fremstår vel snart som tidenes vrangsekk, men debuterte med R.M. Williams på krevende vinterføre i dag. Fryktet det verste, ref. andres erfaringer, men satt brukbart. Er det is, er det glatt uansett. Riktignok gummisåle, om enn tilnærmet umønstret. Følte meg trygg nok.
 
Selvfølgelig enig i dette. Så har man plutselig en uvøren kompis på besøk...

Har lurt på dette om de knekker, da er vel det grunn nok til å styre unna da det ofte er mye besøk her som gjerne går hjem med promille! Har funnet ett flott skohorn fra trufitt&hill fra gents men til 2000,- risikerer jeg ikke at det knekker.
 
  • Liker
Reaksjoner: BigT
2000kr? Kjøp 200 av disse for samme pris så har du en stund hvis du eller dine besøk har til vane å knekke skohorn med for høy promille.

Hehe enig i det, kommer neppe til å kjøpe slikt, finner de langt billigere på utenlandske sider men om de knekker er det neppe akutelt uansett pris.
 
Hehe enig i det, kommer neppe til å kjøpe slikt, finner de langt billigere på utenlandske sider men om de knekker er det neppe akutelt uansett pris.

Kjøp et i metall på biltema.
Hadde et slikt en gang, og det holdt til både det ene og det andre.
Bl.a til å brekke opp en bil med gjenglemte nøkler inni, som slagvåpen i fylla og som kubein til å lirke opp trekasser.
Tror det skal tåle de sarte små føttene til et par brisne pusegutter.:mrgreen::p

https://www.biltema.no/hjem/oppbevaring/skooppbevaring/skohorn-2000017559
 
Har lurt på dette om de knekker, da er vel det grunn nok til å styre unna da det ofte er mye besøk her som gjerne går hjem med promille! Har funnet ett flott skohorn fra trufitt&hill fra gents men til 2000,- risikerer jeg ikke at det knekker.
Det er sannsynlig Abbeyhorn som lager det. Selges mange steder, kanskje til bedre priser. Hvor lang er den?
 
  • Liker
Reaksjoner: Lynch
Heh vi er jo ganske like i str og, så det var jo fantastic news... Ja merka de var sinnsykt glatte på slaps.. Rimelig sick med den sålen der....''

Er jo ikke kaldt just nu, så bruker fjellskotipset til @Preacher til - fra jobb...

Min erfaring er vel det motsatte. Jeg har hatt mine 12-13 år nå og er meget fornøyd med de på vinterføre!
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann
@Oddemann Eg kasta faktisk et tilnærma ubrukt par slike sko etter at dei hadde stått i årevis uten bruk . Griseglatte sko på vinterføre så anbefaller brodder eller klister ;)
Merkelig. Jeg har nemlig motsatt erfaring, men mine er nok 10-15 år gamle. Kanskje de har endret gummiblandingen i sålen?
Jeg har også de skoene, og har lik erfaring som BigT, at de er stabile og gode på all slags vinterføre. Mine ble for øvrig kjøpt i år i NYC.
@BigT mine var vel nærmere 10år gamle når eg kasta dei. Værste vinterskoa eg var hatt med god margin. Holder meg til rågummisåle på vintern.

; dei var kjøpt på et konkurssalg i Tromsø så godt mulig dei var lagra ei stund før eg kjøpte dei. Kjøpte nye sko dagen etterpå så eg slapp å bevege meg som bambi på isen der oppe. og har kun prøvd dei sporadisk etterpå. Konkluderte vel med at at dei var mest egna til rappera i california.
Min erfaring er vel det motsatte. Jeg har hatt mine 12-13 år nå og er meget fornøyd med de på vinterføre!
Herlig at så mange har erfaringer med Timberland sin frå før. Sålen skal testes, slik "vinter" som de siste dager kan jo ikkje kalles vinter.

Til dere som har hatt de 10-12 år. Hvordan holder de seg? Har dere behandlet de fortløpende?