Sinn Spezialuhren

Skal ombord på mandag og kan jo ta noen bilder av dykkerutstyret og av dekompresjonskammeret og det som hører med hvis det er inntresse for det. :D

Selvfølgelig er det interesse for slikt. Du er jo også en av de få WIS'er som faktisk bruker HE-ventilen! Respect! :D

Den gangen jeg trenger HE-ventilen har jeg gjort en grov feil :oops:
 
Selvfølgelig er det interesse for slikt. Du er jo også en av de få WIS'er som faktisk bruker HE-ventilen! Respect! :D

Den gangen jeg trenger HE-ventilen har jeg gjort en grov feil :oops:

Skal ladde kamera og ta noen bilder og legge ut i dykkertråden jeg. Skulle bare mangle, trodde ikke det var mye inntresse for yrkesdykking. :D
 
Skal ladde kamera og ta noen bilder og legge ut i dykkertråden jeg. Skulle bare mangle, trodde ikke det var mye inntresse for yrkesdykking. :D

Det er ikke interesse for dykking generelt her inne :D

Men det er nå en tråd, og jeg vet om 4 andre medlemmer her inne som hadde satt stor pris på det :)
 
Det er ikke interesse for dykking generelt her inne :D

Men det er nå en tråd, og jeg vet om 4 andre medlemmer her inne som hadde satt stor pris på det :)

Den er grei. Jeg ladder kamera og tar en mengde bilder av ymse kvalitet og legger ut i dykkertråden. Bare hyggelig å dele hverdagen med noen som er inntrisert. Skal snakke med dykkerleder for å få noen bilder/video av meg under vann eller på jobb som det heter i min verden. :D. (Har altid kamera på hjelmen)
 
Den er grei. Jeg ladder kamera og tar en mengde bilder av ymse kvalitet og legger ut i dykkertråden. Bare hyggelig å dele hverdagen med noen som er inntrisert. Skal snakke med dykkerleder for å få noen bilder/video av meg under vann eller på jobb som det heter i min verden. :D. (Har altid kamera på hjelmen)

Glimrende. Det hadde vært kjekt. Spesielt med film :D
 
........................................

Slik er den routingen jeg vil anbefale:

121388d1334293882-hose-routing-w-redundant-wings-scubaprofront.jpg

@ Sponon: He he - håper vi slipper DIR / PADI konfigurasjons diskusjonen her på TS ;)


@ Tudor: Det er en 3. (og for meg kansje den viktigste) grunn til å droppe hose protectorene: Med hose protectorer på slangene blir det fort "glemt" å sjekke for korrosjon i overgangene. Uten hose protectorer ligger overgangene mellom metall og gummi blottlagt hele tiden. Eventuell korrrosjon eller slitasje blir lagt merke til hver gang man ser på ventilsettet :) En god dykker er en lat dykker vet du ;)

Frode.
 
@ Sponon: He he - håper vi slipper DIR / PADI konfigurasjons diskusjonen her på TS ;)


@ Tudor: Det er en 3. (og for meg kansje den viktigste) grunn til å droppe hose protectorene: Med hose protectorer på slangene blir det fort "glemt" å sjekke for korrosjon i overgangene. Uten hose protectorer ligger overgangene mellom metall og gummi blottlagt hele tiden. Eventuell korrrosjon eller slitasje blir lagt merke til hver gang man ser på ventilsettet :) En god dykker er en lat dykker vet du ;)

Frode.

Ser den. :D
 
Sinn UX

Vi nærmer oss enden av dykkekoleksjonen til Sinn. Mangler noen godbiter, blant annet denne beateren - Sinn UX :cool:

I mine øyne den kuleste dykkeren til Sinn rent estetisk.

