Sinn Spezialuhren

Klokken heter Arktis, og du tenker umiddelbart sommer??

Tøff klokke, absolutt, selv om jeg har ørlitt trøbbel med 6-9-12-layouten på chronoer. Det er vel en 7750-variant i den?
 
Klokken heter Arktis, og du tenker umiddelbart sommer??

Tøff klokke, absolutt, selv om jeg har ørlitt trøbbel med 6-9-12-layouten på chronoer. Det er vel en 7750-variant i den?

Hehehe... Ja, tenker sommer. Blå urskive. Fresh :D

Det er et 7750 som står i ja, med en spesiell olje som ikke fryser. I tillegg så er det argongass i kassen som skal forhindre fuktighet. Denne kan man fryse ned (ref Frode sin tråd) for så å hive den oppi varmt vann uten at det skal påvirke urverket og skape damp inni kassen. Det måtte blitt dokumentert sammen med en evt unboxing her på Tidssonen.

Mathfjeld: Den kan fremstå som litt dressy med polert kasse, men ikke la skinnet bedra. Det er en råtass :cool:
 
Sinn er veldig medgjørlige på service. Det er ikke problem å bestille med ar-coating kun på innsiden av glasset. Derfor er det nok ingen problem å få bestilt den på en helbørstet lenke. Liker ikke polerte senterlinks.

Har sendt mail til Sinn, så får vi se hva de sier :D
 
Fin tråd Sponon! Jeg er selv en stor fan av Sinn og har nå min andre Sinn U1. Denne gang SDR versjonen. Den har vært en tur til Frankfurt for bytte av glass ++. Tok tre mnd (!), så var et hyggelig gjensyn da jeg hentet den hos UPS idag :)

5afc733d.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Trifide
Nice, Auto :)

Nesten som å få en ny klokke når du har ventet så lenge. Meget kul combo.
 
Jeg har meget stor sans for det meste Sinn har i sin kolleksjon men Arktis må være unntaket. Det er liksom ikke helt Sinn over den. Uttaler meg kun om design/finish her, uret i seg selv er nok bunnsolid som resten av kolleksjonen men utenpå virker den (unnskyld meg) litt billig på en måte. Men det er meg. Sinn har en høy stjerne i mine øyne. Post flere bilder folkens og grei ut dere som har mere peiling på merket.
 
Nice, Auto :)

Nesten som å få en ny klokke når du har ventet så lenge. Meget kul combo.

Takk :) Ja det er en "nyklokkefølelse" her nå! Deilig:)

Arktis er kul grunnet specs, men ikke min favoritt! Jeg går å grubler på U2S.

Eventuelt en av Flieger modellene. Fin den fra flieger testen i siste Watchtime. Husker ikke mod. navnet i farten.
 
Fin tråd Sponon! Jeg er selv en stor fan av Sinn og har nå min andre Sinn U1. Denne gang SDR versjonen. Den har vært en tur til Frankfurt for bytte av glass ++. Tok tre mnd (!), så var et hyggelig gjensyn da jeg hentet den hos UPS idag :)

5afc733d.jpg


Tøff kombo. Vekket lysten etter Sinn den der, spesielt SDR versjonen for min del.
 
Jeg har meget stor sans for det meste Sinn har i sin kolleksjon men Arktis må være unntaket. Det er liksom ikke helt Sinn over den. Uttaler meg kun om (...)


Jeg kan veldig god forstå at 203 Arktis ikke faller i god smak hos alle ;)
Den er litt spesiell med den blå urskiven, men den har faktisk mer Sinn dna i seg enn U-serien. Her er et bilde av en vintage Sinn 103 A fra 60-tallet med mekanisk opptrekksverk. Man kan se likheten i design :)

630834d1329680268-newly-arrived-vintage-hand-wind-sinn-103-103vintage02.jpg


Hovedforskjellen er at 203 er en dykkerklokke med 300m vanntetthet og uni-directional bezel.

@ Auto: Sinn U2S er ingenting å gruble over. Det er en kongeklokke. Hadde gleden av å eie den for et par år siden, og angrer på at jeg solgte den. Du trenger ikke å bekymre deg for å ripe opp kassen å få frem den originale grå finishen. Coatingen er tykk og ekstremt hard :eek:
Domed glass er også en positiv forandring IMHO.
 
Jeg kan veldig god forstå at 203 Arktis ikke faller i god smak hos alle ;)
Den er litt spesiell med den blå urskiven, men den har faktisk mer Sinn dna i seg enn U-serien. Her er et bilde av en vintage Sinn 103 A fra 60-tallet med mekanisk opptrekksverk. Man kan se likheten i design :)

630834d1329680268-newly-arrived-vintage-hand-wind-sinn-103-103vintage02.jpg


Hovedforskjellen er at 203 er en dykkerklokke med 300m vanntetthet og uni-directional bezel.

Følger deg helt på den Sponon at den i oppbygning har noe historisk over seg, ref 103. Det jeg mener er vel det at stålfinishen gjør at den utarter seg litt, ja unnskyld igjen billig. Du ser bilde ditt av 103` jeg ville aldri sagt det om den. Men Arktis, ja det er noe som skurrer ved den. Nettopp hatt noen minutter på Sinn sine sider. Ahh så mye vakkert jeg vil fortelle om men min kone sitter i sofaen og sier jeg er onnas hahaha. Ha en god kveld alle mann. :p
 
Bare å bestille, Chronodiver. Du er velkommen i Sinn-klubben :D

Takker for det. Som den urmonoganisten jeg er har jeg ikke ur i rotasjon, kun den ene. Her rekker dessverre ikke Sinn helt opp enda. Skulle bla ønske at 44mm ikke var "standardmålet" for modellene deres. De jeg liker er det og jeg prøver å downsize. Når dagen kommer at jeg klarer å løsrive meg fra min grail er det nok noe annet enn Sinn jeg ender opp med. Men gud flotte ur altså, mye bra men mye stort. Legg ut flere bilder dere som har.
 
Fra en diver chrono til en annen: Sinn U1000.


miz9jr.jpg



Dette må være den ultimate dykker-chronographen som er på markedet idag.

Kanskje Frode kan skrive noen ord om hans U1000S? :)
 
Der snakker vi Sponon, skjønner ikke hva du tullet med før i tråden her :p
 
Der snakker vi Sponon, skjønner ikke hva du tullet med før i tråden her :p

Hehe..

203 Arktis er flott den. Ikke så mainstream som u-serien, men jeg tror ikke jeg kunne betalt listepris + moms for den. Finner jeg en pent brukt så kan det vurderes.

U1000 er jo proppet med det ypperste Sinn har å tilby. Minner meg litt om PloProf på den måten at den har liten hensikt over vann :D
 
Fin tråd Sponon! Jeg er selv en stor fan av Sinn og har nå min andre Sinn U1. Denne gang SDR versjonen. Den har vært en tur til Frankfurt for bytte av glass ++. Tok tre mnd (!), så var et hyggelig gjensyn da jeg hentet den hos UPS idag :)

5afc733d.jpg

Denne fikk virkelig opp øynene mine for Sinn. Kanon tøff! Sinn U1000 var jo også helt rå;)