Sko. Jeg trenger nye. Tips?

You would drop by Grenson on Lamb´s Conduit Street.

They got a sale on on their Made in England G one line (uppers from Tanneries du Puy, oak bark -tanned soles fron J & JF baker) their G fitting last are generous, while keeping a good grip on the heel, and far more comfortable than Tricker's 4444, and 4497.

After, cross the street to Noble Rot for a glass Pinot or Poulsard

I have tried Grenson couple of times before. But sorry. Didn't get them to fit my feet.
But I like pinot, and also like the wine bare: Noble Rot ;)

Tips: Høyer har lagersalg i Nydalen i disse dager. Jeg kjøpte disse Red Wing Rough der med -60% rabatt:)
1D514322-DEBA-45F4-B971-F34ED186A6FA.jpeg
C68E8007-1F5B-483E-AA3E-695814320F03.jpeg

For de som er interessert er det salg hos Skomaker Dagstad i morgen, fredag og lørdag.
Mye klassiske sko i alle størrelser, samt grovere varianter også.
Saint Crispin's til under halv pris er en god mulighet for de som vil teste ;)

Redigert:
For de som er interessert er det salg hos Skomaker Dagstad i morgen, fredag og lørdag.
Mye klassiske sko i alle størrelser, samt grovere varianter også.
Saint Crispin's til under halv pris er en god mulighet for de som vil teste ;)
Lot meg friste til kjøp av et par RedWing jeg egentlig ikke trenger, bare -30% rabatt på disse i tillegg:(

Lot meg friste til kjøp av et par RedWing jeg egentlig ikke trenger, bare -30% rabatt på disse i tillegg:(
30% på red wing er fortsatt bra!
På enkelte par er det opp til 70%. Tror Saint Crispin's med trær er 55-60, men sikkert ikke så mange igjen.

Mye bra deals igjen, og siste dag i morgen

30% på red wing er fortsatt bra!
På enkelte par er det opp til 70%. Tror Saint Crispin's med trær er 55-60, men sikkert ikke så mange igjen.

Mye bra deals igjen, og siste dag i morgen
Du jobber sikkert der?;)
Høyer selger RedWings på lagerutsalget sitt i nydalen med -60%:)
Litt dårlig utvalg dog.

Du jobber sikkert der?;)
Høyer selger RedWings på lagerutsalget sitt i nydalen med -60%:)
Litt dårlig utvalg dog.

Jobber litt i kulissene. :D
Det Høyer selger på lagerutsalget sitt er vel de produktene de ikke har klart å bli kvitt på flere måneder med salg i butikkene. Du fikk 30% på første eller andre dagen med salg! ;)

Mitt inntrykk er at på Høyer (bl.a. Sjølyst) samme modeller står i flere år. Sånne sko ,som ble prøvd mange ganger og derfor fikk creasing og riper på sålen, selges da på -30% salg. Må det være 50 - 70 % på disse etter min mening...

• Liker
Reaksjoner: stefanravnanger
Mitt inntrykk er at på Høyer (bl.a. Sjølyst) samme modeller står i flere år. Sånne sko ,som ble prøvd mange ganger og derfor fikk creasing og riper på sålen, selges da på -30% salg. Må det være 50 - 70 % på disse etter min mening...
litt creasing er ikke så farlig. Det kommer etter bare et par steg, og er helt uunngåelig. Riper i sålen kan være mye forskjellig. Er de brukt bør de selvfølgelig selges med god rabatt, men er de prøvd forsiktig i butikk synes jeg 30% er helt ok. Fordelen med Red Wing er at de kler litt slitasje :cool: Hva andre butikker velger å gjøre er dog ikke mitt anliggende. Synes det er flott at Høyer selger litt ordentlige sko :)

• Liker
Reaksjoner: maretranquillitatis
Hei!
Kan man handle tollfritt i svenske skobutikker?
Loake Nordic sier f.eks. at de ikke ekskluderer MVA ved kjøp, så betaler jeg ingenting til fortolling.

Hei!
Kan man handle tollfritt i svenske skobutikker?
Loake Nordic sier f.eks. at de ikke ekskluderer MVA ved kjøp, så betaler jeg ingenting til fortolling.

Loake Nordic lister priser inkludert norsk mva, så de rapporterer og betaler nok til norske skattemyndigheter. Det samme gjelder f.eks. Care of Carl, som har en norskregistrert filial selv om lageret er i Sverige.

Svenske skobutikker som innretter seg primært mot svenske kunder (og f.eks. ikke har priser i NOK) må du nok regne med å betale norsk mva på ved innførsel. Sko er tollfritt (du betaler fremdeles et "fortollingsgebyr" som egentlig er speditørens gebyr for å behandle mva-innkrevingen).

Importkalkulatoren til Tollvesenet er ganske kjekk: https://www.toll.no/no/verktoy/importkalkulator/

• Liker
Reaksjoner: Kochegar47