SIHH 2019 - Lanseringer og forhåpninger

Også en tema relatert tråd som er verdt å lese:
https://www.rolexforums.com/showthread.php?t=651539
80854C37-F369-4FC2-87DE-9E15F7C6D494.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Lien
Ja - og en ting til: AP kan ta sin hatt og gå fra pallen og overlate plassen sin blant de tre store til ALS.

Nja, nya code borde ge dem ett par års utvisning från pallen. Men övriga släpp från Ap; 38mm roc, 15500 och salmon tavlan på vitguldarn var ju riktigt bra.

Lange saknar väll lite bred i sortimentet för ett kliv upp där oavsett.
 
Nja, nya code borde ge dem ett par års utvisning från pallen. Men övriga släpp från Ap; 38mm roc, 15500 och salmon tavlan på vitguldarn var ju riktigt bra.

Lange saknar väll lite bred i sortimentet för ett kliv upp där oavsett.


Kliv up? Lange er milevis foran alle de 3. Men de lager jo ikke sportsklokker..
 
  • Liker
Reaksjoner: kvasbo
Jeg merker jeg føler en distinkt skuffelse over mye i år. At Panerai gjør merkelige ting er ikke totalt overraskende, og for meg som tidligere eier av flere og kanskje ikke helt ekte paneristi men ganske, så er det noe gjenkjennelig med hva de har gjort nå. Litt skrik etter oppmerksomhet, litt forsøk på å fange flere. Duo var, på tross av sin obskure vanntetthet en bedre retning synes jeg, men den har de jo gjort. Kanskje man kan håpe på noen nikk til den harde kjerne neste år? Dette virket som et fanatisk forsøk på å vise at de kan lage noe lekent, om man vil kalle det det...

Så har vi AP, og her blir jeg mildt sagt fascinert. Er de på jakt etter nyrike russere? De skal vel knappest konkurrere med langt billigere merker, men for meg i sin reneste subjektivitet fremstår urene på bilder som litt infantile. Det er noe simpelt over de, men heller ikke estetisk vinnende for meg. Feil font, feil skive, feil alt? Jeg klarer ikke helt å sette fingeren på hvorfor, på tross av hysteriske linjer mellom VC og DW ser jeg.

Så - hva er det vi i stor grad finner helt feil med code? For jeg er enig i at de andre VC-lanseringene var direkte guddommelige.
 
Det Panerai nå holder på med er vel nærmest en svindel?
Føler alikevell en glede over de klassiske og «riktige» Panerai. Kanskje vi nå står foran en ny milepel, slik at vi i fremtiden vil snakke om «pre-Vendome» og «pre-Prontoue»?
Hvordan da tenker du? Panerai har vel ikke sagt direkte at carbotech er dyrere å produsere enn stål? En stålkasse til Panerai eller Rolex m.fl koster sikkert ikke mange kronene å produsere så vil tro det er grei avanse der å hente også. Dette med eksklusivitet er jo litt vanskelig å definere. Ta bilverden f.eks. Der har jo Audi klart å få status som "premium" selv i de i bunn og grunn er en rebadget Skoda/VW. Svindel? Likevel er folk villig til å betale mer for Audien. Carbon er jo også ansett for å være dyrt og eksklusivt - men man kan jo støpe karbon på sitt eget kjøkken uten å betale så mange kronene :)
I år var jo fokus på submersible serien - blir spennende å se til neste år hva som dukker opp da :)
 
Kliv up? Lange er milevis foran alle de 3. Men de lager jo ikke sportsklokker..

Helt enig i att dem är långt över i kvalite. Min poäng var att alla dem nuvarande 3 har en relativt stor bredde i utbudet. Det kan man ju inte direkt säga om Lange. Men har kanske inte någon att säga.
 
Den er vel unlimited også bare for å gni det inn til Bronzo eiere.........
Lekkert ur, men Panerai gir åpenbart f... i fansen i jakten på kvartals tallene - snakk om å pisse i buksa for å holde varmen.:mad:
Den klovnen de har ansatt på toppen ser ut til å utøve en ubotelig skade på merkevaren:(
 
Lekkert ur, men Panerai gir åpenbart f... i fansen i jakten på kvartals tallene - snakk om å pisse i buksa for å holde varmen.:mad:
Den klovnen de har ansatt på toppen ser ut til å utøve en ubotelig skade på merkevaren:(
Han var med i en episode av Watch and Listen som jeg hørte på nylig. Fikk da inntrykk av at diverse panaristi’s hadde en saying i mye av utviklingen :confused:
 
Personlig syns jeg det var noen gode og mange kjipe fra Panerai i år. Jeg vurderer det kun ut fra hva jeg syns er kult, og har ingen tilknytning til merket som "fan".

Men jeg digger at de pisker opp stemningen. Trolig ingen fremtid for dem i å være et "gubbemerke" fastgrodd i lanserer klokke etter klokke med nært identisk design. Om det konkrete steget de har tatt er riktig, vil tiden vise. Men man ser i alle fall en vilje til å ta tak i problemene. Håper det ikke er for sent.

Slik jeg ser det hadde ikke Panerai vært der det er i dag, om ikke det var for omfattende markedsføring og "business" (slik som de fortsatt bedriver i dag). Men de som bet på markedsføringen den gang, er kanskje ikke målgruppen for markedsføringen i dag. Har man en idé om et mer "ekte" eller "riktig" Panerai, er jeg redd man rett og slett lurer seg selv.
 
Redigert:
Ja satt på spissen en herlig kombinasjon av den eneste anselige Italienske militæroperasjon siden Romertiden parret med en neve klokker dradd med hjem i sekken til et biologisk veksthormonprosjekt.

Da er vel helgen satt tenker jeg.
 
  • Liker
Reaksjoner: UJU
Det virker som om appellen til Panerai har sunket litt i takt med både Stallone og Schwarzeneggers karrierer, og årets forsøk på å gjenskape seg selv blir litt som hårpluggene til Arnold, eller botoxen til Stallone.

Jeg mener, det er synd å si det, men dette her er klokkeverdens svar på The Expendables 4:

77180644b3a78bf9bb0df5b138d81637.jpg


d08fe16b-25bc-4680-9937-4a88a0bcf180-GTY_1012325752.JPG