Bildet er hentet fra Nalu på Watchuseek.
sUXinStream6.jpg



Kassen er faktisk trykktestet hos Germanischer Lloyd Hamburg :

- Trykktestet til 1200 bar / 60 minutter. Begrensningen er derimot 500 bar (urverket).
- Testet i omgivelsestemperatur på -20°C til +50°C i 3 timer
- Sjokktestet ihht. DIN 8308
- Antimagnetisk ihht. DIN 8309

Det morsomme med denne klokken er lesbarheten pga. HYDRO teknologien:

5527235338_c1838f5536_b.jpg


Også god lesbarhet under vann :D

sinn_ux_ezm_2b_test_ablesbarkeit_unter_wasser_61.jpg


På grunn av oljefylt kasse så er det quartzverk - COSC sertifisert ETA 955.652 med 7 års batteritid. Det er her det geniale kommer inn i bildet. For å ta høyde for volumendringer ved temperaturforandringer så er det et stempel i baklokket som beveger seg ut og inn ihht. det interne volumet. Klippet og limet litt fra 28800bhp sin post på Christopher Ward forum:

The UX is rated to operate from -20 to 60°C. Over this wide temperature range, the fluid contained inside the case will change volume by 10% due to thermal expansion. Since liquids are incompressible, this would destroy a traditional watch case -- the crystal would blow out from any slight changes in liquid volume. On the UX, the case back has a large movable piston with an o-ring seal, just as described in the patent. The piston allows the fluid to expand and contract to adjust internal fluid volume and equalize with outside pressure. Here is the drawing from the patent. The red arrow shows the edge of the piston [14], the crystal is [4], caseback [1], case [2], movement [6], o-ring [20], fluid on dial [9], fluid behind movement [23].

4499202721_d484f2bb4d_z.jpg


And the red arrow on the photo below shows the same piston edge on the case back. I notice the piston has a very slight wobble due to the dimensional tolerance of the gap. So far I have exercised my UX from -10 to 30°C, and I notice the vertical travel in the piston when I look very closely.

4499202687_6b90537004.jpg

Brukermanualen kan leses via Sinn's hjemmeside. Her er en snarvei.

titel2st6.jpg


watch_3_01.jpg




Skal ikke gå så mye inn på historien bak klokka, men det er oppfølgeren til den originale Sinn EZM2 - Mission Timer.
 
  • Liker
Reaksjoner: Trifide
UX`en er bare nydelig. Synd den er Quartz... Dere forstår hva jeg mener:p

Ja, du kan så si ;)

Men heldigvis finnes U1, U2, U200, U1000. Er du heldig kan du betale overpris på U212 :D

Beveger vi oss litt utenfor U-serien har man også EZM-3 som er ganske kurant. 203 forstod jeg at ikke falt i god smak her inne. Bare jeg som liker den :mrgreen:
 
Sinn er et merke som ikke er spesielt kjent for meg. Virker som svært mange her på TS har et godt forhold til merket. Kunne noen gitt meg en liten leksjon om merket og hvorfor det er så godt likt? :)
 
Sinn er et merke som ikke er spesielt kjent for meg. Virker som svært mange her på TS har et godt forhold til merket. Kunne noen gitt meg en liten leksjon om merket og hvorfor det er så godt likt? :)

Du kan jo ta en kikk på hjemmesidene til Sinn.

Ellers har du over 5000 innlegg du kan pløye gjennom her.
 
Sinn er et merke som ikke er spesielt kjent for meg. Virker som svært mange her på TS har et godt forhold til merket. Kunne noen gitt meg en liten leksjon om merket og hvorfor det er så godt likt? :)

Leksjon og leksjon fru Blom, men jeg og mange med meg har nok et godt øye med sinn fordi de lager ur som er hensiktsmessige. De tåler juling som få (ingen?) andre og har god dybderating og temperaturtålighet
 
Sinn er et merke som ikke er spesielt kjent for meg. Virker som svært mange her på TS har et godt forhold til merket. Kunne noen gitt meg en liten leksjon om merket og hvorfor det er så godt likt? :)

Du kan jo gjøre litt research på egenhånd, slik som alle vi andre gjør ;)

Google er din venn.

Alternativt kan du bestille Sinn-katalogen gratis på hjemmesiden deres. Der står det alt du trenger å vite om historie, teknologi og kolleksjon.

Jeg har skrevet en liten review av UX som du finner under "anmeldelser". Der har jeg forsøkt å dekke features som u-båt stål, ar-coating, HYDRO, Tegimented m.m.
 
Så mye snakk om Sinn, tok på U1 nu og der blir den nogle uker.

Lenkevarianten har jeg hatt siden jul - slå den Sponon. :p

Ha en finfin kveld.